W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Automatyczna akceptacja w usłudze Twój e-PIT zakończona

10.05.2019

Dziewczyna leży obok laptopa a na górze napis Twój e-PIT
  • Zakończyła się automatyczna akceptacja PIT-37 i PIT-38 w usłudze Twój e-PIT.
  • Oznacza to, że jeśli podatnik nie zatwierdził ani nie odrzucił PIT-a przygotowanego dla niego w usłudze, to jego zeznanie roczne za 2018 r. zostało automatycznie zaakceptowane.
  • Jeżeli jednak rozliczył się samodzielnie w ostatnich dniach kwietnia w wersji papierowej, to takie zeznanie będzie miało pierwszeństwo przed PIT-em automatycznie zaakceptowanym w usłudze.

Jeżeli podatnik nie skorzystał z usługi Twój e-PIT ani nie rozliczył się w żaden inny sposób, to przygotowane dla niego zeznanie zostało automatycznie uznane za złożone. Znajdzie je po zalogowaniu się do usługi na stronie podatki.gov.pl w sekcji „Złożone dokumenty”.

Jeśli z automatycznie zaakceptowanego PIT-37 lub PIT-38 będzie wynikać niedopłata podatku – to podatnik do 31 maja otrzyma o tym informację z urzędu skarbowego. Będzie mieć 7 dni od dnia jej doręczenia, aby wpłacić kwotę niedopłaty na konto urzędu skarbowego. Jeśli zaś z zeznania będzie wynikać nadpłata podatku, to urząd skarbowy przekaże tę kwotę podatnikowi (przekazem pocztowym lub na konto bankowe, jeśli podatnik podał wcześniej urzędowi swój numer rachunku). Przy czym termin do zwrotu ­– skrócony dla elektronicznych zeznań i wynoszący maksymalnie 45 dni – będzie liczony od 1 maja 2019 r.

Ważne: Jeśli podatnik w ostatnich dniach kwietnia rozliczył się samodzielnie (w wersji papierowej) z urzędem skarbowym, to tak wypełnione zeznanie ma pierwszeństwo nad deklaracją automatycznie zaakceptowaną w usłudze.

Każdy PIT będzie dostępny w usłudze

Wszystkie złożone PIT-37 i PIT-38 – bez względu na formę złożenia – docelowo znajdą się w usłudze. W każdej chwili po zalogowaniu będzie można je zobaczyć, a w razie potrzeby złożyć korektę.

{"register":{"columns":[]}}