W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Przedsiębiorco - od 1 lipca zmiana danych w CEIDG z ADE!

04.07.2025

Przedsiębiorco – od 1 lipca zmiana danych w CEIDG z ADE!

Od 1 lipca 2025 r. weszły w życie ważne zmiany dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i wpisanych przed 1 stycznia 2025 r. do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Osoby, które jeszcze nie posiadają adresu do e-Doręczeń (ADE) będą zobowiązane do jego założenia, w przypadku jakiejkolwiek aktualizacji lub zmiany wpisu w CEIDG. Dotyczy to m.in.

  • zmiany adresu działalności,
  • aktualizacji danych kontaktowych,
  • rozszerzenia PKD,
  • zawieszenia lub wznowienia działalności.

Czym są e-Doręczenia i ADE?

e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru – umożliwiają wysyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej oraz biznesowej w pełni online.

Adres do e-Doręczeń to indywidualny elektroniczny adres przypisany przedsiębiorcy, który umożliwia odbieranie i wysyłanie oficjalnej korespondencji w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami.

Co zrobić, jeśli nie masz ADE i chcesz zmienić wpis w CEIDG?

Na portalu Biznes.gov.pl wypełnij wniosek o zmianę danych w CEIDG.

System poprosi cię o uzupełnienie informacji związanych z e-Doręczeniami. Do wyboru masz dwie możliwości:

  1. podać dane do utworzenia ADE u operatora wyznaczonego (pamiętaj o aktywowaniu skrzynki po jej utworzeniu);
  2. wskazać ADE utworzony u Kwalifikowanego Dostawcy Usług (KDU) na potrzebny prowadzonej działalności (najpierw załóż skrzynkę u wybranego dostawcy, a dopiero potem zaktualizuj dane w CEIDG, wskazując adres do e-Doręczeń).

Dlaczego warto mieć ADE?

Dla przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG, założenie skrzynki e-Doręczeń jest szybkie i bezpłatne. Dzięki niej zyskują nie tylko dostęp do urzędowej i biznesowej korespondencji online, ale również:

  • oszczędzają czas i pieniądze,
  • mają zdalny dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca,
  • unikają kolejek i awizacji,
  • korzystają z automatycznej archiwizacji dokumentów,
  • mają pewność pełnej zgodności z przepisami prawa.

Ważne! Aby korzystać z e-Doręczeń należy aktywować skrzynkę.

Gdzie szukać informacji na temat e-Doręczeń

Informacje na temat e-Doręczeń dla przedsiębiorców znajdują się na stronie na stronie Biznes.gov.pl.

{"register":{"columns":[]}}