W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Departament Organizacyjno-Administracyjny

Dyrektor: Piotr Budzianowski

Zastępca Dyrektora: Marlena Szpakowska-Nieckula
tel. 22 532 83 00
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Departament Organizacyjno-Administracyjny dzieli się na:

  • Wydział Administracyjny (DOA-WAD);
  • Wydział Organizacyjny (DOA-WOR).

 

Do zadań Wydziału Administracyjnego należy:

  1. obsługa zakupów i usług, w szczególności prowadzenie spraw związanych z zakupem, eksploatacją sprzętu, wyposażenia i materiałów biurowych oraz usług z zakresu obsługi administracyjno-gospodarczej;
  2. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań zakupowych;
  3. opiniowanie wniosków, zleceń, projektów umów w sprawie udzielania zamówień publicznych  pod względem zgodności z przepisami prawa;
  4. prowadzenie rejestru umów, z których wynikają zobowiązania finansowe Biura;
  5. gospodarowanie składnikami majątku, w tym opracowywanie planów zakupów materiałów i wyposażenia, dokonywanie bieżącej analizy zakupów pod względem celowości i gospodarności, ich ewidencja i inwentaryzacja;
  6. obsługa spraw związanych z przygotowaniem i przebiegiem procesu inwestycyjnego oraz remontowego;
  7. przygotowywanie planu rzeczowo-finansowego Urzędu we współpracy z DFK, prowadzenie ewidencji poniesionych wydatków, poziomu zaangażowania środków finansowych oraz wykonania umów;
  8. zapewnienie niezbędnych warunków użytkowania nieruchomości w zakresie ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej;
  9. opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
  10. przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
  11. wsparcie koordynacyjne DWS – w zakresie organizacyjno-technicznym – w realizacji zadań tej komórki, w szczególności związanych ze współpracą na płaszczyźnie promocyjnej i informacyjnej dotyczącą ochrony praw pacjenta z organizacjami pozarządowymi, społecznymi i zawodowymi oraz organizacją tematycznych konferencji, kampanii informacyjnych oraz społecznych związanych z popularyzacją wiedzy o prawach pacjenta;
  12. współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki. 
     

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:

  1. organizacja i nadzór nad pracą sekretariatu głównego;
  2. koordynowanie spraw związanych z udziałem Kierownictwa w konferencjach, seminariach bądź innych wydarzeniach;
  3. obsługa kancelaryjno-biurowa urzędu, w szczególności ewidencjonowanie i ekspediowanie korespondencji wypływającej oraz wychodzącej oraz zapewnienie jej prawidłowego obiegu;
  4.  organizacja oraz nadzór nad archiwum zakładowym;
  5. opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
  6. przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
  7. współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki;
  8. prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością i obroną cywilną;
  9. realizacja działań związanych z obsługą podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Biura;
  10. przygotowanie rocznej informacji o działaniach podejmowanych wobec Rzecznika przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;
  11. prowadzenie spraw związanych z system ochrony informacji niejawnych;
  12. zapewnianie obsługi transportowej urzędu, w tym zarządzanie flotą samochodową;
  13. zarządzanie zasobami i infrastrukturą informatyczno-techniczną oraz systemami teleinformatycznymi, w tym ich budowa, rozwój, utrzymanie, obsługa oraz wsparcie;
  14. wsparcie wstępne w formie instruktażu w zakresie funkcjonalności systemu EZD oraz zapewnienie merytorycznego i doraźnego wsparcia w zakresie obsługi systemu EZD;
  15. prowadzenie analiz poprawności i kompletności danych wprowadzanych do systemu EZD;
  16. sporządzanie, w ujęciu miesięcznym, zbiorczej informacji o przypadkach nieuiszczenia należnej opłaty skarbowej od złożonych w Biurze dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz ich odpisów, wypisów lub kopii, a następnie przekazywanie jej właściwemu organowi podatkowemu w sprawie opłaty skarbowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111, z późn. zm.);
  17. prowadzenie i koordynacja projektów, w tym projektów finansowanych ze środków europejskich.


 

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Karolina Barańczak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Organizacyjno-Administracyjny 12.0 28.02.2025 12:06 Katarzyna Wolska
Departament Organizacyjno-Administracyjny 11.0 28.02.2025 12:03 Katarzyna Wolska
Departament Organizacyjno-Administracyjny 10.0 19.02.2025 14:05 Katarzyna Wolska
Departament Organizacyjno-Administracyjny 9.0 19.02.2025 13:59 Katarzyna Wolska
Departament Organizacyjno-Administracyjny 8.0 19.02.2025 13:55 Katarzyna Wolska
Departament Organizacyjno-Administracyjny 7.0 14.05.2024 07:20 Justyna Zgorzak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 6.0 13.05.2024 09:44 Justyna Zgorzak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 5.0 13.05.2024 09:44 Justyna Zgorzak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 4.0 17.04.2024 09:49 Justyna Zgorzak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 3.0 10.04.2024 14:06 Justyna Zgorzak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 2.0 26.10.2020 13:11 Karolina Barańczak
Departament Organizacyjno-Administracyjny 1.0 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}