W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę

Status Status: Rozstrzygnięty

Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS),

Priorytet 1 Umiejętności,

Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Celem naboru konkurencyjnego jest wybór projektów, które najbardziej przyczynią się do podniesienia kwalifikacji lub kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę na uczelni, a także kompetencji lub kwalifikacji doktorantów.

    • Uczelnia
    • Jednostka naukowa
  • Dofinansowanie mogą otrzymać projekty, które obejmują swoim zakresem merytorycznym wyłącznie działania podnoszące kwalifikacje lub kompetencje kadry prowadzącej dydaktykę u wnioskodawcy i partnera (jeśli dotyczy), a także kompetencje lub kwalifikacje doktorantów.

  • Działania planowane do realizacji w projekcie muszą obligatoryjnie prowadzić do uzyskania lub podniesienia przez kadrę lub doktorantów, wszystkich poniżej wskazanych kwalifikacji lub kompetencji:

    • dydaktycznych (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia),
    • cyfrowych,
    • na rzecz zielonej transformacji.

    Poza ww. obligatoryjnymi kwalifikacjami lub kompetencjami, istnieje możliwość realizowania w ramach projektu również wsparcia podnoszącego kwalifikacje lub kompetencje kadry prowadzącej dydaktykę u wnioskodawcy lub partnera (jeśli dotyczy) w zakresie projektowania uniwersalnego, przedsiębiorczości i komercjalizacji efektów badań naukowych i innych kompetencji merytorycznych.

  • Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

  • Partnerstwo w naborze nie jest wymagane.

    ION dopuszcza konstrukcję projektu partnerskiego, o którym mowa w art. 39 ustawy wdrożeniowej. Sposób i tryb wyboru partnera musi być opisany we wniosku i spełniać  wymogi, o których mowa w art. 39 ustawy wdrożeniowej. Biorąc pod uwagę cel naboru i jego założenia, w tym kryteria dostępu, ION dopuszcza partnerstwo jedynie z podmiotem systemu szkolnictwa wyższego i nauki.

    Realizacja projektu w partnerstwie musi mieć swoje uzasadnienie merytoryczne – tzn. dzięki współpracy podmiotów powstanie wartość dodana, niemożliwa do osiągnięcia w przypadku działań podejmowanych indywidualnie lub poprzez zlecanie działań podmiotom zewnętrznym wobec wnioskodawcy. Zasadność realizacji projektu w partnerstwie będzie podlegała ocenie merytorycznej, w związku z powyższym uznanie realizacji projektu w partnerstwie za bezzasadne lub niewłaściwe będzie skutkowało obniżoną punktacją na ocenie merytorycznej wniosku.

  • 53 119 018,12 zł

  • Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wynosi 97% wartości projektu. Wymagany jest wkład własny – minimum 3% wartości wydatków kwalifikowalnych projektu.

    • Data ogłoszenia: 15 maja 2023 r.
    • Rozpoczęcie naboru wniosków: 22 maja 2023 r.
    • Zakończenie naboru wniosków: 17 lipca 2023 r.
    • Przewidywany termin zatwierdzenia wyników oceny projektów wynosi 100 dni od zakończenia naboru – listopad 2023 r.
  • Wnioskodawca składa wniosek wyłącznie za pośrednictwem SOWA EFS

    Link do systemu https://sowa2021.efs.gov.pl/login – możliwość składania wniosków od 22 maja 2023 r.

  • Ocena projektu prowadzona jest w zakresie spełnienia kryteriów wyboru projektów, stanowiących Załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów  „Kryteria wyboru projektów”.

    Procedura oceny składa się z następujących etapów:

    1. pierwszy etap oceny merytorycznej w zakresie kryteriów merytorycznych 0-1,
    2. drugi etap oceny merytorycznej w zakresie kryteriów dostępu i kryteriów horyzontalnych,
    3. trzeci etap oceny merytorycznej w zakresie kryteriów merytorycznych punktowych i kryteriów premiujących;
    4. etap negocjacji (jeśli oceniający stwierdzą, że projekty wymagają skierowania do tego etapu).
  • KRYTERIA DOSTĘPU I KRYTERIA PREMIUJĄCE:

    1. Biorąc pod uwagę brzmienie kryterium dostępu nr 1, czy Wnioskodawca w naborze może być uczelnia nie posiadająca uprawnień do prowadzenia szkoły doktorskiej?

