W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania Bezpieczna transakcja

Kampania edukacyjna Bezpieczna transakcja wystartowała pod koniec czerwca 2018 roku. Skierowana jest do przedsiębiorców. Dotyczy bezpieczeństwa obrotu gospodarczego i ma na celu wyjaśnić – „od ogółu do szczegółu” – mechanizm wyłudzeń podatku VAT na przykładzie karuzel VAT-owskich oraz podnieść świadomość przedsiębiorców na temat tego, jak chronić się przed nieświadomym wciągnięciem w „karuzelowy wir”. Pierwsza odsłona akcji zwracała uwagę przedsiębiorców na rolę dochowania należytej staranności w obrocie gospodarczym oraz wyjaśniała, czym jest mechanizm podzielonej płatności – nowe narzędzie uszczelniające system podatkowy.

Druga odsłona, która wystartowała we wrześniu 2019 r. informuje o nowych narzędziach uszczelniających system podatkowy, przede wszystkim o Wykazie podatników VAT oraz o zmianach w mechanizmie podzielonej płatności.

Podstawowe cele kampanii:

  • wyjaśnienie mechanizmów wyłudzeń VAT, z wyszczególnieniem karuzel VAT-owskich oraz uświadomienie roli, jaką w procederze może pełnić uczciwy przedsiębiorca,
  • zwrócenie uwagi przedsiębiorców na rolę dochowania należytej staranności (NS) w obrocie gospodarczym i MPP jako kluczowej przesłanki dochowania NS,
  • informowanie o nowych narzędziach zmiejszających wyłudzenia VAT, takich jak MPP czy Wykaz podatników VAT.

Kampanię prowadzi Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową we współpracy z partnerami społecznymi i instytucjami państwowymi.

W sumie działania w ramach kampanii wspiera 19 instytucji:

  • Business Centre Club, Lewiatan, Polska Izba Paliw Płynnych, Polska Izba Handlu, Polskie Towarzystwo Gospodarcze, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych (POLBISCO), ZIPSEE Cyfrowa Polska, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, PARP, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Banków Polskich, ZUS, Krajowa Izba Doradców Podatkowych, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Związek Pracodawców HoReCa.

Kampanii towarzyszy strona internetowa (link) znajdują się tam informacje dotyczące mechanizmów wyłudzania VAT, mechanizmu podzielonej płatności oraz okoliczności, na które przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę przy zawieraniu transakcji.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
26.02.2021 12:59 Magdalena Sawa
Pierwsza publikacja:
20.02.2019 13:50 Magdalena Sawa
{"register":{"columns":[]}}