W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rząd przyjął projekt deregulacyjny dotyczący korespondencji elektronicznej w działalności ubezpieczeniowej

08.10.2025

okulary, długopis, projekt ustawy
  • 8 października 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks cywilny, ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
  • Proponowane zmiany usuną wątpliwości interpretacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej w działalności ubezpieczeniowej. 
  • Nowe przepisy realizują działania deregulacyjne rządu.

Dzięki nowym rozwiązaniom, za zgodą i na życzenie klienta, zakłady ubezpieczeń i Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny uzyskają możliwość wysyłania i odbierania korespondencji w postaci elektronicznej, np. przy pomocy e-mail.  

Projekt usuwa wątpliwości interpretacyjne i porządkuje sposób komunikacji pomiędzy zakładem ubezpieczeń lub Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym, a klientem. W konsekwencji, komunikacja w tym zakresie zostanie uproszczona i uporządkowana. 

W ocenie przedsiębiorców, dotychczasowy wymóg korespondowania „na piśmie” stanowił barierę prowadzenia działalności ubezpieczeniowej.

Nowe przepisy mają wejść w życie po 30 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

{"register":{"columns":[]}}