    Wnioskodawcą w naborze może być uczelnia nie posiadająca uprawnień do prowadzenia szkoły doktorskiej – w takim przypadku w projekcie może skierować wsparcie tylko do swojej kadry dydaktycznej.

    Uczelnia posiadająca takie uprawnienia może skierować wsparcie zarówno do kadry dydaktycznej, jak i swoich doktorantów. Może jednak ograniczyć się tylko do kadry albo tylko do doktorantów. 

    W naborze może również aplikować podmiot systemu szkolnictwa wyższego i nauki inny niż uczelnia, ale też zobligowany jest do posiadania uprawnień do prowadzenia szkoły doktorskiej. Może on zaplanować wsparcie dla kadry zaangażowanej w kształcenie doktorantów, jak i dla samych doktorantów.

    1. Czy kryterium premiujące nr 5 „Do realizacji projektu wnioskodawca zatrudni co najmniej 1 osobę z niepełnosprawnością, w wymiarze co najmniej ½ etatu – 5 pkt” zostanie spełnione w sytuacji, kiedy Wnioskodawca zatrudnia osobę z niepełnosprawnością od 5 lat i planuje ją oddelegować w ramach istniejącej już umowy do realizacji działań projektowych w wymiarze co najmniej ½ etatu na okres 6 miesięcy przy założeniu, że projekt zaplanowano na 48 miesiące?

    Na to pytanie nie da się odpowiedzieć wprost, bowiem eksperci będą też patrzeć na to, dlaczego osoba ta będzie zatrudniona tylko lub aż przez 6 miesięcy. Ale jeśli zadanie, do którego realizacji zostanie ta osoba oddelegowana, będzie zaplanowane faktycznie tylko na 6 miesięcy, takie rozwiązanie umożliwia zdobycie dodatkowych punktów z tytułu spełniania przedmiotowego kryterium.

    Istotne jest, by eksperci mieli pewność, że zatrudnienie tej osoby, czy też jej oddelegowanie, nie stanowi sztucznego rozwiązania, tylko dla zdobycia punktów dodatkowych, i że osoba ta podniesie swoje kompetencje lub zdobędzie doświadczenie, które umożliwi jej dalszy rozwój lub też Wnioskodawca zapewnia o utrzymaniu jej zatrudnienia.

    1. Czy w celu spełnienia kryterium premiującego nr 5 „Do realizacji projektu wnioskodawca zatrudni co najmniej 1 osobę z niepełnosprawnością, w wymiarze co najmniej ½ etatu – 5 pkt”  wystarczającym będzie zatrudnienie w ramach kosztów pośrednich osoby do obsługi administracyjnej projektu?

    Tak, może to być uznane za wystarczające.

     

    DZIAŁANIA MERYTORYCZNE

    1. Czy w ramach przygotowywanego konkursu można przewidzieć dla uczestników projektu, tj. kadry prowadzącej dydaktykę, wyjazdy zagraniczne celem odbycia staży lub szkolenia/ wyjazdy doszkalające do renomowanych międzynarodowych Uczelni w Unii Europejskiej?

    Tak, można przewidzieć takie wyjazdy. Tym bardziej, jeśli podniesienie kompetencji czy kwalifikacji nie będzie możliwe w Polsce. Proszę jednak pamiętać o przedstawieniu krótkiego uzasadnienia kosztu z tym związanego pod budżetem szczegółowym.

    1. Czy wyjazdy zagraniczne dot. odbycia staży lub szkoleń na międzynarodowych Uczelniach naszej kadry prowadzącej dydaktykę mogą odbywać się w krajach z poza Unii Europejskiej?

    Tak. Nie ma ograniczeń w tym zakresie, poza uzasadnieniem merytorycznym.

    1. Czy wyjazdy na międzynarodowe konferencje lub seminaria w krajach UE i z poza UE przez kadrę prowadzącą dydaktykę jest kosztem kwalifikowalnym?

    Tak. Jest to koszt kwalifikowalny. Uczulamy jednak na kwestię uzasadnienia konferencji, jako formy wpływającej pozytywnie na podnoszenie kompetencji kadry – wszystko zależy od rodzaju konferencji.

