W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Nagroda im. dr. Pawła Stępki

Nagroda im. dr. Pawła Stępki

Nagroda im. dr Pawła Stępki przyznawana jest przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz Wydziały Uniwersytetu Warszawskiego: Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii oraz  Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych za najlepszą rozprawę doktorską oraz wydawnictwo z dziedziny mediów elektronicznych.

Ideą Nagrody ustanowionej w 2011 roku decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Rady Wydziałów Uniwersytetu Warszawskiego: Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii oraz  Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych jest promowanie wartościowych prac i ich autorów podejmujących w interesujący  sposób tematykę mediów elektronicznych, a także wyróżnianie zasługujących na to wydawnictw naukowych i popularnonaukowych z dziedziny mediów elektronicznych.

Regulamin konkursu doc  44,5 KB

Informacja prasowa

Klauzula Rodo docx  21,2 KB

Laureaci

2023 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

  • dr Diana Rutkowska-Acewicz  za pracę pt. BBC w epoce cyfrowej. Ewolucja nadawcy publicznego w erze nowych technologii.

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów elektronicznych:

  • dr Aleksandra Chmielewska za publikację pt. Rynek telewizyjny. Lojalność w dobie zmian technologicznych.

Decyzja Kapituły Nagrody 2023     pdf 1,65 MB

2022 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

  • dr Katarzyna Kopeć – Ziemczyk za pracę pt. „Polaryzacja mediów w Polsce. Analiza zawartości  „Wiadomości” TVP i „Faktów” TVN w okresie kampanii samorządowej w 2018 roku”.
  • o. dr Dariusz Drążek CSsR  za pracę pt. „Misja naziemnych telewizji katolickich w Polsce po 1989 roku na przykładzie Telewizji Trwam. Studium teologiczno-medialne".

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów elektronicznych:

  • dr Katarzyna Kamińska – Korolczuk za publikację pt. "Polityka i media a kryzys zaufania. Polityka informacyjna mocarstw w czasie zagrożenia".

Decyzja Kapituły Nagrody 2022 r.   pdf 0,04 MB

2021 rok

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów elektronicznych:

dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin za pracę pt.: „Lokowanie idei w reklamie. Studium analityczno-badawcze na podstawie treści w polskiej wersji serwisu YouTube”.

Decyzja kapituły pdf 40 KB

2020 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

dr Anna Wilińska-Zelek za pracę pt.: „Samoregulacja i współregulacja w systemach medialnych”.

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediówelektronicznych:

dr  hab. Jan Kreft za pracę pt.: „Władza algorytmów. U źródeł potęgi Google i Facebooka”.

Decyzja kapituły pdf  419 KB

2019 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

dr Anna Stoppel za pracę pt.: „Nowe media jako przestrzeń rywalizacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckich w Polsce w latach 1995-2015”.

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

dr  hab. Małgorzata Adamik-Szysiak za pracę pt.: „Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych”.

Decyzja Kapituły docx  24 KB

2018 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

dr Łukasz Goniak za pracę pt.: „Redefinicja zawodu dziennikarza w dobie konwergencji mediów”.

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

dr hab. Weronika Świerczyńska-Głownia za pracę pt.: ,,Działalność programowa telewizji publicznej. Kluczowe determinanty programowania i dystrybucja oferty” wydaną przez Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.  

Decyzja Kapituły docx  23 KB

2017 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

dr Natalia Moćko za pracę pt.: „Programy animowane dla dzieci w historii telewizji polskiej. Znak, styl, dyskurs”.

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

Prof. dr hab. Alicja Jaskiernia za pracę pt.: „Od telewizji masowej do Netfliksa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej”  wydaną przez Oficynę Wydawniczą ASPRA – JR z Warszawy.

Decyzja Kapituły docx  24 KB

2016 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

dr Maciej Wiktorowski za pracę „Strategie zarządzania rozbudową portfeli produktowych w obliczu zmiany technologicznej na rynku polskich mediów – przełom pierwszej i drugiej dekady XXI w.”
 

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

Dr Zbigniew Pinkalski za pracę pt. „Prawna ochrona formatów telewizyjnych” wydaną przezWydawnictwo Wolters Kluwer SA.

Decyzja Kapituły pdf  1,1 MB

2015 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych:

dr David E. Kalisz za pracę pt. „Strategia konkurencji. Przypadek rynku telewizyjnego w Polsce”.

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

dr Weronika Świerczyńska-Głownia za książkę pt. „Ewolucja rynku telewizyjnego w Polsce. Analiza przypadku TVP i TVN”.

Wyróżnienie honorowe zostało przyznane za książkę pt. „Haktywizm (cyberterroryzm, haking, protest obywatelski, cyberaktywizm, e-mobilizacja)” pod redakcją profesor Marii Marczewskiej-Rytko.

