W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Coraz więcej osób zainteresowanych służbą w Wojsku Polskim

27.03.2019

- Podczas trwającej od października 2018 roku kampanii Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej złożonych zostało około 15,5 tys. wniosków do służby wojskowej – powiedział Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej w trakcie spotkania z żołnierzami 3. Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej.

27 marca br. szef MON spotkał się z żołnierzami i kadrą dowódczą 3. Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej. Spotkanie dotyczące m. in. działań podejmowanych w celu zwiększenia liczebności Wojska Polskiego odbyło się w nowo wyremontowanej Wojskowej Komendzie Uzupełnień w Sanoku.

W środę 27 marca br. szef MON spotkał się z żołnierzami i kadrą dowódczą  3. Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej. Spotkanie dotyczące m. in. działań podejmowanych w celu zwiększenia liczebności Wojska Polskiego odbyło się w nowo wyremontowanej Wojskowej Komendzie Uzupełnień w Sanoku.  W ramach prac wykonano remont główny budynku, w tym: wzmocnienie fundamentów, wymianę instalacji wewnętrznych, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, stropu nad I piętrem i konstrukcji dachowej oraz wykonano termomodernizację budynku. W kompleksie wymieniono ogrodzenie, bramy i oświetlenie terenu. Budynek jest użytkowany przez WKU i 3. Podkarpacką Brygadę Obrony Terytorialnej tj. 35 Batalion Lekkiej Piechoty w Sanoku. Koszt remontu wyniósł ponad  12 mln zł.
Jak podkreślił minister Błaszczak, Wojsko Polskie musi być wyposażone w nowoczesny sprzęt, ale  musi być również liczniejsze. Stąd m.in. rozpoczęta w ubiegłym roku przez Ministerstwo Obrony Narodowej kampania rekrutacyjna „Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej”. 

Szef MON zwrócił także uwagę na prowadzone inwestycje w infrastrukturę wojskową, w tym obiektów, jak te znajdujące się w Sanoku, z których na co dzień korzystają zarówno żołnierze i pracownicy Wojskowej Komendy Uzupełnień, jak i żołnierze 35 Batalionu Lekkiej Piechoty.

- Rezultaty kampanii „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej” okazały się lepsze niż wyobrażenia. W ciągu dwóch etapów kampanii - pierwszy był realizowany od połowy października do końca grudnia, a drugi w okresie ferii zimowych - jeżeli zsumujemy wnioski, które napłynęły w ciągu tych 2 etapów kampanii, to jest to ponad 15,5 tys. wniosków złożonych przez kandydatów do służby wojskowej. To wnioski zarówno do wojsk operacyjnych, jak i wojsk obrony terytorialnej oraz służby przygotowawczej. To dobry wynik - powiedział szef MON.

Minister podziękował żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej za ich zaangażowanie, pasję i profesjonalizm, za gotowość służenia tym, którzy znaleźli się w potrzebie.

3. Podkarpacka Brygada Obrony Terytorialnej im. płk. Łukasza Cieplińskiego ps. „Pług” powstała w pierwszym etapie formowania Wojsk Obrony Terytorialnej. W brygadzie służbę pełni około 3,4 tys. żołnierzy, w tym blisko 3 tys. żołnierzy pełniących Terytorialną Służbę Wojskową. 35. Batalion Lekkiej Piechoty rozpoczął formowanie w maju 2017 roku. Rejon odpowiedzialności obejmuje pięć powiatów: sanocki, bieszczadzki, leski, krośnieński oraz brzozowski.

***

Ministerstwo Obrony Narodowej zainaugurowało kampanię „Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej” 14 października 2018 roku. Pierwszy etap realizowany był w formule tzw. „tygodni rekrutacyjnych”. Co miesiąc, w wyznaczonym tygodniu, w teren wyruszały  mobilne zespoły rekrutacyjne, złożone  z żołnierzy lokalnych jednostek wojskowych i przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień lub Wojewódzkich Sztabów Wojskowych. Zespoły odwiedzały takie miejsca, jak centra handlowe, ośrodki sportu, rynki miejskie czy centra rozrywki. Nawiązując bezpośrednie kontakty, z klientami i przechodniami. Żołnierze opowiadali o własnych doświadczeniach, dostępnych ścieżkach kariery i perspektywach rozwoju.

Polska armia powinna być liczniejsza, dlatego głównym celem kampanii jest zachęcenie młodych ludzi, by planując swoją przyszłość, wzięli pod uwagę możliwość bycia żołnierzem zawodowym. Służba wojskowa to m. in.: stałość i pewność zatrudnienia, możliwość zdobycia wysoko specjalistycznych kwalifikacji oraz atrakcyjne perspektywy rozwoju zawodowego i osobistego.

Kampania jest odpowiedzią na wzrost społecznego zainteresowania wojskiem i zdobywaniem kompetencji związanych z bezpieczeństwem. Jej celem jest   zwiększenie stanu osobowego polskiej armii we wszystkich rodzajach sił zbrojnych (wojskach lądowych, specjalnych, lotnictwie, marynarce wojennej i obronie terytorialnej), w służbie zawodowej i w rezerwie oraz we wszystkich korpusach osobowych −  szeregowych, podoficerów i oficerów.

>>> Galeria - Coraz więcej osób zainteresowanych służbą w Wojsku Polskim

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}