    1. Czy zaproszenie międzynarodowych ekspertów z UE i z poza UE do prowadzenia zajęć z naszą kadrą prowadzącą dydaktykę na Uczelni (u Wnioskodawcy) jest kosztem kwalifikowalnym?

    Tak, może to być koszt kwalifikowalny.

    1. Czy sfinansowanie publikacji naukowych dla kadry prowadzącej dydaktykę jest kosztem kwalifikowalnym?

    Jeśli w pytaniu chodzi o możliwość zakupu publikacji, to koszt może zostać uznany za kwalifikowalny, ale rozwiązaniem bardziej efektywnym jest zakup publikacji do biblioteki uczelnianej, aby z publikacji mogły skorzystać nie tylko osoby uczestniczące w projekcie, ale również inni, również w przyszłości.

    Jeśli chodzi o sfinansowanie możliwości wydania publikacji przez uczestników – to niestety nie.

    1. Czy w ramach projektu dla kadry prowadzącej dydaktykę lub doktorantów można sfinansować publikacje naukowe lub badania naukowe, które podwyższą kompetencje lub kwalifikacje  dydaktyczne (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia), lub cyfrowych lub na rzecz zielonej transformacji?

    Niestety wydanie publikacji czy zrobienie badań nie wchodzi w zakres naszego naboru.

    1. Czy w ramach projektu dla kadry prowadzącej dydaktykę lub doktorantów można zakupić zasoby biblioteczne (książki naukowe, publikacje, prenumeraty naukowe, czytniki elektroniczne itp.), które będą wykorzystywane do podnoszenia kompetencji lub kwalifikacji kadry dydaktycznej
      i doktorantów?

    Tak, można przewidzieć zakup tego typu elementów. Sugerujemy jednak, że zakup do biblioteki czy też na rzecz innych ogólnouczelnianych zasobów jest racjonalniejszym rozwiązaniem (do wypożyczenia nie tylko przez uczestnika projektu, ale w przyszłości również przez innych), niż zakup dla indywidualnego uczestnika.

     

    1. Ile można trwać staż zagraniczny uczestnika (kadry prowadzącej dydaktykę) w ramach projektu (jeśli dotyczy)?

    To należy do decyzji Wnioskodawcy. Staż ma być efektywny a koszt racjonalny.

    1. Czy można zobowiązać uczestnika projektu, tj. kadrę prowadząca dydaktykę Uczelni, który podniesie kwalifikacje lub kompetencje w wyniku realizacji projektu, do „przepracowania” na rzecz Uczelni co najmniej okresu trwałości projektu?

    Można. Proszę pamiętać, że działania projektowe mają odpowiadać nie tylko na indywidualne potrzeby danego uczestnika, ale przede wszystkim na zwiększenie/budowanie potencjału całej uczelni.

    1. Czy w ramach projektów część dotycząca obligatoryjnych kwalifikacji lub kompetencji dydaktycznych, cyfrowych oraz na rzecz zielonej transformacji może zostać zrealizowana w całości w formie e-learningu?

    Dokumentacja konkursowa nie ogranicza form wsparcia do wykorzystania przez Wnioskodawcę. Najważniejsza zasada, by przewidziana forma lub formy wsparcia gwarantowały odpowiednią jakość i skuteczność działań.

    1. Czy organizowane warsztaty/szkolenia dla kadry prowadzącej dydaktykę muszą KOMPLEKSOWO zawierać już elementy zmierzające do podnoszenia kompetencji/kwalifikacji dydaktycznych oraz cyfrowych oraz zielonej transformacji? Czy może osiągnięcie wskazanych kompetencji może być realizowane poprzez różne moduły szkoleniowe osobno (modułowo)?

    Każda z obligatoryjnych czy też innych kompetencji/kwalifikacji może być podnoszona/zdobywana w inny sposób, inną formą wsparcia. Dla każdego z uczestników Wnioskodawca buduje odrębną ścieżkę wsparcia tak, by w efekcie tych działań, na koniec udziału w projekcie, można było wykazać, że osoba ta podniosła zakładane kompetencje czy też zdobyła zakładane dodatkowe kwalifikacje.

