Rząd przyjął projekt deregulacyjny dotyczący korespondencji elektronicznej w działalności ubezpieczeniowej
08.10.2025
- 8 października 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks cywilny, ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
- Proponowane zmiany usuną wątpliwości interpretacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej w działalności ubezpieczeniowej.
- Nowe przepisy realizują działania deregulacyjne rządu.
Dzięki nowym rozwiązaniom, za zgodą i na życzenie klienta, zakłady ubezpieczeń i Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny uzyskają możliwość wysyłania i odbierania korespondencji w postaci elektronicznej, np. przy pomocy e-mail.
Projekt usuwa wątpliwości interpretacyjne i porządkuje sposób komunikacji pomiędzy zakładem ubezpieczeń lub Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym, a klientem. W konsekwencji, komunikacja w tym zakresie zostanie uproszczona i uporządkowana.
W ocenie przedsiębiorców, dotychczasowy wymóg korespondowania „na piśmie” stanowił barierę prowadzenia działalności ubezpieczeniowej.
Nowe przepisy mają wejść w życie po 30 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.