W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji dla historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku
Zadanie Uzyskanie decyzji ustalającej plan remediacji dla historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi
Podstawa prawna Art. 101l ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.)
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji, który zawiera projekt planu remediacji, zwierający informacje o:
1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;
4) nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a;
5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a.

Do pisemnego wniosku dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych

Forma załatwienia sprawy Decyzja
Miejsce złożenia dokumentów Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu
ul. Kościuszki 57, 61-891 Poznań
tel.: 61 639 64 00
fax: 61 639 64 47
Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /RDOS_w_Poznaniu/SkrytkaESP
Opłata 10 zł
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji ustalającej plan remediacji”
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania
Uwagi / inne informacji Do szkód w środowisku w środowisku powstałych przed 30 kwietnia 2007 roku stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
Wnioski do pobrania Brak
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.11.2021 13:15 Michał Słabicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Michał Słabicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji dla historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 3.0 02.04.2024 11:38 Michał Słabicki
Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji dla historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 2.0 07.04.2022 10:25 Michał Słabicki
Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji dla historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 1.0 18.11.2021 13:15 Michał Słabicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}