Konkursy 2025
Ogłoszenie o naborze ofert w ramach otwartego konkursu ofert na utrzymanie platformy edukacji finansowej oraz opracowanie i publikację na niej materiałów edukacyjnych, w latach 2026-2029.
Na podstawie art. 43h pkt 1 w związku z art. 43ha ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1109, z późn. zm.) oraz § 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 12 lipca 2023 r. w sprawie dotacji celowej z Funduszu Edukacji Finansowej na realizację działań z zakresu edukacji finansowej (Dz. U. 2023 r. poz. 1358) (dalej: Rozporządzenie), Minister Finansów i Gospodarki, będący dysponentem środków Funduszu Edukacji Finansowej ogłasza nabór ofert w ramach otwartego konkursu na utrzymanie platformy edukacji finansowej oraz opracowanie i publikację na niej materiałów edukacyjnych, w latach 2026-2029.
Cel Konkursu
Celem konkursu jest wyłonienie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za stworzenie koncepcji architektury strony/Platformy i zawartych w niej informacji oraz bieżące utrzymanie i rozbudowywanie kontentu Platformy Edukacji Finansowej, jej rozwój, a także opracuje i zasili ją w materiały edukacyjne, wspierając rozwój wiedzy i kompetencji finansowych w Polsce. Platforma ma pomóc społeczeństwu w lepszym zarządzaniu finansami osobistymi, planowaniu budżetu, oszczędzaniu, inwestowaniu oraz chronieniu się przed ryzykiem, takim jak zadłużenie czy oszustwa finansowe.
W ramach Zadania platforma będzie także budować wiedzę w społeczeństwie nt. ryzyka inwestycyjnego oraz zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. Platforma umożliwi łatwy dostęp do praktycznych porad, aktualnych informacji i edukacyjnych materiałów, które będą regularnie aktualizowane w odpowiedzi na potrzeby użytkowników oraz zmieniające się trendy rynkowe. Celem Platformy będzie realizacja założeń Krajowej Strategii Edukacji Finansowej, tworząc centralne, wiarygodne źródło informacji dla konsumentów oraz edukatorów.
Platforma wpisuje się w szereg zadań, określonych w długoletniej perspektywie wdrażania Krajowej Strategii Edukacji Finansowej, które mają doprowadzić do zrealizowania potrzeb dotyczących ogółu mieszkańców Polski. Są to:
- Podniesienie kompetencji finansowych mieszkańców Polski.
- Wzmocnienie odporności finansowej i umiejętności radzenia sobie z trudnościami.
- Poprawa dobrostanu finansowego poprzez lepszą kontrolę i planowanie finansów.
- Zwiększenie świadomości edukacji finansowej i dostępności rzetelnych informacji, w tym na temat działania finansów publicznych i budżetu Państwa.
- Zapewnienie przystępnych i praktycznych materiałów o finansach osobistych.
- Rozbudzenie zainteresowania finansami i motywacja do planowania budżetu oraz oszczędzania.
- Ułatwienie dostępu do informacji.
Kto może ubiegać się o dotację
Do Konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zarejestrowane w Polsce najpóźniej do 31 grudnia 2021 r., które realizują zadania z zakresu edukacji finansowej, ekonomicznej lub przedsiębiorczości. Nie dopuszcza się realizacji Zadania lub Działania w formie partnerstwa/konsorcjum. Muszą to być podmioty, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników. Oferent musi wykazać się w okresie ostatnich 3 lat zrealizowaniem co najmniej trzech przedsięwzięć z zakresu edukacji finansowej, finansów, edukacji lub edukacji ekonomicznej.
Wysokość środków na realizację Konkursu
- Na realizację Zadania można otrzymać dotację celową w wysokości 100% koszów kwalifikowanych, poniesionych na realizację Zadania.
- Maksymalna kwota środków finansowych planowana do przyznania na realizację Zadania w ramach dotacji celowej wynosi 12 000 000 zł.
- Środki finansowe będą wypłacane w sposób ustalony w umowie o realizację Zadania.
Termin i sposób składania ofert oraz dokumenty, które należy dołączyć do oferty
- Warunkiem udziału w Konkursie jest złożenie przez Oferenta Oferty na utrzymanie platformy edukacji finansowej oraz opracowanie i publikację na niej materiałów edukacyjnych, w latach 2026-2029.
- Oferty należy składać w terminie 60 dni od dnia publikacji ogłoszenia do 2 stycznia 2026 r.
- Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
- Złożenia Oferty dokonuje się wyłącznie za pomocą Systemu Obsługi Dokumentów (SOD), dostępnego na stronie internetowej pod adresem: https://sod.mf.gov.pl/ .