Decyzja Kapituły docx  23 KB

2014 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów:

dr Bogumiła Mateja-Jaworska za pracę pt. „Posttelewizja? Widzowie wobec przemian mediów”.

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

Prof. Maria Marczewska-Rytko za pracę „Demokracja elektroniczna. Kontrowersje i dylematy”.

Decyzja Kapituły docx  18 KB

2013 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów:

dr Jakub Parnes za pracę pt. „Rola lokalnych mediów internetowych w procesie kształtowania się informacyjnego społeczeństwa na przykładzie aglomeracji łódzkiej".

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

dr Marzena Barańska za pracę pt. „Polityka ograniczania reklamy w polskiej telewizji. Studium polityczno-prawne".

Decyzja Kapituły pdf  60,4 KB

2012 rok

Nagroda w kategorii za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie mediów:

dr Rafał Kuś za pracę pt. „Public Broadcasting Service: miejsce telewizji publicznej w systemie medialnym Stanów Zjednoczonych”

Nagroda w kategorii za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów:

dr hab. Jędrzej Skrzypczak za pracę pt. „Polityka medialna w zakresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji”

Decyzja Kapituły doc  36 KB

Skład Kapituły Nagrody imienia dr. Pawła Stępki w 2023 roku
  • Dr hab. prof. AKSiM Hanna Karp, Przewodnicząca Kapituły, Członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji;
  • Prof. dr hab. Janusz Adamowski, Dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, współorganizator Konkursu;
  • Ks. prof. dr hab. Michał Drożdż, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych UPJPII w Krakowie; zmarł 15.06.2023 r.
  • Prof. dr hab. Jan Garlicki, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, współorganizator Konkursu;
  • Dr hab. Prof. UŚ Dagmara Głuszek-Szafraniec, Zastępca Dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej,  Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego;
  • Prof. dr hab. Iwona Hofman, Prezes Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej;
  • Ks. dr hab. prof. UKSW Krzysztof Marcyński, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Wydział Teologiczny UKSW;
  • Prof. dr hab. Teresa Sasińska-Klas, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ w Krakowie;
  • Prof. dr hab. Stanisław Stępka, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, przedstawiciel rodziny dr. Pawła Stępki;
  • Mecenas Marcin Świerżewski, przedstawiciel środowiska kolegów dr. Pawła Stępki
    z Uniwersytetu Warszawskiego;
  • Prof. dr hab. Tadeusz Wallas, Prorektor UAM, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicz w Poznaniu;
  • Albert Woźniak, Sekretarz Kapituły, Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Skład Kapituły Nagrody imienia dr. Pawła Stępki w latach 2017 - 2022
  • Prof. dr hab. inż. Janusz Kawecki, Przewodniczący Kapituły, Członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji;
  • Prof. dr hab. Janusz Adamowski, Dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, współorganizator Konkursu;
  • Ks. prof. dr hab. Michał Drożdż, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych UPJPII w Krakowie;
  • Prof. dr hab. Jan Garlicki, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, współorganizator Konkursu;
  • Prof. dr hab. Iwona Hofman, Prezes Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej;
  • Prof. dr hab. Jerzy Olędzki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego;
  • Prof. dr hab. Teresa Sasińska-Klas, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ w Krakowie;
  • Prof. dr hab. Stanisław Stępka, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, przedstawiciel rodziny dr. Pawła Stępki;
  • Mecenas Marcin Świerżewski, przedstawiciel środowiska kolegów dr. Pawła Stępki 
  • z Uniwersytetu Warszawskiego;
  • Prof. dr hab. Tadeusz Wallas, Prorektor UAM, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicz w Poznaniu;
  • Albert Woźniak, Sekretarz Kapituły, Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
dr Paweł Stępka (1977–2010)

Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Administracji i Nauk Politycznych Uniwersytetu w Konstancji, specjalista ds. mediów i komunikacji.

W latach 2002-2010 ekspert a następnie wicedyrektor Departamentu Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą Biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Przedstawiciel Polski w Radzie Europy w Komitecie Zarządzającym ds. Mediów i  Nowych Usług Komunikacyjnych (CDMC), Grupie Specjalistów do spraw Różnorodności Mediów (MC-S-MD) oraz Grupie Specjalistów ds. nowych mediów (MC-NM).

Od 2003 roku naukowo zajmował się także analizą sieci społecznych jako narzędzia wspierającego zarządzanie wiedzą i komunikacją wewnątrz organizacji. Współzałożyciel Episteme Managers. Zmarł tragicznie 8 listopada 2010 roku.

Lista publikacji:

I. Publikacje książkowe:

  1. Paweł Stępka, „Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej” Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2010.