    1. Czy wizyty studyjne dla kadry prowadzącej dydaktykę lub doktorantów muszą zawierać również oprócz podnoszenie kompetencji dydaktycznych także komponent cyfrowy oraz na rzecz zielonej transformacji, czy może kompetencje na rzecz zielonej transformacji oraz cyfrowe można badań realizować oddzielnie dla każdego uczestnika poprzez realizację kilku szkoleń i wizyty studyjnej?

    Tak jak wspomniano w odpowiedzi na pytanie wyżej – ścieżka wsparcia jest dowolna. Ważne, by osiągnąć efekt.

    1. Czy działaniem kwalifikowanym w projekcie będzie podnoszenie kompetencji kadry wspierającej dydaktyków i proces dydaktycznych? Mowa o pracownikach działów zajmujących się nowoczesnymi technologiami nauczania czy metodykach. Celem takiego działania jest przygotowanie własnych trenerów, którzy następnie będą szkolić kadrę dydaktyczną uczelni w obszarach kompetencji dydaktycznych, cyfrowych i na rzecz zielonej transformacji. Tak jak to miało miejsce w konkursie MEiN Doskonałość dydaktyczna uczelni. To szkolenie kadry dydaktycznej przez wcześniej wyszkolonych własnych trenerów będzie odbywało się w ramach projektu.

    Celem naboru konkurencyjnego jest wsparcie uczeni w realizacji kompleksowych działań podnoszących kompetencje lub kwalifikacje kadry prowadzącej dydaktykę, a także kompetencje lub kwalifikacje doktorantów. O ile propozycja Pani mogłaby świadczyć o kompleksowości przedsięwzięcia, o tyle należy pamiętać, że grupą docelową w tym naborze są doktoranci jako przyszli dydaktycy oraz kadra prowadząca dydaktykę – czyli nauczyciele akademiccy w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę bez względu na formę zatrudnienia, tj. dydaktycy, którzy nie są nauczycielami akademickimi, zatrudnieni często na umowę zlecenie. Tym samym cały czas mówimy o osobach prowadzących dydaktykę, nie zaś o trenerach, którzy mają szkolić dydaktyków.

    Pozostaje zatem pytanie czy pracownicy działów zajmujących się nowoczesnymi technologiami nauczania czy metodykach, wyszkoleni czy też nadal szkoleni na trenerów wewnętrznych wpisują się w ww. definicję.

    W naszej opinii projekt pozakonkursowy Doskonałość dydaktyczna uczelni, realizowany przez MEiN w ramach Działania 3.4 PO WER, służy wypracowaniu na uczelni struktur działających na rzecz doskonałości dydaktycznej, a także wsparciu działań realizowanych dotychczas na rzecz doskonałości dydaktycznej. Tym samym w ramach tego projektu mają Państwo możliwość sfinansować właśnie m.in. budowanie potencjału trenerów. A w naborze konkurencyjnym, który proponujemy w ramach FERS, można wspomóc już konkretną działalność tych struktur, tj. organizację/planowanie i prowadzenie różnych form wsparcia dla dydaktyków. Stąd też jednym z kryteriów premiujących jest komplementarność działań z projektem Doskonałość dydaktyczna uczelni (KP1).

    1. Czy w ramach działań kwalifikowanych można przewidzieć realizację prac związanych ze stworzeniem struktury rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej i opracować księgę kompetencji?

    W kontekście też do tego, co wyżej, stworzenie struktury rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej i opracowanie księgi kompetencji to raczej działania przedsięwzięcia realizowanego przez Państwa w ramach Doskonałości dydaktycznej uczelni. Efektem projektu w ramach FERS może być co najwyżej modyfikacja lub uzupełnienie takiej księgi. Jeśli uczelnia nie brała udziału w projekcie MEiN, liczymy, że niniejsze działania staną się zaczątkiem zmian systemowych.

    PARTNERSTWO

    1. Jak wybrać partnera do projektu?

    Zasady wyboru partnerów określa ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 – art. 39. Należy jednak zaznaczyć, że partnerstwo nie jest w przedmiotowym naborze obligatoryjne.

    1. Czy partner może być spoza Polski?

    Niestety nie. W przypadku partnera zagranicznego mielibyśmy do czynienia z projektem ponadnarodowym. Nabory na projekty ponadnarodowe realizowane są przez Centrum Projektów Europejskich.

    1. Czy realizacja wniosku w partnerstwie musi mieć wyłącznie charakter formalny, tzn. partner musi zostać wskazany we wniosku oraz ponosić koszty związane z realizacja projektu?

