W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Dobre praktyki

24.07.2020

To, czy znamy, właściwie rozumiemy, a przede wszystkim przestrzegamy zasady służby cywilnej i zasady etyki korpusu służby cywilnej, jest gwarantem naszej uczciwości. Oznacza to, że urzędy powinny stale doskonalić swoje zdolności instytucjonalne w tym zakresie. Mogą to zrobić na wiele sposobów. W zakładce Dobre praktyki prezentujemy niektóre z nich.

Znajdą tu Państwo przykłady dobrych praktyk i sprawdzonych rozwiązań. Dzięki nim dowiedzą się Państwo, jak zainteresować tematem i jak skutecznie:

  • podnosić świadomość etyczną pracowników,
  • zwiększać wiedzę na temat rozwiązań prawnych w tym zakresie,
  • rozwijać umiejętność radzenia sobie w sytuacji wątpliwej lub trudnej,
  • zachęcać pracowników, aby angażowali się w działania na rzecz uczciwości w organizacji.

Większość tych rozwiązań nie wymaga nakładów finansowych. Jednak efektywność wdrożenia i skuteczność tych rozwiązań zależą od zaangażowania na rzecz budowy i promocji kultury uczciwości w organizacji.

Kierujemy ten materiał przede wszystkim do dyrektorów generalnych/kierowników urzędów i pracowników, którzy mają za zadanie upowszechniać kulturę uczciwości i podnosić świadomość etyczną w urzędzie. Mamy nadzieję, że rozwiązania, które  promujemy, zainspirują do działania i przyczynią się do tego, by wzmocnić kulturę uczciwości w służbie cywilnej.

Zachęcamy Państwa do lektury i do dzielenia się z nami przykładami rozwiązań, które mogą zainspirować innych. Swoje propozycje proszę przesyłać na adres etyka@kprm.gov.pl.

 

{"register":{"columns":[]}}