 

II. Artykuły naukowe:

  1. Paweł Stępka, Grupy interesu w systemie politycznym UE, w: Przegląd Europejski 2(3) 2001, s. 175-191
  2. Paweł Stępka, Sieć jako metafora systemu politycznego Unii Europejskiej, w: Przegląd Europejski 1(10) 2005, s.106-118
  3. Paweł Stępka, Wojciech Kołodziejczyk „Radio internetowe - szanse i wyzwania”, Studia Medioznawcze Nr 2 (25) 2006
  4. Paweł Stępka, „Ponadgraniczna koncentracja własnosci mediów na przykładzie europejskiego sektora telewizyjnego”, Global Media Journal—Polish Edition No 1 (3), 2007 (http://www.globalmediajournal.collegium.edu.pl/artykuly/wiosna%202007/Stepka%20-%20europejski%20sektor%20telewizyjny.pdf)
  5. Paweł Stępka „Formalna niezależność europejskich regulatorów rynku mediów elektronicznych”, Studia Medioznawcze Nr 2 (29) 2007
  6. Paweł Stępka „Zintegrowane ciała regulacyjne w dobie konwergencji technologicznej”, Studia Medioznawcze Nr 4 (31) 2007
  7. Paweł Stępka, Wojciech Kołodziejczyk "Stare" i "nowe media". Dyrektywa "O audiowizualnych usługach medialnych" jako próba odpowiedzi na wyzwania rynkowe i technologiczne, Studia Medioznawcze Nr 1 (32) 2008
  8. Paweł Stępka, Konrad Subda „Wykorzystanie analizy sieci społecznych (SNA) do budowy organizacji opartej na wiedzy„ E-mentor nr 1 (28) / 2009 (http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/618)
  9. Paweł Stępka, Konrad Subda „Struktury sieciowe - możliwości pomiaru, analizy i zarządzania kapitałem relacyjnym przedsiębiorstwa”, Zeszyty Naukowe "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Zeszyt Nr 100 (V/2010)

 

