Uzyskaj informację publiczną
Informacje publiczne [1], których nie udostępniliśmy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów lub w portalu danych, o którym mowa w ustawie z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zgodnie z art. 10 ustawy o dostępie do informacji publicznej, udostępniamy na wniosek.
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej możesz przesłać:
za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Ministerstwa Finansów na platformie ePUAP na adres: /bx1qpt265q/skrytka (wymagane jest posiadanie profilu na platformie e-PUAP).
pocztą na adres:
Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
na adres e-mail: kancelaria@mf.gov.pl
poprzez e-Doręczenia
Terminy
Informację publiczną na wniosek udostępniamy nie później niż 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli nie możemy udostępnić informacji w tym terminie, powiadomimy cię o powodach opóźnienia oraz o przewidywanym terminie udzielenia informacji, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Ograniczenia dostępu do informacji publicznej
Nie w każdym przypadku możemy udostępnić informację publiczną w pełnym zakresie. Art. 5 ust. 1 i 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej przewiduje ograniczenie prawa do informacji publicznej w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych (np. państwowa, służbowa, skarbowa, statystyczna, lekarska), a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Dostęp do informacji ograniczają również przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.
Odmowa udostępnienia wskazanej informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której możesz się odwołać.
Odmowa udostępnienia następuje także w odniesieniu do informacji publicznej przetworzonej, o ile jej udostępnienie nie jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dodatkowe koszty udostępnienia informacji publicznej
Informację publiczną udostępniamy bezpłatnie. W przypadku jednak, gdy Ministerstwo Finansów ma ponieść dodatkowe koszty (powyżej 20 zł) związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, możemy pobrać od Ciebie opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. Dodatkowe koszty mogą być związane np. z: wykorzystaniem materiałów biurowych, nośników elektronicznych do zapisania danych lub wykonaniem tłumaczenia.
Wówczas powiadomimy cię o wysokości opłaty. Jeśli w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia nie dokonasz zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo nie wycofasz wniosku, informacja zostanie udostępniona zgodnie z wnioskiem i nastąpi pobranie opłaty.
Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób wnioskujących o udostępnienie informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej RODO, Administrator informuje:
1. Tożsamość i dane kontaktowe administratora
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Finansów i Gospodarki, z którym - w zakresie działów administracji rządowej: budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, można się kontaktować kierując korespondencję na adres:
- Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa,
- skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /bx1qpt265q/SkrytkaESP,
- poczty elektronicznej: kancelaria@mf.gov.pl
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować kierując korespondencję na adres e-mail: iod@mf.gov.pl
3. Cel przetwarzania danych osobowych i podstawy prawne
Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej, w tym udzielenia odpowiedzi lub wydania decyzji administracyjnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w szczególności w związku z:
- Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902),
- Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
4. Informacja o odbiorcach danych
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności te, z którymi zawarto umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych systemów informatycznych.
5. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt. 3 lub do momentu wygaśnięcia obowiązków ciążących na Administratorze, a po upływie tego okresu będą archiwizowane zgodnie z okresem przewidzianym w przepisach prawa.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
- sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
- usunięcia danych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Informacja o obowiązku lub dobrowolności podania danych osobowych
Podanie danych osobowych wnioskodawcy w ramach dostępu do informacji publicznej jest dobrowolne. Podmiot wnioskujący o udostępnienie informacji publicznej musi podać adresatowi wniosku jedynie takie dane, które są niezbędne do prawidłowego rozpoznania i załatwienia wniosku w zależności od wybranej przez wnioskodawcę formy i sposobu doręczenia wnioskowanych informacji. Podanie pełnych danych może być jednak niezbędne, w przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej w formie decyzji administracyjnej. W takim przypadku brak wymaganych danych osobowych wnioskodawcy spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
8. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu, w tym profilowaniu
Przetwarzane przez Administratora dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym do profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
Materiały
Wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej 2025.07.30Wzór_wniosku_o_udostępnienie_informacji_publicznej_20250730.docx 0.03MB
- Pierwsza publikacja:
- 22.01.2019 14:23 Izabela Podsiadły-Gronow
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Izabela Podsiadły-Gronow
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Uzyskaj informację publiczną | 28.0 | 19.08.2025 10:42 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 27.0 | 04.08.2025 14:46 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 26.0 | 04.08.2025 14:04 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 25.0 | 04.08.2025 13:58 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 24.0 | 04.08.2025 11:50 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 23.0 | 31.07.2025 11:36 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 22.0 | 30.07.2025 13:58 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 21.0 | 29.01.2025 10:17 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 20.0 | 09.10.2023 16:13 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 19.0 | 30.06.2023 08:54 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 18.0 | 05.06.2023 16:21 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 17.0 | 23.06.2022 13:09 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 16.0 | 27.10.2021 12:53 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 15.0 | 27.10.2021 12:25 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 14.0 | 27.10.2021 12:09 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 13.0 | 27.10.2021 11:58 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 12.0 | 13.09.2021 14:25 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 11.0 | 13.09.2021 14:21 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 10.0 | 18.12.2020 09:32 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 9.0 | 08.10.2020 11:11 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 8.0 | 29.09.2020 14:06 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 7.0 | 03.01.2020 15:16 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 6.0 | 03.01.2020 15:04 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 5.0 | 15.11.2019 15:08 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 4.0 | 05.11.2019 11:49 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 3.0 | 04.09.2019 15:05 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 2.0 | 04.09.2019 12:01 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 1.5 | 21.02.2019 07:46 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 1.4 | 20.02.2019 18:15 Paulina Pawlik |
| Uzyskaj informację publiczną | 1.3 | 19.02.2019 12:50 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 1.2 | 19.02.2019 12:48 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 1.1 | 23.01.2019 08:53 Izabela Podsiadły-Gronow |
| Uzyskaj informację publiczną | 1.0 | 22.01.2019 14:23 Izabela Podsiadły-Gronow |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP