Departament Organizacyjno-Administracyjny
Dyrektor: Piotr Budzianowski
Zastępca Dyrektora: Marlena Szpakowska-Nieckula
tel. 22 532 83 00
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Departament Organizacyjno-Administracyjny dzieli się na:
- Wydział Administracyjny (DOA-WAD);
- Wydział Organizacyjny (DOA-WOR).
Do zadań Wydziału Administracyjnego należy:
- obsługa zakupów i usług, w szczególności prowadzenie spraw związanych z zakupem, eksploatacją sprzętu, wyposażenia i materiałów biurowych oraz usług z zakresu obsługi administracyjno-gospodarczej;
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych i postępowań zakupowych;
- opiniowanie wniosków, zleceń, projektów umów w sprawie udzielania zamówień publicznych pod względem zgodności z przepisami prawa;
- prowadzenie rejestru umów, z których wynikają zobowiązania finansowe Biura;
- gospodarowanie składnikami majątku, w tym opracowywanie planów zakupów materiałów i wyposażenia, dokonywanie bieżącej analizy zakupów pod względem celowości i gospodarności, ich ewidencja i inwentaryzacja;
- obsługa spraw związanych z przygotowaniem i przebiegiem procesu inwestycyjnego oraz remontowego;
- przygotowywanie planu rzeczowo-finansowego Urzędu we współpracy z DFK, prowadzenie ewidencji poniesionych wydatków, poziomu zaangażowania środków finansowych oraz wykonania umów;
- zapewnienie niezbędnych warunków użytkowania nieruchomości w zakresie ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej;
- opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
- przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
- wsparcie koordynacyjne DWS – w zakresie organizacyjno-technicznym – w realizacji zadań tej komórki, w szczególności związanych ze współpracą na płaszczyźnie promocyjnej i informacyjnej dotyczącą ochrony praw pacjenta z organizacjami pozarządowymi, społecznymi i zawodowymi oraz organizacją tematycznych konferencji, kampanii informacyjnych oraz społecznych związanych z popularyzacją wiedzy o prawach pacjenta;
- współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki.
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
- organizacja i nadzór nad pracą sekretariatu głównego;
- koordynowanie spraw związanych z udziałem Kierownictwa w konferencjach, seminariach bądź innych wydarzeniach;
- obsługa kancelaryjno-biurowa urzędu, w szczególności ewidencjonowanie i ekspediowanie korespondencji wypływającej oraz wychodzącej oraz zapewnienie jej prawidłowego obiegu;
- organizacja oraz nadzór nad archiwum zakładowym;
- opracowywanie i przygotowywanie informacji do sprawozdania Rzecznika, o którym mowa w art. 58 ustawy, w zakresie zleconym przez Kierownictwo;
- przygotowywanie zbiorczych danych dotyczących funkcjonowania Biura oraz zadań realizowanych przez Rzecznika, w tym opracowywanie statystyk i analiz wspierających bieżące czynności zarządcze Kierownictwa;
- współpraca z DWS w zakresie realizacji zadań regulaminowych tej komórki;
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym, obronnością i obroną cywilną;
- realizacja działań związanych z obsługą podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Biura;
- przygotowanie rocznej informacji o działaniach podejmowanych wobec Rzecznika przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;
- prowadzenie spraw związanych z system ochrony informacji niejawnych;
- zapewnianie obsługi transportowej urzędu, w tym zarządzanie flotą samochodową;
- zarządzanie zasobami i infrastrukturą informatyczno-techniczną oraz systemami teleinformatycznymi, w tym ich budowa, rozwój, utrzymanie, obsługa oraz wsparcie;
- wsparcie wstępne w formie instruktażu w zakresie funkcjonalności systemu EZD oraz zapewnienie merytorycznego i doraźnego wsparcia w zakresie obsługi systemu EZD;
- prowadzenie analiz poprawności i kompletności danych wprowadzanych do systemu EZD;
- sporządzanie, w ujęciu miesięcznym, zbiorczej informacji o przypadkach nieuiszczenia należnej opłaty skarbowej od złożonych w Biurze dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz ich odpisów, wypisów lub kopii, a następnie przekazywanie jej właściwemu organowi podatkowemu w sprawie opłaty skarbowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111, z późn. zm.);
- prowadzenie i koordynacja projektów, w tym projektów finansowanych ze środków europejskich.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Karolina Barańczak
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 12.0 | 28.02.2025 12:06 Katarzyna Wolska |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 11.0 | 28.02.2025 12:03 Katarzyna Wolska |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 10.0 | 19.02.2025 14:05 Katarzyna Wolska |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 9.0 | 19.02.2025 13:59 Katarzyna Wolska |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 8.0 | 19.02.2025 13:55 Katarzyna Wolska |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 7.0 | 14.05.2024 07:20 Justyna Zgorzak |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 6.0 | 13.05.2024 09:44 Justyna Zgorzak |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 5.0 | 13.05.2024 09:44 Justyna Zgorzak |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 4.0 | 17.04.2024 09:49 Justyna Zgorzak |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 3.0 | 10.04.2024 14:06 Justyna Zgorzak |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 2.0 | 26.10.2020 13:11 Karolina Barańczak |
| Departament Organizacyjno-Administracyjny | 1.0 | 28.01.2020 12:10 Karolina Barańczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP