Działanie 6j. Unowocześnienie bazy dydaktycznej i demonstracyjnej na potrzeby edukacji w zakresie rolnictwa 4.0 dla jednostek doradztwa rolniczego.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków o objęcie wsparciem, w tym warunki przyznawania wsparcia, sposób składania wniosków, opis procedury oceny przedsięwzięć, kryteria ich wyboru oraz kwestie związane z zawarciem umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem zawarte zostały w Regulaminie wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności dla części inwestycji: Wsparcie dla jednostek doradztwa rolniczego w zakresie unowocześnienia bazy dydaktycznej i demonstracyjnej na potrzeby edukacji w zakresie rolnictwa 4.0, w ramach inwestycji A1.4.1 Inwestycje na rzecz dywersyfikacji i skracania dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów uczestniczących w łańcuchu [Nabór wniosków NR A1.4.1.KPO___/24/__].
Kto może ubiegać się o wsparcie
Wsparcie może być udzielone jednostce doradztwa rolniczego, działającej na podstawie ustawy z dnia 22 października 2004 r. o jednostkach doradztwa rolniczego, której zadaniem ustawowym jest prowadzenie analiz przemian w zakresie poziomu i jakości produkcji rolniczej i funkcjonowania gospodarstw rolnych oraz upowszechnianie wyników tych analiz lub upowszechnianie wyników badań w praktyce rolniczej, która w dniu złożenia wniosku jest posiadaczem użytków rolnych o powierzchni co najmniej 1 ha oraz dysponuje dokumentem potwierdzającym prawo do władania nimi lub ich użytkowania przez okres trwałości - 4 lata następujące po dniu złożenia wniosku końcowego.
Zakres wsparcia
Wsparciu podlegają koszty kwalifikowalne poniesione przez wnioskodawcę od dnia złożenia wniosku do 3 miesięcy od otrzymania przez OOW środków wypłaconych przez PFR S.A., jednak nie dłużej niż do 30 czerwca 2026 r.
Do kosztów kwalifikowalnych zaliczamy:
1) koszty zakupu, montażu i uruchomienia nowych maszyn (z wyłączeniem kombajnów) i urządzeń wyposażonych w rozwiązania rolnictwa 4.0, służących produkcji podstawowych produktów rolnych (m.in. takich jak: ciągniki, siewniki, opryskiwacze, rozsiewacze, pielniki, drony, roboty);
2) koszty zakupu, montażu i uruchomienia nowych urządzeń wyposażonych w rozwiązania rolnictwa 4.0 lub rozwiązań rolnictwa 4.0, które można zamontować na maszynach i urządzeniach rolniczych będących już w posiadaniu wnioskodawcy lub wykorzystywać jako samodzielne urządzenia (m.in. takich jak: czujniki, mierniki, systemy monitorujące i lokalizacji, sterowniki i inne);
3) koszty zakupu, montażu i uruchomienia nowych urządzeń (w tym stacji bazowych służących do przesyłania danych i stacji meteo) współpracujących z maszynami, urządzeniami i oprogramowaniem objętymi wsparciem;
4) koszty zakupu licencji i wdrożenia (w tym aktualizacji) zintegrowanego systemu zarządzania gospodarstwem (w tym m.in. do zbierania, monitorowania i analizy danych, zarządzania produkcją rolną), w tym oprogramowania lub aplikacji, pod warunkiem zakupu maszyn i urządzeń wymienionych w pkt 1-3 lub włączenia do systemu maszyn i urządzeń spełniających wymogi rolnictwa 4.0 będących już w posiadaniu wnioskodawcy
5) koszty zakupu, wdrożenia i uruchomienia elementów infrastruktury teleinformatycznej niezbędnych do funkcjonowania zintegrowanego systemu zarządzania gospodarstwem, o którym mowa w pkt 4, tj. rozbudowa przestrzeni dyskowej serwerów do przechowywania danych, rozszerzenie ich pamięci operacyjnej lub zwiększenie ich mocy obliczeniowych (procesorów), pod warunkiem zakupu maszyn i urządzeń wymienionych w pkt 1-3 (lub włączenia do systemu maszyn i urządzeń spełniających wymogi rolnictwa 4.0 będących już w posiadaniu wnioskodawcy) oraz wdrożenia lub posiadania już zintegrowanego systemu zarządzania gospodarstwem, o którym mowa w pkt 4;
6) koszty zakupu i uruchomienia nowych urządzeń służących do obsługi wdrożonych maszyn, urządzeń i rozwiązań rolnictwa 4.0, w tym zintegrowanego systemu zarządzania gospodarstwem, takich jak: komputer (nie więcej niż jedno urządzenie), tablet (nie więcej niż dwa urządzenia), smartfon (nie więcej niż dwa urządzenia);
7) koszty ogólne bezpośrednio związane z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięcia, w szczególności opłaty za ekspertyzy, konsultacje, doradztwo, studia wykonalności oraz koszty uzyskania niezbędnych pozwoleń.
