Wyłączenie 1 i 2 wersji UA API
06.10.2025
Od 1 stycznia 2025 r. wszystkie urzędy i podmioty publiczne wskazane w ustawie muszą posiadać aktywny adres do doręczeń elektronicznych (ADE).
Jak korzystać z e-Doręczeń?
- przez aplikację do e-Doręczeń – wystarczy założyć i aktywować skrzynkę (nie trzeba instalować dodatkowego oprogramowania),
- przez systemy EZD – po ich integracji z e-Doręczeniami za pomocą interfejsu UA API.
Informujemy, że 1 stycznia 2026 r. zostaną wyłączone starsze wersje interfejsu API (1 i 2). Obsługiwana będzie wyłącznie wersja 3, która umożliwia m.in.:
- wysyłanie wiadomości do 1000 odbiorców,
- obsługę załączników do 500 MB,
- masową archiwizację korespondencji,
- automatyczne przekierowywanie wiadomości do wybranych folderów,
- zwiększenie liczby folderów.
Dlatego wszystkie systemy EZD muszą zostać zaktualizowane do wersji 3 UA API najpóźniej do 31 grudnia 2025 r. W tym celu należy upewnić się, że dostawca systemu EZD przeprowadził integrację z wersją 3. Podmioty, które nie zaktualizują systemów w terminie, będą mogły korzystać z e-Doręczeń tylko przez aplikację do e-Doręczeń.
Gdzie znaleźć informacje o UA API
Informacje i materiały na temat interfejsu UA API, w tym projekt techniczny, zostały zamieszczone na stronie e-Doręczeń w zakładce Interfejsy API.