    Tak, bowiem chodzi o realizacje projektu w partnerstwie projektowym.

     

    OKRES, WARTOŚĆ REALIZACJI PROJEKTU

    1. Czy w ramach konkursu określony jest okres realizacji projektów, w tym maksymalna liczba miesięcy realizacji projektu? Do kiedy najpóźniej mają zakończyć się działania zaplanowane do realizacji projektu?

    Nie. W założeniach naboru nie został określony ani minimalny ani maksymalny okres realizacji projektu. Racjonalność harmonogramu i działań w nim zawartych będzie weryfikowana przez ekspertów na etapie oceny merytorycznej.

    1. Czy w ramach konkursu jest ustalona maksymalna i minimalna wartość projektu?

    Nie. W założeniach naboru nie została określona ani minimalna ani maksymalna wartość projektu. Jednocześnie należy pamiętać, że racjonalność wydatków jest jednym z elementów ocenianych przez ekspertów.

    BUDŻET PROJEKTU I ROZLICZANIE WYDATKÓW

    1. Czy istnieje limit na środki trwałe?

    Nie ma limitu na środki trwałe. Zachęcamy do zapoznania się z Zasadami finansowania FERS.

    1. Wnioskodawca planuje realizację kilkunastu tematów szkoleń w formie usługi zleconej zewnętrznemu wykonawcy. Czy w kontekście grupowania wydatków i dużej ilości szkoleń, a tym samym konieczności wypisania wielu efektów uczenia się i wycen uzasadniających wysokość wydatków dla poszczególnych tematów szkoleń, preferujecie Państwo aby wszystkie te wydatki zgrupować w jedną pozycję czy preferujecie aby każde szkolenie było wpisane do budżetu projektu jako osobna pozycja co sprawi, że uzasadnienia pozycji budżetowych będą bardziej czytelne / przejrzyste?

    Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zgrupowanie tego typu wydatków w jednej pozycji zbiorczej, a w uzasadnieniu przedstawienie, jak została skalkulowana. Proszę pamiętać, że nazwy szkoleń a czasami nawet obszary zaplanowane pierwotnie na etapie tworzenia projektu, mogą się zmieniać.

    1. Wnioskodawca planuje realizację szkoleń dla kadry na własnych salach w budynku, którego jest właścicielem. Do jakiej kategorii wydatków należy przypisać pozycją: „Udostępnienie sal na potrzeby realizacji szkoleń dla kadry dydaktycznej”? Czy prawidłowa będzie kategoria „nieruchomość” ?

    Nie jest to właściwa kategoria. Zgodnie z Instrukcją w ramach kategorii „Nieruchomości” Wnioskodawca powinien wykazać wydatki związane z dysponowaniem nieruchomością. Będą to więc zarówno wydatki dotyczące zakupu nieruchomości, nabycie praw do nieruchomości oraz koszty związane z władaniem nieruchomością na innej podstawie niż własność (dzierżawa lub najem). Tym samym wydatek związany z wykorzystaniem sal/udostępnianiem sal własnych należy przypisać do kategorii „Podatki/opłaty”. Należy jednocześnie pamiętać, że koszt ten stanowić będzie wkład własny.

    1. Czy w sytuacji, kiedy Regulamin naboru nie określa limitu na podwykonawstwo, a Wnioskodawca planuje w budżecie koszty w ramach kategorii „usługi zlecone”, to czy dla tych pozycji należy zaznaczyć w budżecie projektu limit „podwykonawstwo”?

    Instrukcja wypełniania wniosku w SOWA wskazuje na obowiązek zaznaczania kategorii „podwykonawstwo”, bez względu na to, czy w danym naborze określony został limit takich kosztów czy nie. Proszę jednocześnie wskazać na kategorię „usługi zewnętrzne”.

    WSKAŹNIKI PROJEKTOWE

    1. Podczas prezentacji pokazaliście Państwo slajd na którym był zapis: „SOWA dopuszcza  4000 znaków dla każdego ze wskaźników” tymczasem po zalogowaniu do systemu SOWA na opis pojedynczego wskaźnika mamy limit 500 znaków. Jaki zatem jest limit znaków na opis pojedynczego wskaźnika?

