W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kara administracyjna nałożona przez Prezesa NBP na ATT Investments Spółka z o. o.

Informacja o wydaniu ostatecznej decyzji w sprawie nałożenia kary administracyjnej przez Prezesa NBP, opublikowanej na podstawie art. 152 ust. 1 i 8 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zwanej dalej „ustawą.

Dane identyfikacyjne instytucji obowiązanej

 ATT Investments Spółka z o. o.

 ul. Leśna 1

 22-170 Kanie - Stacja

 NIP: 5391515193

 

Rodzaj i charakter naruszenia przepisów ustawy

1) Niewyznaczenie spośród członków zarządu osoby odpowiedzialnej za wykonywanie obowiązków określonych w ustawie PPPFT - co stanowi niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w art. 7 ustawy.

2) Niewyznaczenie pracownika zajmującego kierownicze stanowisko, odpowiedzialnego za zapewnienie zgodności działalności instytucji obowiązanej oraz jej pracowników i innych osób wykonujących czynności na rzecz tej instytucji obowiązanej z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, odpowiedzialnego również za przekazywanie zawiadomień, o których mowa w art. 74 ust. 1, art. 86 ust. 1, art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy - co stanowi niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w art. 8 ustawy.

3) Niesporządzenie w postaci papierowej lub elektronicznej oceny ryzyka związanego z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu, odnoszącego się do działalności instytucji obowiązanej, z uwzględnieniem czynników ryzyka dotyczących klientów, państw lub obszarów geograficznych, produktów, usług, transakcji lub kanałów ich dostaw - co stanowi niedopełnienie obowiązku określonego w art. 27 ust. 3 ustawy.

4) Niezastosowanie środków bezpieczeństwa finansowego, przy przeprowadzaniu transakcji przekraczających równowartość 15 000 euro z klientem będącym podmiotem, o którym mowa w art. 58 ustawy poprzez:

  1. nieustalenie wszystkich danych przy identyfikacji klienta i beneficjenta rzeczywistego - co stanowi niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w art. 33 ust. 1 w związku z art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 w związku z art. 36 ust. 1 pkt 2 lit. e oraz ust. 2, a także w związku z art. 37 ustawy.
  2. nieuzyskanie potwierdzenia rejestracji albo odpisu z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych - co stanowi niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w art. 33 ust. 1 w związku z art. 39 ust. 1a ustawy.

5) Niewprowadzenie wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu określającej, z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiaru prowadzonej działalności, zasady postępowania stosowane w instytucji obowiązanej - co stanowi niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w art. 50 ustawy.

6) Nieopracowanie i niewdrożenie wewnętrznej procedury anonimowego zgłaszania przez pracowników lub inne osoby wykonujące czynności na rzecz instytucji obowiązanej, rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - co stanowi niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w art. 53 ustawy.

7) Nieprzekazanie Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej informacji o przeprowadzeniu transakcji kupna lub sprzedaży wartości dewizowych, których równowartość przekraczała 15.000 euro, w terminie 7 dni od dnia ich przeprowadzenia - co stanowi niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w art. 72 ust. 5 pkt 4 ustawy.

 

 

Rodzaj kary administracyjnej

Publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej

Wysokość nałożonej kary pieniężnej

brak

Informacja o wniesieniu skargi

Nie wniesiono

Orzeczenie zapadłe w wyniku wniesienia skargi

Brak

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
03.06.2025 13:08 Monika Jobska
Pierwsza publikacja:
03.06.2025 13:07 Monika Jobska
{"register":{"columns":[]}}