W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

MF ułatwi wnioskowanie do rejestru agentów

25.05.2020

Karta papieru a nad nią dwie dłonie jedna wskazuje palcem a druga dotyka wiecznym piórem.
  • Minister Finansów Tadeusz Kościński podpisał rozporządzenie dotyczące wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych.
  • Możliwe będzie składania wniosków o wpis oraz jego zmianę na podstawie skanów dokumentów.

W obecnych okolicznościach nie ma możliwości zgromadzenia przez zakład ubezpieczeń oryginałów dokumentów (niezbędnych do wpisu) lub wykonania ich poświadczonej kopii. - Dlatego, aby ułatwić wpis do prowadzonego przez KNF rejestru agentów ubezpieczeniowych, wprowadzamy czasową możliwość ich składania na podstawie skanów – wyjaśnia Kościński.

Zakład ubezpieczeń będzie musiał uzupełnić wymagane dokumenty w ciągu 60 dni od odwołania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu nadzwyczajnego.

22 maja br. Minister Finansów podpisał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające. To kolejne przepisy, wprowadzone przez MF, ułatwiające funkcjonowanie w czasie epidemii.

{"register":{"columns":[]}}