W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Już ponad 2 miliony skrzynek do e-Doręczeń!

05.11.2025

Man touching an e-mail concept on a touch screen with his finger

Tak wiele założonych skrzynek to duży sukces i najlepszy dowód na to, że Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych usług.

Cyfrowa rewolucja nabiera tempa

Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych form kontaktu z administracją publiczną. e-Doręczenia to początek nowego standardu w komunikacji – pozwalają odbierać i wysyłać pisma online, bez wychodzenia z domu, a jednocześnie są pewne i równoważne prawnie listom poleconym za potwierdzeniem odbioru. Coraz więcej osób przekonuje się, że to rozwiązanie jest szybkie, bezpieczne i po prostu wygodne.

39 milionów przesyłek

Polskie instytucje, firmy i osoby prywatne nadały za pośrednictwem e-Doręczeń prawie 39 milionów przesyłek. Z każdym kolejnym miesiącem widać, jak dynamicznie rozwija się ten system. Tempo wzrostu pokazuje, że Polacy wybierają cyfrowe rozwiązania i są na nie gotowi.

Przekroczenie granicy dwóch milionów skrzynek to ważny moment w cyfryzacji kraju. To pokazuje, że Polacy są gotowi na zmianę i chcą korzystać z rozwiązań, które realnie ułatwiają im życie – mówi Anna Durmaj, Dyrektor Departamentu Komunikacji Elektronicznej.

Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń?

Założenie adresu i skrzynki do e-Doręczeń jest proste i szybkie. Wniosek składa się online. Można go znaleźć na stronie o e-Doręczeniach

Każdy adres do e-Doręczeń daje gwarancję bezpieczeństwa i tożsamości nadawcy jak i odbiorcy. Nie ma możliwości, aby ktoś podszył się pod inną osobę. Użytkownik, który chce skorzystać z usługi, musi się uwierzytelnić, czyli zalogować za pomocą wiarygodnej identyfikacji elektronicznej, np. profilu zaufanego.

e-Doręczenia są rozwijane przez Centralny Ośrodek Informatyki we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji i Pocztą Polską. To jedno z ważnych rozwiązań, które wspierają cyfryzację komunikacji między administracją publiczną, obywatelami i przedsiębiorcami.

{"register":{"columns":[]}}