III. Analizy Biura KRRiT przygotowane pod kierunkiem dr. Pawła Stępki:

  1. Paweł Stępka, Albert Woźniak „Telewizja publiczna w wybranych państwach Europy Środkowej”, Analiza Biura KRRiT nr 1/2003, kwiecień 2003 r. pdf  156 KB
  2. Paweł Stępka „Uregulowania prawne dotyczące reklamy leków w ustawodawstwie wybranych państw europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 2/2003, lipiec 2003 r. pdf  188 KB
  3. Paweł Stępka, Wojciech Kołodziejczyk „Nowe formy reklamy”, Analiza Biura KRRiT nr 3/2003, październik 2003 r. pdf  173 KB
  4. Paweł Stępka „Współudział nadawców telewizyjnych w finansowaniu produkcji kinematograficznej”, Analiza Biura KRRiT nr 1/2004, styczeń 2004 r. pdf  153 KB
  5. Paweł Stępka „Obowiązek składania sprawozdań przez niezależne ciała regulujące na przykładzie wybranych państw europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 3/2004, styczeń 2004 r. pdf  144 KB
  6. Paweł Stępka „Koncentracja własności mediów z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej”, Analiza Biura KRRiT nr 4/2004, marzec 2004 r. pdf  200 KB
  7. Paweł Stępka, Wojciech Kołodziejczyk „Kontrola fuzji przedsiębiorstw w świetle Rozporządzenia Rady 139/2004/WE na podstawie wybranych przepisów”, Analiza Biura KRRiT nr 5/2004, lipiec 2004 r. pdf  151 KB
  8. Paweł Stępka, Wojciech Kołodziejczyk „Uregulowania wspólnotowe dotyczące fuzji przedsiębiorstw”, Analiza Biura KRRiT nr 6/2004, lipiec 2004 r. pdf  150 KB
  9. Paweł Stępka, Albert Woźniak, Wojciech Kołodziejczyk „Systemy poboru opłat abonamentowych w wybranych państwach europejskich”, wrzesień 2004 r., KRRiT (opublikowane również w Biuletyn KRRiT lipiec-wrzesień 2004 r.) pdf  352 KB
  10. Paweł Stępka, Albert Woźniak „Kanały tematyczne w ofercie nadawców publicznych”, Analiza Biura KRRiT nr 1/2005, luty 2005 r. pdf  190 KB
  11. Paweł Stępka, Albert Woźniak „Rynek mediów w Wielkiej Brytanii”, Analiza Biura KRRiT nr 2/2005, lipiec 2005 r. pdf  169  KB
  12. Paweł Stępka „Przegląd modeli ciał regulacyjnych na przykładzie wybranych państw” Analiza Biura KRRiT nr 4/2005, grudzień 2005 r. pdf  378 KB
  13. Paweł Stępka „Polityka na rzecz ochrony pluralizmu w mediach na przykładzie wybranych państw europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 5/2005, grudzień 2005 r. pdf  285 KB
  14. Paweł Stępka, Wojciech Kołodziejczyk „Radio Internetowe”, Analiza Biura KRRiT nr 14/2005, Warszawa, 2005 r. pdf  440KB
  15. Paweł Stępka, Albert Woźniak „Specyfika i struktura rynków mediów elektronicznych wybranych państw europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 2/2006, sierpień 2006 r. pdf  390 KB
  16. Paweł Stępka, Albert Woźniak, Ewa Murawska-Najmiec „System podziału środków abonamentowych na przykładzie wybranych państw europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 3/2006, sierpień 2006 r. pdf  221 KB
  17. Paweł Stępka, Albert Woźniak, Ewa Murawska-Najmiec, Piotr Popa „Instrumenty promujące niezależność mediów publicznych na przykładzie wybranych państw europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 5/2006, październik 2006 r. pdf  314 KB
  18. Paweł Stępka „Media trzeciego sektora w państwach europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 6/2006, grudzień 2006 r. pdf  187 KB
  19. Paweł Stępka, Wojciech Kołodziejczyk „Mechanizmy samo- i współ-regulacyjne w obszarze mediów”; Analiza Biura KRRiT nr 14/2006, Warszawa, 2006 r. pdf  225 KB
  20. Paweł Stępka, Albert Woźniak „Problem stosowania pomocy publicznej w kontekście działalności nadawców publicznych”, Analiza Biura KRRiT nr 1/2007, styczeń 2007 r. pdf  289 KB
  21. Paweł Stępka „Zintegrowane ciała regulacyjne ds. komunikacji elektronicznej”, Analiza Biura KRRiT nr 2/2007, marzec 2007 r. pdf  661 KB
  22. Paweł Stępka „Aktywność europejskich mediów publicznych w obszarze nowych usług medialnych - stan dyskusji”, Analiza Biura KRRiT nr 4/2007, grudzień 2007 r. pdf  239 KB
  23. Paweł Stępka, Albert Woźniak, Maria Borkowska, Ewa Murawska-Najmiec „Systemy poboru opłat abonamentowych w wybranych państwach europejskich (aktualizacja)”, Analiza Biura KRRiT nr 5/2007, grudzień 2007 r. pdf  376 KB
  24. Paweł Stępka, Maria Borkowska „Problem tzw. „głośnej reklamy” w wybranych krajach europejskich i pozaeuropejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 2/2008, listopad 2008 r. pdf  144 KB
  25. Paweł Stępka „Rynek wideo na żądanie (VoD) w Polsce”, Analiza Biura KRRiT nr 1/2009, luty 2009 r. pdf  267 KB
  26. Paweł Stępka „Wideo na żądanie w kontekście implementacji tzw. dyrektywy "O audiowizualnych usługach medialnych”, kwiecień 2009r., Analiza Biura KRRiT nr 3/2009 pps  3,9 MB
  27. Paweł Stępka, Albert Woźniak „Finansowanie mediów elektronicznych ze środków publicznych - analiza porównawcza na przykładzie wybranych państw europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 4/2009, maj 2009r. pdf  271 KB
  28. Paweł Stępka, Maria Borkowska, Ewa Murawska-Najmiec, Albert Woźniak „Organizacje międzynarodowe i wybrane państwa europejskie wobec edukacji medialnej”, Analiza Biura KRRiT nr 2/2010, marzec 2010 r. pdf  237 KB
  29. Paweł Stępka, Albert Woźniak, Ewa Murawska-Najmiec „Finansowanie mediów audiowizualnych ze środków publicznych - analiza porównawcza na przykładzie wybranych państw europejskich (aktualizacja)”, Analiza Biura KRRiT nr 3/2010, marzec 2010 r. pdf  279 KB
  30. Paweł Stępka, Ewa Murawska-Najmiec, Albert Woźniak „Implementacja przepisów dotyczących lokowania produktu w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej”, Analiza Biura KRRiT nr 4/2010, lipiec 2010 r. pdf  334 KB
  31. Paweł Stępka „Rola organów regulacyjnych w systemach współregulacyjnych”, Analiza Biura KRRiT nr 6/2010, wrzesień 2010 r. pdf  156 KB
  32. Paweł Stępka, Ewa Murawska-Najmiec, Halina Rostek, Albert Woźniak „Usługi telekomunikacyjne o podwyższonej opłacie w przekazach telewizyjnych i radiowych - rola organów regulacyjnych w wybranych państwach europejskich”, Analiza Biura KRRiT nr 7/2010, listopad 2010 r. pdf  471 KB

 

 

{"register":{"columns":[]}}