W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój

Kontakt z opiekunem

Kiedy dowiaduję się, kto jest moim opiekunem?

Opiekun jest przypisywany do projektu zaraz po podpisaniu umowy i wprowadzeniu jej do systemu SL2014. Wówczas osoba wyznaczona na opiekuna projektu przekazuje za pośrednictwem modułu korespondencji w SL dane kontaktowe do siebie i pakiet najważniejszych informacji i wskazówek.

Jak wygląda procedura kontaktu z opiekunem?

Kontakt prowadzony jest głównie na pośrednictwem modułu korespondencji w SL. Możliwy jest również kontakt telefoniczny.

W czym pomaga opiekun?

Opiekun przede wszystkim monitoruje prawidłową realizację projektu a także weryfikuje wydatki rozliczane we wnioskach o płatność. Opiekuna można również określić mianem coacha. Pomaga bowiem nie tylko w kwestiach technicznych przy wypełnianiu wniosku, ale także przekazuje różnego rodzaju wskazówki pomocne w prawidłowej realizacji projektu tak, aby decyzja po stronie beneficjenta był łatwiejsza.
Nie jest jednak źródłem interpretacji prawa powszechnie obowiązującego między innymi z zakresu zamówień publicznych, VAT, amortyzacji, ZUS, czy też kwestii związanych ze sprawami kadrowymi (wiele pytań zadawanych przez beneficjentów w trakcie realizacji projektów dotyczy ww. zakresów). 

Pamiętajcie też, że w przypadku wątpliwości co do sposobu postępowania w sytuacji nieokreślonej w dokumentacji konkursowej, innych dokumentach, powinniście postępować zgodnie z przyjętą w uczelni ścieżką postępowania poza projektem.

Co zgłaszać do opiekuna?

Do opiekuna należy zgłaszać wszelkie zmiany w sposobie realizacji projektu, w tym przede wszystkim pojawiające się problemy i sposoby ich niwelowania. Niektóre zmiany nie wymagają naszej akceptacji, gdyż mają charakter stricte porządkowy, ale są i takie – określa je umowa o dofinansowanie projektu – na które musisz mieć naszą zgodę.

Co zrobić, gdy opiekun nie odpisuje / nie odpowiada?

Obecnie, z uwagi na bardzo dużą liczbę projektów przypadających na jednego opiekuna, w ramach DRK powołana została komórka, która monitoruje działanie modułu korespondencji i w przypadku nawarstwienia się prac, rozdziela je pomiędzy innych pracowników w Dziale, by informacja zwrotna do Ciebie dotarła jak najszybciej.
W sprawach pilnych można kontaktować się z Punktem Informacyjnym lub pisać do nas na adres: POWERinfo@ncbr.gov.pl.
 

{"register":{"columns":[]}}