W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Raport końcowy Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego dot. katastrofy smoleńskiej dostępny na stronie internetowej MON

26.01.2024

MON przypomina, że zgodnie z obecnym stanem prawnym,  jedynym wiążącym dokumentem określającym przebieg oraz faktyczne przyczyny katastrofy jest pochodzący z lipca 2011 r. raport końcowy z  badania zdarzenia lotniczego nr 192/20210/2011 samolotu Tu-154M nr 101 zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 r. w rejonie lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY  sporządzony przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

nowe_logo_MON_1460x616

W raporcie wskazano  ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku samolotu TU – 154M oraz wydano stosowne zalecenia, które mają zapobiec podobnym wypadkom. Raport KBWLLP jest dokumentem kompletnym, opracowanym w Polsce przez narodowych ekspertów z zakresu prawa lotniczego, bezpieczeństwa lotów, konstruktorów, inżynierów oraz aktywnych pilotów i  podstawę do oceny przebiegu i okoliczności katastrofy z 10 kwietnia 2010 r. 

19 stycznia br. w Ministerstwie Obrony Narodowej  powołano zespół do spraw oceny funkcjonowania podkomisji do ponownego zbadania wypadku lotniczego. Zespół składa się z grupy ekspertów, którzy mają ocenić rzetelność, zasadność oraz gospodarność działań podejmowanych przez byłą Podkomisję MON ds. ponownego zbadania wypadku lotniczego samolotu Tu-154 pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 r. 

***

Wśród dokumentów nie został opublikowany załącznik nr 7, który zawiera informacje o obrażeniach, jakie odniosły ofiary katastrofy Tu-154M.

Materiały

Raport​_końcowy
Raport​_końcowy.pdf 32.36MB
Załącznik​_nr​_1-​_Profil​_podejscia​_do​_lądowania
Załącznik​_nr​_1-​_Profil​_podejscia​_do​_lądowania.pdf 7.70MB
Załącznik​_nr​_2​_-​_Analiza​_pracy​_systemów​_pokładowych​_samolotu​_TU-154M
Załącznik​_nr​_2​_-​_Analiza​_pracy​_systemów​_pokładowych​_samolotu​_TU-154M.pdf 9.29MB
Załącznik​_nr​_3​_-​_Konfiguracja​_samolotu​_w​_chwili​_wypadku
Załącznik​_nr​_3​_-​_Konfiguracja​_samolotu​_w​_chwili​_wypadku.pdf 5.04MB
Załącznik​_nr​_4​_-​_Geometria​_zderzenia​_samolotu
Załącznik​_nr​_4​_-​_Geometria​_zderzenia​_samolotu.pdf 0.52MB
Załącznik​_nr​_5​_-​_Opis​_uszkodzeń​_samolotu
Załącznik​_nr​_5​_-​_Opis​_uszkodzeń​_samolotu.pdf 2.61MB
protokol​_​_192​_2010​_11​_
protokol​_​_192​_2010​_11​_.pdf 0.76MB
Zalacznik​_nr​_1​_-​_Wyszkolenie​_zalogi​_i​_przebieg​_zdarzenia​_lotniczego
Zalacznik​_nr​_1​_-​_Wyszkolenie​_zalogi​_i​_przebieg​_zdarzenia​_lotniczego.pdf 2.46MB
Zalacznik​_nr​_2​_-​_Organizacja​_Lotow​_i​_szkolenia​_lotniczego
Zalacznik​_nr​_2​_-​_Organizacja​_Lotow​_i​_szkolenia​_lotniczego.pdf 0.53MB
Załącznik​_nr​_3​_-​_Konfiguracja​_samolotu​_w​_chwili​_wypadku
Załącznik​_nr​_3​_-​_Konfiguracja​_samolotu​_w​_chwili​_wypadku.pdf 5.04MB
Zalacznik​_Nr​_4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja
Zalacznik​_Nr​_4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf 26.09MB
Zalacznik​_nr​_5​_-​_Zabezpieczenie​_wys-rat​_i​_ratownictwo​_lotnicze
Zalacznik​_nr​_5​_-​_Zabezpieczenie​_wys-rat​_i​_ratownictwo​_lotnicze.pdf 0.16MB
Zalacznik​_nr​_6​_-​_Zabezpieczenie​_meteorologiczne
Zalacznik​_nr​_6​_-​_Zabezpieczenie​_meteorologiczne.pdf 5.91MB
Zalacznik​_nr​_8​_-​_Odpis​_korespondencji​_pokladowej
Zalacznik​_nr​_8​_-​_Odpis​_korespondencji​_pokladowej.pdf 1.85MB
ZalacznikNr411-WizualizacjaOstatniejFazyLotu1
ZalacznikNr411-WizualizacjaOstatniejFazyLotu1​_(50mb).avi 50.66MB
ZalacznikNr411-WizualizacjaOstatniejFazyLotu2
ZalacznikNr411-WizualizacjaOstatniejFazyLotu2.avi 26.54MB
ZalacznikNr411-WizualizacjaOstatniejFazyLotu3
ZalacznikNr411-WizualizacjaOstatniejFazyLotu3.avi 43.37MB
{"register":{"columns":[]}}