Wysokość i forma wsparcia
Na nabór wniosków przeznaczono kwotę w wysokości 20 431 350 złotych netto.
Wsparcie jest udzielane do wysokości limitu, który wynosi 2 500 000 złotych netto na przedsięwzięcie – VAT nie jest kosztem kwalifikowalnym.
Wsparcie jest udzielane w wysokości 100% kosztów kwalifikowalnych z zastrzeżeniem limitu na przedsięwzięcie, w formie płatności, która jest wypłacana na podstawie złożonego przez Ostatecznego Odbiorcę Wsparcia (OOW) wniosku zaliczkowego.
Warunkiem wypłaty środków jest m.in. posiadanie przez OOW wyodrębnionego rachunku bankowego.
Kolejność przysługiwania wsparcia
Kolejność przysługiwania wsparcia jest ustalana na podstawie czasu złożenia wniosku, określonego na dokumentach potwierdzających wpływ, pierwszeństwo otrzymuje wniosek, który został złożony jako wcześniejszy.
O terminie złożenia wniosku decyduje:
1) w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem skrzynki ePUAP – data wpływu wniosku na skrzynkę ePUAP Agencji, określona na automatycznie utworzonym urzędowym poświadczeniu odbioru (UPO) wystawionym przez Agencję, które wnioskodawca otrzymuje na skrzynkę ePUAP, z której wysłał wniosek;
2) w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem e-Doręczeń, tj. wysłania wniosku na adres do doręczeń elektronicznych Agencji – data wpłynięcia wniosku, określona na otrzymanym przez wnioskodawcę dowodzie odbioru wniosku.
Ocena przedsięwzięcia
Wsparcia udziela się:
1) jeżeli wniosek jest kompletny i poprawny oraz zawiera wszystkie niezbędne załączniki;
2) jeżeli wnioskodawca spełnia warunki udzielenia wsparcia;
3) jeżeli wnioskodawca i przedsięwzięcie spełniają wszystkie Horyzontalne zasady i kryteria wyboru przedsięwzięć;
4) do wyczerpania kwoty przeznaczonej na wsparcie przedsięwzięć w ramach tej części inwestycji.
Gdzie i jak złożyć wniosek o objęcie przedsięwzięcia wsparciem?
Wnioskodawca składa wniosek (wypełniony i podpisany formularz wraz z wymaganymi oraz podpisanymi niezależnie załącznikami) w postaci elektronicznej na skrzynkę ePUAP Agencji (adres: /ARIMR/SkrytkaESP), albo na adres do doręczeń elektronicznych Agencji (e-Doręczenia) (adres: AE:PL-18131-61122-FJVBB-33).
O dochowaniu terminu złożenia wniosku decyduje:
1) w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem skrzynki ePUAP – data wpływu wniosku na skrzynkę ePUAP Agencji, określona na automatycznie utworzonym urzędowym poświadczeniu odbioru (UPO) wystawionym przez Agencję, które wnioskodawca otrzymuje na skrzynkę ePUAP, z której wysłał wniosek;
2) w przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem e-Doręczeń, tj. wysłania wniosku na adres do doręczeń elektronicznych Agencji – data wpłynięcia wniosku, określona na otrzymanym przez wnioskodawcę dowodzie odbioru wniosku.
Złożenie wniosku w inny sposób będzie skutkowało pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia!
