Spotkanie ekspertów projektu „Working and living in Poland” - wielokanałowa platforma obsługi cudzoziemców
23.10.2025
W dniach 23-24 października 2025 r. w ramach projektu „Working and living in Poland” - wielokanałowa platforma obsługi cudzoziemców, realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, odbyła się delegacja pracowników Departamentu Rynku Pracy (DRP) Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Lidera Projektu) do biura projektowego Partnera - Komendy Głównej Ochotniczych Hufców Pracy (KG OHP) - w Białymstoku.
Projekt „Working and living in Poland” - wielokanałowa platforma obsługi cudzoziemców ma na celu stworzenie platformy cyfrowej, która w jednym miejscu umożliwi dostęp do kompleksowych informacji na temat zasad podejmowania pracy w Polsce, warunków życia oraz możliwości rozwoju zawodowego. Projekt zakłada modernizację i rozwój istniejącego, wielokanałowego systemu do obsługi klienta typu contact centre, wykorzystywanego obecnie przez Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia.
Ze strony KG OHP w spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Centrum Informacyjno-Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia Zielona Linia, obsługiwanego i zarządzanego przez Biuro Komunikacji Elektronicznej - komórkę organizacyjną KG OHP.
Delegacja miała na celu omówienie zagadnień prawnych i teleinformatycznych dotyczących projektu „Working and living in Poland” – wielokanałowa platforma obsługi cudzoziemców oraz potrzeb szkoleniowych Partnera (KG OHP).
Pierwszego dnia przedstawiciele Lidera podsumowali przeprowadzone przez DRP konsultacje dotyczące wyboru 10 stron internetowych, które mają zostać dostosowane do potrzeb migrantów zarobkowych w Polsce, oraz możliwości i zakresu treści, które mogłyby być umieszczane na tych stronach. Przedstawiciele Partnera przedstawili potrzeby szkoleniowe dla konsultantów i redaktorów, którzy mają być zatrudnieni w ramach projektu „Working and living in Poland” - wielokanałowa platforma obsługi cudzoziemców, pokazali biuro projektowe oraz system i zarządzanie pracą konsultantów contact center.
Drugiego dnia dyskusja dotyczyła struktury oraz szczegółowość treści, jakie powinny zostać zamieszczone na portalu „Working and living in Poland”. Dodatkowo przedstawiciele Centrum Informacyjno-Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia Zielona Linia przedstawili zagadnienia dotyczące korzystania z systemu praca.gov.pl.
Spotkanie pozwoliło na wymianę doświadczeń i informacji, które przyczynią się do skuteczniejszego realizowania projektu „Working and living in Poland” – wielokanałowa platforma obsługi cudzoziemców, a także na omówienie wielu zgłoszonych przez Partnera kwestii merytorycznych dotyczących dostępu do polskiego rynku pracy.