W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Ministerstwo Finansów przedstawia raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami za okres od 20 września 2019r. do 1 stycznia 2021r.

Raport jest składany co 4 lata i zawiera  informacje w zakresie spełniania przez dany podmiot, w ramach prowadzonej działalności, minimalnych wymagań w zakresie    dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.

Raport został opracowany przez Zespół koordynatorów ds. dostępności w MF.

Nazwa i adres podmiotu publicznego

Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa

Numer identyfikacyjny REGON: 00000221700000

Stan w dniu: 01.01.2021 r.

Termin przekazania: do 31.03.2021 r.

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu: sekretariat.dyrektorageneralnego@mf.gov.pl

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz: dostepnosc.mf@mf.gov.pl

Telefon kontaktowy: 881053716

Data 2021-03-19

Miejscowość: Warszawa

Lokalizacja siedziby podmiotu Województwo: WOJ. MAZOWIECKIE

Powiat: Powiat m. st. Warszawa

Gmina: Śródmieście

Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do: ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów

1

Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?

TAK

Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?

TAK

Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?

TAK

Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego? TAK

Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?

TAK

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej

W zakresie dostępności architektonicznej Ministerstwo Finansów podejmowało i podejmuje działania uwzględniające potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami przy realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych. Dodatkowo w celu wykonania pogłębionej analizy dostępności w budynku w zakresie architektonicznym Ministerstwo Finansów zleciło wykonanie audytu dostępności, który pozwoli na zaplanowanie i zrealizowanie dalszych racjonalnych usprawnień.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

Liczba stron: 9

Liczba aplikacji: 0

Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

 ID a11y-url  ID a11y-status  ID a11y-data-sporządzenie
 https://www.gov.pl/web/finanse  Częściowo zgodna  2019-09-20
 https://www.gov.pl/web/kas  Częściowo zgodna  2019-09-20
 https://budzetjst.pl/  Zgodna  2020-11-27
 https://www.podatki.gov.pl/  Częściowo zgodna  2019-11-07
 https://urzadskarbowy.gov.pl/  Częściowo zgodna  2021-01-28
 https://epit.podatki.gov.pl  Częściowo zgodna  2019-11-07
 https://granica.gov.pl  Częściowo zgodna  2020-07-09
 https://wizyta.podatki.gov.pl   Zgodna  2020-10-19
 Intranet MF  Częściowo zgodna

2020-09-21


Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności

Liczba stron: 16

Liczba aplikacji: 6

Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Adres strony internetowej Zgodność z UdC
https://mdr.mf.gov.pl/ Niezgodna
https://puesc.gov.pl Częściowo zgodna
http://e-clo.pl/ Częściowo zgodna 
https://bcp.mf.gov.pl/ Częściowo zgodna
https://ext-isztar4.mf.gov.pl/taryfa_celna/ Częściowo zgodna
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl Częściowo zgodna 
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client Częściowo zgodna 
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-form/form-selection Częściowo zgodna 
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-form/read-file Częściowo zgodna 
https://www.viatoll.pl/ Niezgodna
https://crbr.podatki.gov.pl Częściowo zgodna 
https://www.giif.mofnet.gov.pl Niezgodna
 

https://www.mf.gov.pl/web/bip/dziennik-urzedowy-ministra-finansow-funduszy-i-polityki-regionalnej

Częściowo zgodna 
https://e-sprawozdania.mf.gov.pl Częściowo zgodna 
https://ppuslugi.mf.gov.pl Częściowo zgodna 
https://pue.mf.gov.pl Częściowo zgodna 


Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

 Nazwa aplikacji mobilnej  Adres do pobrania  Zgodność z UdC
 Aplikacja „Mobilna Granica”  https://granica.gov.pl/aplikacja-mobilna-granica.php?v=pl Częściowo zgodna
 Aplikacja Kierowcy SENT GE‪O‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬  https://apps.apple.com/pl/app/aplikacja-kierowcy-sent- geo/id1435591202?l=pl

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gov.mf.sent_geo_mobile&hl=pl&gl=US
Częściowo zgodna
 Aplikacja Kier. SENT GEO (Edu‪)‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

https://apps.apple.com/ch/app/aplikacja-kier-sent-geo- edu/id1436871367

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gov.mf.test_sent_geo_mobile&hl=pl&gl=US

Częściowo zgodna
 SENT Dostawy

https://play.google.com/store/apps/details? id=pl.gov.mf.sent.delivery&hl=pl&gl=US

https://apps.apple.com/us/app/sent-dostawy/ id1498194069?l=pl

Częściowo zgodna
 SENT Dostawy (EDU)”

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gov.mf.sent.delivery.edu&hl=pl&gl=US

https://apps.apple.com/us/app/sent- dostawy-edu/id1491903813?l=pl&ls=1

Częściowo zgodna


Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej

W celu lepszej koordynacji zadań związanych z dostępnością w Ministerstwie Finansów powołano Zespołu Koordynatorów ds. dostępności. Utworzono również na MS Teams forum dla koordynatorów ds. dostępności cyfrowej z jednostek resortu finansów (dalej: jrf). Redaktorzy portalu MF i serwisów jrf regularnie brali udział w szkoleniach z zakresu dostępności cyfrowej. W Intranecie MF i na stronach jrf utworzono zakładkę pt. Dostępność, w której publikowane są w sposób ustandaryzowany najważniejsze informacje nt. dostępności. MF koordynowało również w resorcie finansów prace związane z przeglądem stron internetowych jrf w obszarze dostępności cyfrowej. Opracowano również poradniki z zakresu multimediów, tworzenia napisów, dostępnych dokumentów i publikacji w serwisie GOV/Finanse i GOV/KAS.

Ministerstwo Finansów kontynuuje również działania mające na celu utrzymania funkcjonujących już serwisów w sposób dostępny cyfrowo.

 

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?

Kontakt telefoniczny

TAK

Kontakt korespondencyjny

TAK

Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS,MMS lub komunikatorów internetowych

NIE

Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych

NIE

Przesyłanie faksów

TAK

Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)

TAK

Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty

TAK

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:

w ciągu 2-3 dni roboczych

Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)

TAK

Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?

TAK

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących

3

Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych

25

Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

Tekstu odczytywalnego maszynowo?

Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo

1

Nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo

1

Informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo

1

Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?

NIE

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?

NIE

Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?

NIE

Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?

NIE

Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?

NIE

 

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami za okres od 20 września 2019r. do 1 stycznia 2021r.
Raport​_MF​_-​_do​_wydruku.PDF 0.11MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.03.2021 16:25 Henryk Gryz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Krystian Wyskiel
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 1.0 30.03.2021 16:25 Henryk Gryz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}