Wniosek o objęcie wsparciem
Materiały
Wniosek o objęcie wsparciem pdfWniosek_A141_KPO_dla_JDR_pdf1.pdf 0.27MB Wniosek o objęcie wsparciem - do edycji
Wniosek_A141_KPO_dla_JDR_-_do_edycji1.docx 0.08MB
Załączniki do Wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem
Materiały
Załącznik nr 1 - Informacja dotycząca działań testowych w celu tworzenia, gromadzenia i upowszechniania informacji na temat korzyści z wykorzystania rolnictwa 4.0, planowanych do przeprowadzenia w okresie trwałości przedsięwzięcia pdfInformacja_o_planowanych_działaniach_testowych_z_wykorzystaniem_elementów_przedsięwzięcia_i_działań_upowszechnieniowych_na_temat_korzyści_z_wykorzystania_rolnictwa_40__pdf.pdf 0.37MB Załącznik nr 1 - Informacja dotycząca działań testowych w celu tworzenia, gromadzenia i upowszechniania informacji na temat korzyści z wykorzystania rolnictwa 4.0, planowanych do przeprowadzenia w okresie trwałości przedsięwzięcia - do edycji
Informacja_o_planowanych_działaniach_testowych_z_wykorzystaniem_elementów_przedsięwzięcia_i_działań_upowszechnieniowych_na_temat_korzyści_z_wykorzystania_rolnictwa_40__do_edycji.docx 0.08MB Załącznik nr 2 - Wykaz posiadanych maszyn, urządzeń i oprogramowania pdf
Wykaz_posiadanych_maszyn,_urządzeń_i_oprogramowania_pdf.pdf 0.26MB Załącznik nr 2 - Wykaz posiadanych maszyn, urządzeń i oprogramowania - do edycji
Wykaz_posiadanych_maszyn,_urządzeń_i_oprogramowania_do_edycji.docx 0.08MB Załącznik nr 3 - Wykaz posiadanych użytków rolnych pdf
Wykaz_posiadanych_użytków_rolnych_pdf.pdf 0.26MB Załącznik nr 3 - Wykaz posiadanych użytków rolnych - do edycji
Wykaz_posiadanych_użytków_rolnych_do_edycji.docx 0.07MB
Instrukcja wypełniania wniosku o objęcie wsparciem
Materiały
Instrukcja wypełniania wniosku o objęcie wsparciem pdfInstrukcja_woow_R40_JDR_pdf.pdf 0.56MB
Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z Planu Rozwojowego
Materiały
Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem pdfUmowa_o_objęcie_przedsięwziecia_wsparciem_pdf3.pdf 0.42MB Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem - do edycji
Umowa_o_objęcie_przedsięwziecia_wsparciem_-_do_edycji3.docx 0.12MB
Załączniki do Umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem
Materiały
Załącznik nr 1 - Wykaz miejsc realizacji przedsięwzięcia pdfWykaz_miejsc_realizacji_przedsięwzięcia_pdf.pdf 0.26MB Załącznik nr 1 - Wykaz miejsc realizacji przedsięwzięcia - do edycji
Wykaz_miejsc_realizacji_przedsięwzięcia_-_do_edycji.docx 0.09MB Załącznik nr 2 - Plan finansowy pdf
Plan_finansowy_pdf.pdf 0.30MB Załącznik nr 2 - Plan finansowy - do edycji
Plan_finansowy_do_edycji.docx 0.09MB Załącznik nr 3 - Wniosek końcowy pdf
Wzór_wniosku_końcowego_pdf.pdf 0.33MB Załącznik nr 3 - Wniosek końcowy - do edycji
Wzór_wniosku_końcowego_do_edycji.docx 0.10MB Załącznik nr 4 - Wzór rocznego raportu na temat efektów prowadzonych działań testowych z wykorzystaniem elementów przedsięwzięcia pdf
Wzór_rocznego_raportu_na_temat_efektów_prowadzonych_działań_testowych_z_wykorzystaniem_elementów_przedsięwzięcia_pdf.pdf 0.33MB Załącznik nr 4 - Wzór rocznego raportu na temat efektów prowadzonych działań testowych z wykorzystaniem elementów przedsięwzięcia - do edycji