    Uprzejmie informuję, że limit znaków w module dotyczącym wskaźników zależy od tego, czy pomiar jest osobowy czy szacowany. W przypadku pierwszego jest to faktycznie 500 znaków, w przypadku szacowanego – 4000 znaków, zgodnie z informacją na slajdzie. 

    1. Wnioskodawca NIE planuje w projekcie finansowania kosztów racjonalnych usprawnień czy dostosowywania obiektów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Czy prawidłowym będzie NIE wpisanie we wniosku wskaźników: Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami oraz Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami? Czy może  powinniśmy wpisać te wskaźniki we wniosku i przypisać im wartość 0?

    Wnioskodawca jest zobowiązany wybrać te wskaźniki z listy rozwijanej. Jeśli jednak ich realizacja nie wynika wprost z założeń projektu, można określić ich wartość na poziomie 0. Wnioskodawca jest jednak zobowiązany do określenia sposobu pomiaru i źródeł danych do wskaźników, nawet jeśli nie zaplanował ich pierwotnie w projekcie.

    1. Czy potwierdzeniem nabycia kompetencji lub kwalifikacji z wizyt studyjnych dla kadry prowadzącej dydaktykę lub doktorantów może być: 1)  raport z wizyty studyjnej/ stażu, 2) testy badające zdobytą wiedzę, 3) publikacja naukowa, 4) zaświadczenie z odbytych staży/ wizyty studyjnej itp.

    Wszystkie z wymienionych rozwiązań są do przyjęcia. Nie muszą być zastosowane wszystkie jednocześnie – można wybrać jedno z nich.

    Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się i skorzystania z zał. 2 do Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027. W dokumencie tym, oprócz opisu, jak wygląda proces walidacji, jest zamieszczona m. in. Lista sprawdzająca do weryfikacji, czy dany dokument można uznać za potwierdzający kwalifikację (niewłączoną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji) /kompetencję na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS+ dot. uzyskiwania kwalifikacji.

    1. W naborze konkursu „Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę” określono wskaźniki kluczowe, które Wnioskodawca zobowiązany jest uwzględnić we wniosku i monitorować w projekcie (Rozdział 8 Wskaźniki w projekcie w Regulaminie wyboru projektów FERS.01.05-IP.08-002/23). Czy określając wartości docelowe dla naboru w naszej Uczelni, powinniśmy kierować się wartościami podanymi w powyższym Regulaminie?

    W tej części Regulaminu określone zostały wartości wskaźników do osiągnięcia przez ION, czyli przez NCBR. Rzeczywiście zakładaliśmy, że średnia wartość wskaźnika odnoszącego się do kadry objętej wsparciem w ramach jednego projektu wyniesie ok. 80 osób. Ale ta liczba w projekcie jest oczywiście uzależniona w dużej mierze od wielkości uczelni i liczebności kadry. Proszę jednak dokonywać kalkulacji w oparciu o swój faktyczny potencjał i potrzeby. Zapewniam, że podczas oceny wniosku eksperci nie biorą pod uwagę tego zapisu.

    INNE

    1. Czy istnieje możliwość wprowadzenia części opisów w uzasadnieniach pod budżetem?

    Tak, istnieje taka możliwość.

  • Dokumenty dostępne w zakładce Programu

Dokumenty

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.05.2023 15:45 Szymon Iwańczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
DPWP
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 21.0 06.03.2024 14:27 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 20.0 08.01.2024 14:47 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 19.0 08.01.2024 14:05 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 18.0 08.01.2024 13:57 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 17.0 04.01.2024 09:30 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 16.0 08.09.2023 16:15 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 15.0 31.08.2023 08:40 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 14.0 17.08.2023 10:23 Maciej Buźniak
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 13.0 20.07.2023 11:02 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 12.0 17.07.2023 00:00 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 11.0 16.06.2023 08:49 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 10.0 16.06.2023 08:48 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 9.0 16.06.2023 08:45 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 8.0 12.06.2023 15:14 Maciej Buźniak
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 7.0 12.06.2023 14:20 Maciej Buźniak
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 6.0 22.05.2023 10:01 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 5.0 22.05.2023 00:00 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 4.0 19.05.2023 12:39 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 3.0 15.05.2023 15:49 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 2.0 15.05.2023 15:48 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę 1.0 15.05.2023 15:45 Szymon Iwańczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}