Kara administracyjna nałożona przez KNF na Credit Agricole Bank Polska S.A.
Informacja o wydaniu ostatecznej decyzji w sprawie nałożenia kary administracyjnej przez KNF, opublikowanej na podstawie art. 152 ust. 1 i 8 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zwanej dalej „ustawą”.
|
Dane identyfikacyjne instytucji obowiązanej
|
Credit Agricole Bank Polska S.A.
Adres siedziby:
ul. Legnicka 48 bud. C-D
54-202 Wrocław
KRS: 0000039887
NIP: 6570082274
|
|
Rodzaj i charakter naruszenia przepisów ustawy
|
Naruszenie obowiązków określonych w:
1) art. 27 ust. 3 w zw. z art. 27 ust. 1 ustawy o pppift, polegające na niesporządzeniu oceny ryzyka w sposób umożliwiający identyfikację i ocenę ryzyka związanego z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu odnoszącego się do działalności Banku z uwzględnieniem czynników ryzyka dotyczących klientów, państw lub obszarów geograficznych, produktów, usług, transakcji lub kanałów ich dostaw,
2) art. 33 ust. 1 w zw. z art. 34 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy o pppift, polegające na niezastosowaniu środka bezpieczeństwa finansowego w postaci identyfikacji beneficjenta rzeczywistego i podejmowania uzasadnionych czynności w celu ustalenia struktury własności i kontroli – w przypadku klienta będącego osobą prawną, jednostką organizacyjną.
3) art. 33 ust. 1 i 2 w zw. z art. 34 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy o pppift, polegające na niezastosowaniu środka bezpieczeństwa finansowego w postaci bieżącego monitorowania stosunków gospodarczych klienta poprzez analizowanie transakcji przeprowadzanych w ramach stosunków gospodarczych w celu zapewnienia, że transakcje te są zgodne z wiedzą instytucji obowiązanej o kliencie, rodzaju i zakresie prowadzonej przez niego działalności oraz zgodne z ryzykiem prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanym z tym klientem, skutkujący brakiem możliwości rozpoznania faktycznego ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego ze stosunkami gospodarczymi lub z transakcją okazjonalną oraz ocenienia poziomu rozpoznanego ryzyka,
4) art. 33 ust. 1 i 2 w zw. z art. 34 ust. 1 pkt 4 lit. c ustawy o pppift, polegające na niezastosowaniu środka bezpieczeństwa finansowego w postaci bieżącego monitorowania stosunków gospodarczych klienta poprzez zapewnienie, że posiadane dokumenty, dane lub informacje dotyczące stosunków gospodarczych są na bieżąco aktualizowane, skutkujący brakiem możliwości rozpoznania faktycznego ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego ze stosunkami gospodarczymi lub z transakcją okazjonalną oraz ocenienia poziomu rozpoznanego ryzyka.
|
|
Rodzaj kary administracyjnej
|
Kary pieniężne
|
|
Wysokość nałożonej kary pieniężnej
|
Łącznie 1 000 000,00 (słownie: milion) złotych, na którą składają się następujące kary:
1) 200 000,00 złotych za naruszenie określone w punkcie 1;
2) 100 000,00 złotych za naruszenie określone w punkcie 2;
3) 500 000,00 złotych za naruszenie określone w punkcie 3;
4) 200 000,00 złotych za naruszenie określone w punkcie 4.
|
|
Data wniesienia skargi
|
Strona nie wniosła skargi do sądu.
|
|
Orzeczenie zapadłe w wyniku wniesienia skargi
|
Strona nie wniosła skargi do sądu.
|
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 13.06.2025 08:19 Monika Jobska
- Pierwsza publikacja:
- 13.06.2025 08:19 Monika Jobska