W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Publiczna usługa hybrydowa - wymagania pliku PDF

12.06.2025

Publiczna usługa hybrydowa – wymagania pliku PDF

Korespondencja realizowana w ramach publicznej usługi hybrydowej (PUH) stanowi 70 procent wszystkich przesyłek od początku działania e-Doręczeń.  

Czym jest publiczna usługa hybrydowa

Usługa umożliwia nadanie korespondencji w formie elektronicznej, a następnie przekształcenie jej przez operatora w tradycyjny list papierowy, który jest dostarczany do odbiorcy w określonym czasie. Stosowana jest wtedy, gdy odbiorca nie ma adresu do e-Doręczeń.

Wiadomość hybrydową może wysłać tylko podmiot publiczny. Musi ona zawierać co najmniej jeden załącznik w formacie PDF, przygotowany zgodnie z zasadami opisanymi w załączniku nr 1 do Regulaminu PURDE i PUH.

Jak przygotować pismo w formacie PDF

Należy przestrzegać kilku ważnych zasad:

Treść

  • Można ją napisać w dowolnym edytorze tekstu, na przykład w Wordzie.

Format strony

  • Ustaw format A4 (210 mm x 297 mm).
  • Strona musi być w układzie pionowym.

Marginesy

  • Górny: minimum 10 mm
  • Dolny: minimum 8 mm
  • Lewy i prawy: minimum 15 mm

Bez formularzy

  • Plik nie może zawierać aktywnych formularzy (np. pól do wypełnienia).

Format pliku

  • Pismo przygotowane na przykład w Wordzie zapisz w formacie PDF.

Nazwa pliku PDF

  • Nie może zawierać znaków specjalnych:  ~ „# % & *: < >? ! / \ { | } ani spacji.
  • Może mieć maksymalnie 128 znaków wraz z rozszerzeniem „.pdf”.

Brak zabezpieczeń

  • Plik PDF nie może być zabezpieczony hasłem.
  • Nie może zawierać ograniczeń w drukowaniu, kopiowaniu ani edytowaniu.

Dwa tryby przesyłki

  • Standardowy: do 1 adresata – można dodać wiele załączników.
  • Masowy: do maksymalnie 1000 adresatów – można dodać tylko jeden załącznik.

Łączna wielkość plików PDF

  • Nie może przekroczyć 15 MB oraz 98 kartek.

Jak złożyć reklamację w sprawie przesyłki?

  • Jeśli znasz numer przesyłki, reklamację możesz złożyć na 3 sposoby:
  • Jeżeli nie znasz numeru przesyłki – skontaktuj się z opiekunem klienta ze strony PPSA lub infolinią Poczty (+48) 438 420 600.

Reklamację z tytułu niewykonania publicznej usługi hybrydowej można złożyć najwcześniej po 14 dniach od jej nadania. 

{"register":{"columns":[]}}