W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskaj informację publiczną

Informacje publiczne [1], których nie udostępniliśmy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów lub w portalu danych, o którym mowa w ustawie z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, zgodnie z art. 10 ustawy o dostępie do informacji publicznej, udostępniamy na wniosek.

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej możesz przesłać:

za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Ministerstwa Finansów na platformie ePUAP na adres: /bx1qpt265q/skrytka (wymagane jest posiadanie profilu na platformie e-PUAP).

pocztą na adres:

Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa

na adres e-mail: kancelaria@mf.gov.pl

poprzez e-Doręczenia 

Terminy

Informację publiczną na wniosek udostępniamy nie później niż 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli nie możemy udostępnić informacji w tym terminie, powiadomimy cię o powodach opóźnienia oraz o przewidywanym terminie udzielenia informacji, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. 

Ograniczenia dostępu do informacji publicznej

Nie w każdym przypadku możemy udostępnić informację publiczną w pełnym zakresie. Art. 5 ust. 1 i 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej przewiduje ograniczenie prawa do informacji publicznej w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych (np. państwowa, służbowa, skarbowa, statystyczna, lekarska), a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Dostęp do informacji ograniczają również przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.
Odmowa udostępnienia wskazanej informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której możesz się odwołać.
Odmowa udostępnienia następuje także w odniesieniu do informacji publicznej przetworzonej, o ile jej udostępnienie nie jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.

Dodatkowe koszty udostępnienia informacji publicznej

Informację publiczną udostępniamy bezpłatnie. W przypadku jednak, gdy Ministerstwo Finansów ma ponieść dodatkowe koszty (powyżej 20 zł) związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, możemy pobrać od Ciebie opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. Dodatkowe koszty mogą być związane np. z: wykorzystaniem materiałów biurowych, nośników elektronicznych do zapisania danych lub wykonaniem tłumaczenia.
Wówczas powiadomimy cię o wysokości opłaty. Jeśli w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia nie dokonasz zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo nie wycofasz wniosku, informacja zostanie udostępniona zgodnie z wnioskiem i nastąpi pobranie opłaty.

Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób wnioskujących o udostępnienie informacji publicznej 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), dalej RODO, Administrator informuje:

1.    Tożsamość i dane kontaktowe administratora

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Finansów i  Gospodarki, z którym - w zakresie działów administracji rządowej: budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, można się kontaktować kierując korespondencję na adres:

  • Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa,
  • skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /bx1qpt265q/SkrytkaESP,
  • poczty elektronicznej: kancelaria@mf.gov.pl

2.    Dane kontaktowe inspektora ochrony danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować kierując korespondencję na adres e-mail: iod@mf.gov.pl 

3.    Cel przetwarzania danych osobowych i podstawy prawne

Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu rozpatrzenia wniosku o  udostępnienie informacji publicznej, w tym udzielenia odpowiedzi lub wydania decyzji administracyjnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w szczególności w związku z:

  • Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902),
  • Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

4.    Informacja o odbiorcach danych

Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności te, z którymi zawarto umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych systemów informatycznych.

5.    Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt. 3 lub do momentu wygaśnięcia obowiązków ciążących na Administratorze, a po upływie tego okresu będą archiwizowane zgodnie z okresem przewidzianym w przepisach prawa.

6.    Prawa osób, których dane dotyczą

Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do:

  • dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO), 
  • sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
  • usunięcia danych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 RODO,
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.

W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7.    Informacja o obowiązku lub dobrowolności podania danych osobowych

Podanie danych osobowych wnioskodawcy w ramach dostępu do informacji publicznej jest dobrowolne. Podmiot wnioskujący o udostępnienie informacji publicznej musi podać adresatowi wniosku jedynie takie dane, które są niezbędne do prawidłowego rozpoznania i załatwienia wniosku w zależności od wybranej przez wnioskodawcę formy i sposobu doręczenia wnioskowanych informacji. Podanie pełnych danych może być jednak niezbędne, w  przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej w formie decyzji administracyjnej. W takim przypadku brak wymaganych danych osobowych wnioskodawcy spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

8.    Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu, w tym profilowaniu

Przetwarzane przez Administratora dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym do profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

Materiały

Wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej 2025.07.30
Wzór​_wniosku​_o​_udostępnienie​_informacji​_publicznej​_20250730.docx 0.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.01.2019 14:23 Izabela Podsiadły-Gronow
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Izabela Podsiadły-Gronow
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Uzyskaj informację publiczną 28.0 19.08.2025 10:42 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 27.0 04.08.2025 14:46 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 26.0 04.08.2025 14:04 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 25.0 04.08.2025 13:58 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 24.0 04.08.2025 11:50 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 23.0 31.07.2025 11:36 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 22.0 30.07.2025 13:58 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 21.0 29.01.2025 10:17 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 20.0 09.10.2023 16:13 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 19.0 30.06.2023 08:54 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 18.0 05.06.2023 16:21 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 17.0 23.06.2022 13:09 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 16.0 27.10.2021 12:53 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 15.0 27.10.2021 12:25 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 14.0 27.10.2021 12:09 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 13.0 27.10.2021 11:58 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 12.0 13.09.2021 14:25 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 11.0 13.09.2021 14:21 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 10.0 18.12.2020 09:32 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 9.0 08.10.2020 11:11 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 8.0 29.09.2020 14:06 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 7.0 03.01.2020 15:16 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 6.0 03.01.2020 15:04 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 5.0 15.11.2019 15:08 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 4.0 05.11.2019 11:49 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 3.0 04.09.2019 15:05 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 2.0 04.09.2019 12:01 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 1.5 21.02.2019 07:46 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 1.4 20.02.2019 18:15 Paulina Pawlik
Uzyskaj informację publiczną 1.3 19.02.2019 12:50 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 1.2 19.02.2019 12:48 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 1.1 23.01.2019 08:53 Izabela Podsiadły-Gronow
Uzyskaj informację publiczną 1.0 22.01.2019 14:23 Izabela Podsiadły-Gronow

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}