- Do Oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika umocowanie osób do jej złożenia w ramach Konkursu, a także dokumenty potwierdzające, że Oferent nie działa w celu osiągnięcia zysku oraz przeznacza całość dochodu na realizację celów statutowych i nie przeznacza zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy ani pracowników (np. statut) oraz projekty materiałów edukacyjnych o których mowa w dziale IX ust. 2 Regulaminu.
- Przed złożeniem Oferty należy zapoznać się z załączonymi informacjami, w tym szczegółową listą co powinna zawierać oferta.
Kryteria oceny ofert
- Ocena Oferty składa się z oceny formalnej i merytorycznej.
|
Kryterium formalne |
|
Złożenie Oferty w terminie i w sposób określony w ogłoszeniu Konkursu. |
- W przypadku braków formalnych Oferent ma możliwość ich uzupełnienia w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do uzupełnienia. Dopiero po pozytywnej ocenie formalnej, Oferty przechodzą do oceny merytorycznej. Kanałem komunikacji jest adres mailowy podany w Ofercie.
- Pod względem merytorycznym oceniane są jedynie kompletne Oferty.
|
Kryterium merytoryczne |
Maksymalna liczba punktów |
|
|
|
Możliwość realizacji Zadania objętego Konkursem z uwzględnieniem: |
80 pkt w tym: |
(W ramach tego kryterium będą podlegać ocenie m.in. realizacja materiałów multimedialnych, działań promocyjno-informacyjnych w szczególności o tematyce edukacji finansowej.) |
45 pkt |
|
(W ramach tego kryterium będą podlegać ocenie Kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których Oferent będzie realizował Zadanie) Uwaga: Stanowiska członków zespołu operacyjnego, określone w dziale VIII muszą spełniać minimalne wymagania dotyczące doświadczenia zawodowego. Dopiero doświadczenie zespołu operacyjnego, które przekracza te minimalne wymagania, będzie podlegać ocenie. |
30 pkt |
|
|
5 pkt |
|
|
2.
|
Jakość złożonej Oferty w ramach Konkursu w szczególności: |
75 pkt w tym: |
(W ramach kryterium ocenie podlega w szczególności: czy proponowane rozwiązania spełniają cele Zadania, kreatywność, pomysłowość prezentowanych rozwiązań, w tym koncepcji architektury strony/Platformy i zawartych w niej informacji oraz koncepcji funkcjonowania i rozwoju Platformy, czy planowane działania zostały jasno podzielone, sprecyzowane, układają się w logiczną całość, są adekwatne (tzn. niezbędne, wystarczające i uzasadnione) do osiągnięcia wyników Zadania, harmonogram Zadania jest adekwatny (właściwie zaplanowany) do zakładanych rezultatów, harmonogram Zadania pozwala osiągnąć zakładane wyniki w planowanym czasie, weryfikacja, czy budżet jest dobrze rozplanowany i odpowiednio przypisany do działań zaplanowanych w harmonogramie, propozycja emisji paczek Materiałów edukacyjnych, propozycja formatów i narzędzi np. kalkulatorów, interaktywnych quizów, symulatorów.) |
45 pkt |
|
|
15 pkt |
|
(W ramach kryterium ocenie podlega w szczególności wybór tematów, o których mowa w wymaganiach obligatoryjnych oraz propozycje w ramach wymagań fakultatywnych Pakietu startowego na podstawie przedstawionego uzasadnienia.) |
15 pkt |
|
|
3. |
Koszty realizacji Zadania objętego Konkursem. |
60 pkt w tym: |
|
|
(W ramach kryterium ocenie podlega, czy przewidziane w ramach Zadania koszty są współmierne do zaplanowanych Działań. W szczególności weryfikowane będą następujące aspekty: - czy są odpowiednie do zakresu poszczególnych Działań i do oczekiwanych rezultatów, - czy koszty są niezbędne i bezpośrednio związane z realizacją Działań zaplanowanych w Zadaniu, - czy wysokość kosztów jest odpowiednio uzasadniona.) |
50 pkt
|
(Przyznanie punktów następuje wyłącznie w sytuacji, gdy w każdym roku realizacji zadania udział kosztów administracyjnych w stosunku do kosztów merytorycznych nie przekroczy odpowiedniego progu. Przekroczenie wskazanego progu w choćby jednym roku powoduje przyznanie punktacji odpowiadającej najwyższemu osiągniętemu progowi.) |
