W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Departament Organizacyjno-Administracyjny

Dyrektor: Piotr Budzianowski

Zastępca Dyrektora: Marlena Szpakowska-Nieckula
tel. 22 532 83 00
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Departament Organizacyjno-Administracyjny dzieli się na:

  • Wydział Administracyjny (DOA-WAD);
  • Wydział Organizacyjny (DOA-WOR).

 

Do zadań Wydziału Administracyjnego należy:

  1. obsługa zakupów i usług, w szczególności prowadzenie spraw związanych z zakupem, eksploatacją sprzętu, wyposażenia i materiałów biurowych oraz usług z zakresu obsługi administracyjno-gospodarczej;
  2. gospodarowanie składnikami majątku, w tym opracowywanie planów zakupów materiałów i wyposażenia, dokonywanie bieżącej analizy zakupów pod względem celowości i gospodarności, ich ewidencja i inwentaryzacja;
  3. obsługa spraw związanych z przygotowaniem i przebiegiem procesu inwestycyjnego oraz remontowego;
  4. zapewnienie niezbędnych warunków użytkowania nieruchomości w zakresie ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej;
  5. zarządzanie zasobami i infrastrukturą informatyczno-techniczną oraz systemami teleinformatycznymi, w tym ich budowa, rozwój, utrzymanie, obsługa oraz wsparcie;
  6. wsparcie wstępne w formie instruktarzu w zakresie funkcjonalności systemu EZD oraz zapewnienie merytorycznego i doraźnego wsparcia w zakresie obsługi systemu EZD;
  7. prowadzenie analiz poprawności i kompletności danych wprowadzanych do systemu EZD;
  8. opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
  9. przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
  10. współpraca z DSD w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki;

 

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:

  1. organizacja i nadzór nad pracą sekretariatu głównego;
  2. koordynowanie spraw związanych z udziałem Kierownictwa w konferencjach, seminariach bądź innych wydarzeniach;
  3. koordynacja rozpatrywania skarg i wniosków, o których mowa w dziale VIII k.p.a. oraz petycji, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach, w szczególności prowadzenie rejestru tych dokumentów.
  4. obsługa kancelaryjno-biurowa urzędu, w szczególności ewidencjonowanie i ekspediowanie korespondencji wypływającej oraz wychodzącej oraz zapewnienie jej prawidłowego obiegu;
  5. organizacja oraz nadzór nad archiwum zakładowym;
  6. zapewnianie obsługi transportowej urzędu, w tym zarządzanie flotą samochodową;
  7. opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
  8. przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
  9. współpraca z DSD w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki;
  10. prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością i obroną cywilną;
  11. prowadzenie spraw związanych z system ochrony informacji niejawnych.

 

Do zadań Departementu Administracyjno-Organizacyjnego należy także:

  1. koordynowanie realizacji zadań związanych ze „Strategią na rzecz kształtowania postaw prozdrowotnych pracowników Biura Rzecznika Praw Pacjenta”, w tym między innymi współpraca z organizacjami pacjentów, samorządami zawodowymi i instytucjami działającymi w obszarze ochrony zdrowia i profilaktyki zdrowotnej;
  2. współpraca z komórkami organizacyjnymi Biura w zakresie spraw związanych z realizacją porozumień Rzecznika zawartych z podmiotami zewnętrznymi;
  3. realizacja działań związanych z obsługą podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Biura;
  4. przygotowanie rocznej informacji o działaniach podejmowanych wobec Rzecznika przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;
  5. umieszczanie na portalach społecznościowych (Facebooku, LinkedIn i innych)  ogłoszeń o naborach na wolne stanowiska pracy w Biurze;
  6. wsparcie koordynacyjne DDK – w zakresie organizacyjno-technicznym – w realizacji zadań tej komórki, w szczególności związanych ze współpracą na płaszczyźnie promocyjnej i informacyjnej dotyczącą ochrony praw pacjenta z organizacjami pozarządowymi, społecznymi i zawodowymi oraz organizacją tematycznych konferencji, kampanii informacyjnych oraz społecznych związanych z popularyzacją wiedzy o prawach pacjenta;
  7. realizacja i koordynacja spraw związanych z opracowywaniem i wdrażaniem programów, strategii polityk i koncepcji Rzecznika niemieszczących się w obszarze zadań innych komórek.

Powyższe zadania realizowane są przez samodzielne stanowisko pracy –  Radcę Rzecznika Praw Pacjenta. Radca Rzecznika Praw Pacjenta jest pracownikiem Departamentu Organizacyjno-Administracyjnego i podlega Dyrektorowi tego Departamentu.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Karolina Barańczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Organizacyjno-Administracyjny 4.0 17.04.2024 09:49 Justyna Zgorzak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 3.0 10.04.2024 14:06 Justyna Zgorzak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 2.0 26.10.2020 13:11 Karolina Barańczak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 1.0 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}