W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Akademia audytu śledczego finansowego – cykl webinariów

22.02.2024

Informacja o planowanym cyklu webinariów w ramach Progr@mu Wiedza i umiejętności = kompetencje

Zapowiedź webinarium organizowanego w ramach Progr@mu Wiedza i umiejętności = kompetencje przez Ministerstwo Finansów 7 marca (cz. 1), 25 kwietnia (cz. 2) i 23 maja 2024 r. w godzinach od 10:00 do 12:00.
Temat webinarium: „Akademia audytu śledczego finansowego”.
Rejestracja na Moduł I (części 1-3), zapisy do 29 lutego.
Kontakt: koordynacjaaw@mf.gov.pl, tel.: 22 6943325

Dla kogo i o czym jest to webinarium

Akademia audytu śledczego finansowego odbędzie się w pięciu częściach w podziale na dwa moduły skierowane do różnych grup docelowych związanych z sektorem finansów publicznych. 

Moduł I – audytorzy wewnętrzni i usługodawcy z jednostek sektora finansów publicznych

Jego celem jest dostarczenie uczestnikom wiedzy w zakresie identyfikacji potencjalnych nadużyć finansowych w organizacji. Program skupia się na zrozumieniu różnych aspektów audytu śledczego finansowego, a szczególna uwaga zostanie poświęcona roli audytu wewnętrznego jako kluczowego narzędzia służącego do identyfikacji ryzyka nadużyć finansowych. Uczestnicy otrzymają praktyczną wiedzę, umożliwiającą im skuteczne wykorzystanie audytu śledczego finansowego jako narzędzia do identyfikacji i minimalizacji ryzyka finansowego w ich organizacjach. Moduł obejmuje następujące zagadnienia:

  • 7 marca 2024 r. – cz. 1 Zrozumienie różnych aspektów i perspektyw audytu śledczego w sektorze finansów publicznych.
  • 25 kwietnia 2024 r. – cz. 2 Rola audytu wewnętrznego w identyfikacji ryzyka nadużyć finansowych w sektorze finansów publicznych.
  • 23 maja 2024 r. – cz. 3 Metodologia przeprowadzenia audytu – praktyczne aspekty oraz case study.

Moduł II – kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, a także kierownicy komórek finansowych, nadzoru właścicielskiego, skarbnicy w jst 

Jego celem jest podniesienie świadomości kierowników jednostek dotyczącej ryzyka nadużyć finansowych występujących w organizacji oraz skutecznych metod zarządzania tymi zagrożeniami. Program kładzie nacisk na współpracę z audytem wewnętrznym w celu skutecznej identyfikacji potencjalnych nadużyć. Uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą ich odpowiedzialności karnej oraz dyscypliny finansów publicznych w sytuacji wystąpienia nadużycia finansowego. Dowiedzą się również jak skutecznie postępować w przypadku zidentyfikowanego ryzyka lub wykrytego nadużycia. Moduł obejmuje następujące zagadnienia:

  • 16 października 2024 r. – cz. 4 Zarządzanie ryzykiem nadużyć finansowych przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych.
  • 20 listopada 2024 r. – cz. 5 Odpowiedzialność kierownika jednostki sektora finansów publicznych za  nadużycia finansowe w organizacji.

Serdecznie zapraszamy!

Prezentację poprowadzą:

Pani Barbara Ciemała – ekspertka ds. bezpieczeństwa finansowego biznesu, audytorka wewnętrzna, audytorka śledcza, kontrolerka i biegła sądowa z zakresu ekonomii śledczej, pełniąca funkcję biegłego sadowego przy sądach okręgowych w Warszawie, Katowicach oraz Bydgoszczy. Jest członkiem polskiego Stowarzyszenia ACFE – Ekspertów ds. Przeciwdziałania Oszustwom, Nadużyciom Gospodarczym i Korupcji oraz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Warszawie. W znaczący sposób przyczyniła się do bezpieczeństwa setek firm i instytucji publicznych, pomagając im uniknąć poważnych nadużyć finansowych i chroniąc przed wielomilionowymi stratami. Jej ekspertyza obejmuje wydawanie opinii w zakresie nadużyć gospodarczych oraz identyfikację zagrożeń i ryzyka w organizacjach. Posiadając ponad 25 lat praktyki zawodowej, pełniła funkcje audytorki i kontrolerki w instytucjach państwowych, takich jak Najwyższa Izba Kontroli, Urząd Kontroli Skarbowej, Śląski Urząd Wojewódzki oraz Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Aktywnie współtworzyła ustawę o kontroli w administracji rządowej. Jest ekspertką w dziedzinie kontroli finansowej i rachunkowości spółek oraz podmiotów publicznych. Jest prekursorką zmian w kontroli, reprezentując organy centralnej administracji rządowej. Posiada również ponad 15 letnie doświadczenie menadżerskie oraz zdolności w zarządzaniu dużymi projektami i wprowadzaniu zmian. Dodatkowo angażuje się w szkolenia prokuratorów, aplikantów i studentów prawa, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem w obszarze ekonomii śledczej.

Pani Sabina Śleziak – doświadczona ekspertka w dziedzinie finansów publicznych i rachunkowości podmiotów publicznych. Przez lata swojej kariery zawodowej zdobywała cenne doświadczenie w obszarze księgowości, uczestnicząc w praktykach w renomowanym Biurze Rachunkowym. Posiada certyfikat księgowego, który uzyskała w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce Zarząd Główny w Warszawie Oddział Okręgowy w Katowicach. Doskonaliła swoje umiejętności uczestnicząc w szkoleniu teoretycznym z zakresu Aplikacji Kontrolerskiej, zorganizowanym przez Najwyższą Izbę Kontroli. Jej wieloletnia praktyka zawodowa obejmuje ponad 16 lat pracy jako kontrolerka w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim. Specjalizuje się w przeprowadzaniu kontroli finansowych w jednostkach samorządu terytorialnego oraz jednostkach administracji zespolonej. Jej obszar odpowiedzialności to m.in. gospodarka finansowa, wykorzystanie dotacji, realizacja dochodów, prawidłowość planowania, wydatkowania środków, prowadzenie ewidencji księgowej oraz sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych. Aktywnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, prowadząc szkolenia w zakresie metodologii przeprowadzania kontroli środków publicznych oraz sporządzania zawiadomień do organów ścigania i rzecznika dyscypliny finansów publicznych.

Jak wziąć udział w webinarium

Webinaria odbędą się na platformie ClickMeeting. Szczegółowe informacje nt. procesu rejestracji dostępne są w pliku „Instrukcja rejestracji” w zakładce Zasady uczestnictwa w Progr@mie.

Limit miejsc został wyczerpany.

Osoby zakwalifikowane będą automatycznie otrzymywać zaproszenia na każde kolejne spotkanie. Po każdym spotkaniu uczestnikom zostanie wystawione zaświadczenie potwierdzające udział w webinarium.

Rejestracja na Moduł II (części 4 i 5) zostanie uruchomiona we wrześniu br.

UWAGA: Prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.02.2024 08:51 Grzegorz Rozkosz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Jóźwicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Akademia audytu śledczego finansowego – cykl webinariów 2.0 04.03.2024 12:35 Wojciech Jóźwicki
Akademia audytu śledczego finansowego – cykl webinariów 1.0 22.02.2024 08:51 Grzegorz Rozkosz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}