W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie o konkursie grantowym w ramach projektu pt. „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych”

14.06.2022

W dniu 13 czerwca 2022 r., Pan Stanisław Szwed, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej, zaakceptował Regulamin konkursu grantowego w ramach projektu pt. „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie mechanizmów i planów deinstytucjonalizacji usług społecznych”

Celem głównym projektu grantowego jest opracowanie i wdrożenie lokalnych planów deinstytucjonalizacji usług społecznych w 20 gminach, powiatach oraz miastach na prawach powiatu wybranych z terenu całego kraju, w ramach przeprowadzonego konkursu grantowego. 

Wybrane w ramach  konkursu grantowego jednostki samorządu terytorialnego obok  grantu na opracowanie i wdrożenie planów deinstytucjonalizacji usług społecznych otrzymają wsparcie w formie:

  • pomocy przy opracowaniu diagnozy z uwzględnieniem określenia kosztów wprowadzenia zaplanowanych działań;
  • cyklu warsztatów dla przedstawicieli jednostki samorządu terytorialnego dotyczących opracowania i wdrożenia planów deinstytucjonalizacji usług społecznych;
  • możliwości odbywania wizyt studyjnych w miejscach, w których realizowana jest zdeinstytucjonalizowana forma różnych usług społecznych, w tym usług pomocy społecznej i pieczy zastępczej, a realizatorami zdeinstytucjonalizowanych usług są podmioty o różnym statusie w tym samorządy i organizacje pozarządowe;
  • wsparcia ekspercko-doradczego  w czasie realizacji pilotażu przez jednostki samorządu terytorialnego.

Konkurs realizowany jest na podstawie art. 35 i art. 36 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r.
o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 818).

Łączna pula środków przeznaczona na konkurs grantowy wynosi  32 200 000,00 PLN z czego   środki pochodzące ze środków europejskich to 27 138 160 PLN  co stanowi 84,28% wartości projektu.

Do złożenia wniosku o powierzenie grantu uprawnione są jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty oraz miasta na prawach powiatu) zainteresowane realizacją lub wzmocnieniem już rozpoczętego procesu deinstytucjonalizacji usług.

Wniosek o powierzenie grantu należy złożyć do dnia 5 lipca 2022 r.

 

Materiały

REGULAMIN​_KONKURSU
REGULAMIN​_KONKURSU​_130622.pdf 1.10MB
WYTYCZNE
WYTYCZNE​_130622.pdf 4.95MB
DOBRE​_PRAKTYKI​_ZAŁACZNIK​_DO​_WYTYCZNYCH
DOBRE​_PRAKTYKI​_ZAŁACZNIK​_DO​_WYTYCZNYCH​_130622.PDF 1.47MB
UMOWA
UMOWA​_​_130622.pdf 0.80MB
WNIOSEK​_O​_WYPŁATĘ​_GRANTU
WNIOSEK​_O​_WYPŁATĘ​_GRANTU​_130622.pdf 0.41MB
WNIOSEK​_O​_POWIERZENIE​_GRANTU
WNIOSEK​_O​_POWIERZENIE​_GRANTU​_906.DOCX 0.07MB
KARTA​_OCENY
KARTA​_OCENY​_130622.pdf 0.67MB
SPRAWOZDANIE​_Z​_REALIZACJI​_GRANTU
SPRAWOZDANIE​_Z​_REALIZACJI​_GRANTU​_20622.pdf 0.69MB
{"register":{"columns":[]}}