10 pkt
|
|
|
- mniejszy lub równy 10%
|
10 pkt |
|
|
- większy niż 10% a mniejszy bądź równy 15%
|
5 pkt |
|
|
- większy niż 15% a mniejszy bądź równy 20% |
0 pkt |
|
|
4. |
Opis działań promocyjno-informacyjnych po uruchomieniu Platformy, o których mowa w dziale IX pkt 1.6. (W ramach kryterium ocenie podlega opis planu działań promocyjno-informacyjnych, w szczególności: - wybór i efektywność kosztowa kanałów komunikacji w kontekście grup docelowych z uwzględnieniem wskaźników dotarcia do grup docelowych: dla TV i radia są to: – TRP/GRP, OTC 1+, OTC 3+, w przypadku prasy – wskaźniki czytelnictwa i sprzedaży, dla Internetu – wyświetlenia, obejrzenia, cliki w grupie docelowej, Influencer marketing – zasięg po follow (suma obserwujących profile), zasięg real reach, interakcje do postów, planowane wyświetlenia przekazu. - innowacyjność działań, - określenie, w jaki sposób planowane działania będą bezpośrednio wpływać na ruch na Platformie, - spójność opisu działań – czy opis jest przedstawiony w sposób zrozumiały, jednoznacznie definiuje każde działanie, jego cel oraz kanał komunikacji.) |
40 pkt |
|
5. |
Opis ewaluacji (w ramach kryterium ocenie podlega w szczególności opis sposobu przeprowadzenia ewaluacji z uwzględnieniem wymogów określonych dziale IX pkt 1.7.) |
20 pkt |
|
Razem |
275 pkt |
|
Termin ogłoszenia wyniku Konkursu
Przewidywany termin ogłoszenia wyników Konkursu nastąpi nie później niż w ciągu 60 dni
od terminu składania Ofert, z czego 21 dni jest przeznaczone na wydanie opinii przez Radę
Edukacji Finansowej, zgodnie z § 7 ust. 2 Rozporządzenia.
Złóż wniosek
Zapytania w zakresie treści ogłoszenia Konkursu należy przesyłać drogą elektroniczną na adres poczty e-mail: pef@mf.gov.pl.
W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę kontaktować się telefonicznie:
- Pan Hubert Kowalewski – tel. 539 010 856
- Pan Piotr Włusek – tel. 538 504 763 (w przypadku problemów technicznych dot. SOD)
Materiały
Regulamin konkursu ofert na utrzymanie platformy edukacji finansowej oraz opracowanie i publikację na niej materiałów edukacyjnych, w latach 2026-2029.Regulamin_konkursu_ofert_na_utrzymanie_platformy_edukacji_finansowej_oraz_opracowanie_i_publikację_na_niej_materiałów_edukacyjnych,_w_latach_2026-2029.pdf 0.33MB Załącznik nr 1 do Regulaminu konkursu - wytyczne do opracowania i publikacji Materiałów edukacyjnych
Załącznik_nr_1_do_Regulaminu_konkursu_-_wytyczne_do_opracowania_i_publikacji_Materiałów_edukacyjnych_wer_23102025_r.pdf 0.20MB Załącznik nr 2 do Regulaminu konkursu - katalog kosztów merytorycznych i administracyjnych zadania
Załącznik_nr_2_do_Regulaminu_konkursu_-_katalog_kosztów_merytorycznych_i_administracyjnych_zadania.pdf 0.12MB Załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu - przykładowe platformy edukacyjne pod kątem propozycji struktury
Załącznik_nr_3_do_Regulaminu_konkursu_-_przykładowe_platformy_edukacyjne_pod_kątem_propozycji_struktury.pdf 0.05MB Klauzula informacyjna MFiG dla osób biorących udział w postępowaniu w ramach programów i konkursów
Klauzula_informacyjna_MFiG_dla_osób_biorących_udział_w_postępowaniu_w_ramach_programów_i_konkursów.docx 0.03MB Wzór Umowy
Wzór_Umowy.pdf 0.33MB Załącznik Nr 4 do Umowy - Protokół przekazania Utworów
Załącznik_Nr_4__do_Umowy_-_Protokół_przekazania_Utworów.docx 0.02MB Załącznik nr 5 do Umowy - wzór rozliczenia
Załącznik_nr_5_do_Umowy_-_wzór_rozliczenia.xlsx 0.03MB Załącznik nr 6 do Umowy - wzór sprawozdania
Załącznik_nr_6_do_Umowy_-_wzór_sprawozdania.docx 0.02MB Załącznik nr 7 do Umowy - Klauzula_informacyjna_MFiG
Załącznik_nr_7_do_Umowy_-_Klauzula_informacyjna_MFiG.pdf 0.25MB Załącznik nr 8 do Umowy - Oświadczenie o zapoznaniu się z Polityką Bezpieczeństwa Informacji Resortu Finansów
Załącznik_nr_8_do_Umowy_-_Oświadczenie_o_zapoznaniu_się_z_Polityką_Bezpieczeństwa_Informacji_Resortu_Finansów.docx 0.02MB