W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje o Programie Rodzina 500+ w Wydziałach Polityki Społecznej

22.07.2016

Zadanie informowania o Programie Rodzina 500 plus przejmują Wydziały Polityki Społecznej w Urzędach Wojewódzkich. Poniżej podajemy dane teleadresowe.

Uprzejmie informujemy, że zakończone zostało działanie infolinii uruchomionej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na czas wdrożenia Programu „Rodzina 500+”.

W okresie funkcjonowania infolinii, tj. od 1 marca, udzielonych zostało kilkanaście tysięcy porad i informacji związanych z uzyskiwaniem uprawnień do świadczenia wychowawczego w ramach Programu „Rodzina 500+” oraz procedurą jego otrzymywania.

Jednocześnie podkreślamy, że Program „Rodzina 500 plus” ruszył od 1 kwietnia 2016 r. i od tego momentu podstawowym źródłem informacji na temat warunków uzyskania świadczenia wychowawczego w konkretnej, indywidualnej sprawie danej osoby, w tym aktualnego etapu postępowania administracyjnego na którym znajduje się złożony wniosek, jest gminny organ właściwy realizujący świadczenia wychowawcze, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się/otrzymującej świadczenie wychowawcze – w praktyce jest to najczęściej Ośrodek Pomocy Społecznej lub Urząd Miasta/Gminy, zaś w sprawach w których zastosowanie mają unijne przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Urząd Marszałkowski/Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
04.11.2018 12:12 Biuro Promocji
Pierwsza publikacja:
04.11.2018 12:12 Biuro Promocji
{"register":{"columns":[]}}