W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

"Zasada rzetelności, pokory i odpowiedzialności jest niezwykle istotna w komunikacji"

25.04.2019

- Zależy mi na tym, aby z nowoczesnych form komunikacji docierania do opinii publicznej korzystało Wojsko Polskie i tego wymagam od moich współpracowników, od dowódców Wojska Polskiego. W nowoczesny sposób powinniśmy informować opinię publiczną. Ważna jest kreatywność i oryginalność formy promocji – powiedział Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej podczas spotkania z żołnierzami.

WK5_2877_Slider_1280

W czwartek szef MON wziął udział w warsztatach żołnierzy Wojska Polskiego, które poświęcone są sposobom prezentacji współczesnych Sił Zbrojnych.
 
Przed rozpoczęciem warsztatów minister Mariusz Błaszczak wręczył wyróżnienia oraz przyznał nagrody finansowe czterem żołnierzom, którzy udzielili pomocy potrzebującym, m.in. rannym w wypadkach samochodowych. Wyróżnienie otrzymali: st. chor. szt. Artur Czapiewski oraz st. kpr. Dariusz Witek, którzy w lutym 2019 r. na terenie Komendy Portu Wojennego w Gdyni udzielili pomocy pracownikowi, który spadł z wysokości i dostał zawału. Podoficerowie, wezwani przez pozostałych pracowników, natychmiast rozpoczęli reanimację, którą prowadzili do przybycia karetki. W opinii ratowników medycznych reanimacja przyczyniła się do uratowania życia pracownika.
Wyróżnienie za pomoc ofiarom wypadków drogowych otrzymali: st. szer. Damian Ortyl oraz szer. Piotr Tomczyk.
 
Minister Błaszczak dziękując żołnierzom za ich postawę, zaznaczył że żołnierzem jest się nie tylko w koszarach, ale także poza godzinami służby.  - Gratuluję wyróżnionym. Pokazaliście, że służba trwa cały czas, nie tylko w koszarach. To właśnie takie postawy, pomoc drugiemu człowiekowi, budują pozytywny wizerunek Wojska Polskiego – zaznaczył szef MON.
 
Mówiąc o konieczności efektywnej komunikacji Wojska Polskiego z opinią publiczną minister zaznaczył, że społeczeństwo musi rozumieć specyfikę służby.  -  Chodzi o to, żeby Polacy wiedzieli na czym polega służba w Wojsku Polskim, jak ona przebiega, jakie są zadania, które są powierzane żołnierzom Wojska Polskiego. To jest niezwykle istotne – dodał minister.
 
Szef MON przypomniał o ostatniej kampanii rekrutacyjnej, która prowadzona jest przez Ministerstwo Obrony Narodowej oraz Siły Zbrojne RP. Zaznaczył, że nowy dla Wojska Polskiego sposób informowania o służbie wojskowej spotkał się z pozytywnym odzewem w społeczeństwie. - Rozpocząłem kampanię "Zostań żołnierzem RP". Zależało mi na tym, żeby Wojsko Polskie było liczniejsze. To jest jeden z moich priorytetów, które wprowadzam w życie. I właśnie tu doszło do zmiany, do zmiany podejścia do rekrutacji do Wojska Polskiego. Otóż wojsko wyszło do ludzi. W ten sposób ci, którzy chcą przystąpić do Wojska Polskiego mają szansę porozmawiania z żołnierzami Wojska Polskiego, mają szansę przekonania się czy ich wyobrażenia dotyczące służby w Wojsku Polskim są zgodne z doświadczeniami Wojska Polskiego. To jest kampania, która przynosi bardzo dobre rezultaty. Bardzo się z tego cieszę. To jest kampania wzorowana na kampanii przeprowadzanych w Stanach Zjednoczonych, które sprawdziły się – mówił minister.
 
Mówiąc o nowych formach komunikacji minister przypomniał, o ostatnim spocie promującym defiladę służb mundurowych, która odbędzie się 3 maja w Warszawie. -  W tak nowoczesny sposób powinniśmy informować opinię publiczną. Ważna jest kreatywność i oryginalność formy promocji, stąd nasz spot, który nagraliśmy, spot zapraszający do udziału w defiladzie, w niezwykłej defiladzie, która odbędzie w Warszawie. (…) Właśnie w ten sposób poprzez nowoczesne środki, poprzez nowoczesne formy należy docierać do jak najszerszego kręgu odbiorców, do opinii publicznej – powiedział szef MON. Minister poinformował także, że już wkrótce informacje o Wojsku Polskim będą prezentowane nowej stronie internetowej.
 
-  Szanowni Państwo, wizerunek Wojska Polskiego jest bardzo dobry, o czym mówiłem na wstępie ale zawsze możemy zrobić więcej. (…)  Mam nadzieję, że warsztaty, które miałem przyjemność i zaszczyt otworzyć, będą stanowiły znaczący wkład do zwiększenia właśnie form komunikacyjnych między Wojskiem Polskim, a opinią publiczną – dodał na zakończenie szef MON.
 
***
Warsztaty dotyczące sposobów komunikowania odbywają się w dniach 25 – 26 kwietnia br. w Warszawie i są skierowane m. in. do oficerów prasowych jednostek wojskowych Sił Zbrojnych RP.

>>> GALERIA - Zasada rzetelności, pokory i odpowiedzialności jest niezwykle istotna w komunikacji

Zdjęcia (4)