W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Lucyna Olborska dyrektorem Polskiego Centrum Akredytacji

19.02.2021

Lucyna Olborska odebrała dziś z rąk premiera J. Gowina nominację na stanowisko dyrektora Polskiego Centrum Akredytacji. To jej kolejna kadencja - funkcję szefowej PCA pełni od 1 sierpnia 2015 roku.

Lucyna Olborska odebrała z rąk premiera J. Gowina nominację na stanowisko dyrektora Polskiego Centrum Akredytacji.

Lucyna Olborska jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Studia Podyplomowe). W PCA pracuje od 2001 roku, w latach  2009 – 2015 na stanowisku zastępcy dyrektora PCA.

Bierze udział w pracach komitetów  w  międzynarodowych organizacjach zrzeszających krajowe jednostki akredytujące: International Accreditation Forum (Multilateral Recognition Agreement Committee) i International Laboratory Cooperation Accreditation (Arrangement Committee).

20 lat PCA i 30 lat akredytacji w Polsce

Polskie Centrum Akredytacji rozpoczęło działalność dwie dekady temu – 1 stycznia 2001 r. To krajowa jednostka upoważniona do potwierdzania kompetencji podmiotów działających w obszarze oceny zgodności. System akredytacji w Polsce funkcjonuje od lat 90.

Pierwszy certyfikat akredytacji został przyznany laboratorium badawczemu w 1992 r., jednostce certyfikującej – w 1993 r., laboratorium wzorcującemu – w 1997 r., jednostce kontrolującej – w 2000 r., weryfikatorowi EMAS i weryfikatorowi GHG – w 2006 r., organizatorowi badań biegłości – w  2009 r. i laboratorium medycznemu – w 2010 r.

{"register":{"columns":[]}}