W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowy holownik dla Marynarki Wojennej RP

08.07.2019

Trzeci holownik typu B860 przeznaczony dla Marynarki Wojennej RP otrzymał dzisiaj imię Mieszko. W poniedziałek 8 lipca br. na terenie Stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku odbyła się uroczystość chrztu nowego sprzętu, który trafi do 3. Flotylli Okrętów.

www_lead_2500x1170px-0064.jpg

Dostawy holowników typu B860 są efektem umowy z 2017 r. zawartej pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a Stocznią Remontową Shipbuilding S.A. Zgodnie z jej postanowieniami wykonawca dostarczy sześć holowników dla Marynarki Wojennej RP – po trzy okręty do 3. Flotylli Okrętów i 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.
 
Przekazanie okrętów nastąpi w latach 2019-2020, z czego trzy jednostki powinny zostać dostarczone jeszcze w tym roku – jeden do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża i dwa do 3. Flotylli Okrętów. Pozostałe trzy okręty zostaną oddane do końca 2020 roku – dwa trafią do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża i jeden do 3. Flotylli Okrętów.
 
Zwodowany 8 października 2018 r. pierwszy holownik H-11 Bolko, który trafi do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża jest obecnie w trakcie realizacji portowych i morskich prób zdawczych HAT i SAT.
 
Na przewidzianym dla 3. Flotylli Okrętów holowniku H-1 Gniewko, który został zwodowany w marcu br. trwają obecnie prace montażowe, natomiast czwarta i piąta jednostka znajdują się w fazie prefabrykacji o różnym stopniu zaawansowania.
 
Pozostałe jednostki będą nosiły następujące nazwy: H-12 Semko, H-3 Leszko i H-13 Przemko.
 
Zgodnie z przeznaczeniem, holowniki będą pełniły funkcje logistyczne i pomocnicze, w porcie i na morzu. Do ich zadań będzie należało holowanie i wykonywanie działań związanych z ewakuacją techniczną innych jednostek oraz udzielanie wsparcia w zakresie prowadzonych akcji ratowniczych. Ponadto będą one zdolne do operowania w bardzo trudnych warunkach lodowych.

Zdjęcia (3)