Wzór_rocznego_raportu_na_temat_efektów_prowadzonych_działań_testowych_z_wykorzystaniem_elementów_przedsięwzięcia_-_do_edycji.docx 0.09MB Załącznik nr 5 - Wniosek zaliczkowy pdf
Wzór_Wniosku_zaliczkowego_pdf.pdf 0.32MB Załącznik nr 5 - Wniosek zaliczkowy - do edycji
Wzór_Wniosku_zaliczkowego_-_do_edycji.docx 0.09MB Załącznik nr 6 - Wzór protokołu z przebiegu postępowania lub postępowań o udzielenie zamówienia publicznego pdf
Wzór_protokołu_z_przebiegu_postępowania_lub_postępowań_o_udzielenie_zamówienia_publicznego_pdf.pdf 0.30MB Załącznik nr 6 - Wzór protokołu z przebiegu postępowania lub postępowań o udzielenie zamówienia publicznego - do edycji
Wzór_protokołu_z_przebiegu_postępowania_lub_postępowań_o_udzielenie_zamówienia_publicznego_-_do_edycji.docx 0.10MB Załącznik nr 7 - Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych w przypadku bezpośredniego pozyskania danych pdf
Klauzula_informacyna_w_zakresie_przetwarzania_danych_osobowych_w_przypadku_bezpośredniego_pozyskania_danych__pdf.pdf 0.28MB Załącznik nr 7 - Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych w przypadku bezpośredniego pozyskania danych - do edycji
Klauzula_informacyna_w_zakresie_przetwarzania_danych_osobowych_w_przypadku_bezpośredniego_pozyskania_danych__-_do_edycji.docx 0.08MB Załącznik nr 8 - Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych w przypadku pośredniego pozyskania danych pdf
Klauzula_informacyna_w_zakresie_przetwarzania_danych_osobowych_w_przypadku_pośredniego_pozyskania_danych__pdf.pdf 0.28MB Załącznik nr 8 - Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych w przypadku pośredniego pozyskania danych - do edycji
Klauzula_informacyna_w_zakresie_przetwarzania_danych_osobowych_w_przypadku_pośredniego_pozyskania_danych__-_do_edycji.docx 0.08MB
Instrukcja wypełniania wniosku zaliczkowego
Materiały
Instrukcja wypełniania wniosku zaliczkowego pdfInstrukcja_wniosek_zaliczkowy_R4_JDR.pdf 0.42MB Załącznik nr 9 - Ramowa lista sprawdzająca do kontroli wykonania i weryfikacji wydatków w zakresie zamówień publicznych i pomocy publicznej
Załącznik_9.pdf 0.07MB
WAŻNE: Proces udzielania zamówień publicznych podlega kontroli. Agencja dokona weryfikacji na podstawie Załącznika nr 9 - Ramowa lista sprawdzająca do kontroli wykonania i weryfikacji wydatków w zakresie zamówień publicznych i pomocy publicznej stanowiącego załącznik do Wytycznej w zakresie kontroli w ramach planu rozwojowego współfinansowanego ze środków Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności MFiPR.
Wniosek zaliczkowy
Materiały
Wniosek zaliczkowy pdfWzór_Wniosku_zaliczkowego_pdf.pdf 0.32MB Wniosek zaliczkowy - do edycji
Wzór_Wniosku_zaliczkowego_-_do_edycji.docx 0.09MB
Wniosek końcowy
Materiały
Wniosek końcowy pdfWzór_wniosku_końcowego_pdf.pdf 0.33MB Wniosek końcowy - do edycji
Wzór_wniosku_końcowego_do_edycji.docx 0.10MB
Podstawa prawna
Materiały
Regulamin wyboru przedsięwzięć dot. naboru na wsparcie unowocześnienia bazy dydaktycznej i demonstracyjnej na potrzeby edukacji w zakresie rolnictwa 4.0 realizowane przez jednostki doradztwa rolniczegoRegulamin_A141_KPO_dla_JDR.pdf 0.23MB Zmiana regulaminu wyboru przedsięwzięć dotyczących naboru na wsparcie unowocześnienia bazy dydaktycznej i demonstracyjnej na potrzeby edukacji w zakresie rolnictwa 4_0 realizowane przez jednostki doradztwa rolniczego
REGULA~1.PDF 0.11MB