W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Mąż zaufania (Android)

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej „Mąż zaufania” (Android)

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej „Mąż zaufania” na system Android (wersja 10.0).

Data publikacji aplikacji mobilnej: 2023.10.01

Status pod względem zgodności z ustawą

Aplikacja mobilna „Mąż zaufania” jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Brak możliwości zmiany orientacji aplikacji na poziomą;
  • W przypadku większych nagłówków 1,5x interlinia nie jest zachowana;
  • Brak możliwości przedłużenia sesji a użytkownik nie jest informowany o momencie kiedy nastąpi wylogowanie/przerwanie sesji użytkownika;

 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Data sporządzenia deklaracji: 2023.09.20. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Data ostatniej aktualizacji: 2024-03-20.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać mailowo sekretariat.dtc.mc@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 22 694 84 22.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

W takim żądaniu prosimy podać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe,
  • opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.

Ministerstwo Cyfryzacji powinno zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Ministerstwo Cyfryzacji niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, Ministerstwo Cyfryzacji może zaproponować alternatywny sposób dostępu.

W przypadku, gdy Ministerstwo Cyfryzacji odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności, można złożyć skargę na takie działanie.

Ewentualne skargi prosimy kierować:

  • pisemnie pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym.
  • pocztą elektroniczną na adres kancelaria@cyfra.gov.pl.
  • poprzez system ePUAP - adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP
  • faksem pod nr +48 22 829 48 50.

Można również skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić Rzecznika o podjęcie interwencji w swojej sprawie.

Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Królewskiej 27

Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

Do budynku prowadzą dwa wejścia:

  • wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących,
  • wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - istnieje możliwość doraźnego skorzystania z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.

Do budynku Ministerstwa Cyfryzacji przy ul. Królewskiej 27 można dojechać samodzielnie (parking przed budynkiem w strefie płatnego parkowania; przed wejściem głównym A znajdują się dwa oznakowane miejsca postojowe przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami) lub środkami komunikacji publicznej.

Dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08.

Dojazd tramwajem: przystanek Królewska

Dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.

W budynku Ministerstwa Cyfryzacji przy ul. Królewskiej 27 zamontowany został system TOTUPOINT ułatwiający dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.

System składa się z:

  • zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu, zawierający informacje niezbędne dla osoby odwiedzającej: opis wejścia do budynku, lokalizacja recepcji, okienka pocztowego;
  • aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym o dotarciu na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - do pobrania w Google play lub App store.

Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony - możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, pozwalająca osobom z niepełnosprawnością ruchową na dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.

Korytarz łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane w celu ułatwienia poruszania się osobom słabowidzącym.

Ponadto w holu głównym A znajduje się platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową - poruszającym się na wózkach dostęp do sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.

Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku, znajdują się na każdym piętrze budynku.

Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.

Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.

W budynku przy ul. Królewskiej 27 obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

Na stronie głównej Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku, od godziny 8:00 do godziny 16:00.

{"register":{"columns":[]}}