W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB

Ministerstwo Rozwoju i Technologii w latach 2024-2029 realizuje projekt pn. „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB”, dofinansowany w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”,  Priorytet  FENG.02 Środowisko sprzyjające innowacjom, działanie FENG.02.26.

Cel:

Celem projektu jest zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP oraz wzrost wolumenu eksportu poprzez ich udział w działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych.

Opis działań:

Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez:

  • realizację 15 sektorowych programów promocji w latach 2024-2029. Programy promocji realizowane będą na arenie międzynarodowej dla kluczowych sektorów polskiej gospodarki, tj. posiadających wysoki potencjał eksportowy oraz innowacyjny,
    a także wpisujących się w obszary wsparcia powiązane z KIS, stanowiącymi przewagi konkurencyjne kraju,
  • prezentację potencjału eksportowego Polski i polskiej gospodarki podczas dużych przedsięwzięć promocyjnych przy zaangażowaniu MŚP, samorządów branżowych, administracji publicznej,
  • zapewnienie narzędzi wsparcia rozwoju eksportu cyfrowego wśród polskich MŚP.

Opis efektów /rezultatów:

Planowane w projekcie działania promocyjne mają za zadanie:

  • aktywizację MŚP do rozwinięcia lub dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjalne importowym,
  • rozwój i promocję potencjału innowacyjnego i eksportowego MŚP,
  • umocnienie rozpoznawalności Polski (Marki Polskiej Gospodarki-MPG) oraz polskich MŚP i ich produktów/usług na rynkach zagranicznych,
  • zwiększenie liczby przedsiębiorstw posiadających kompetencje i uczestniczących w transformacji cyfrowej w obszarze eksportu,
  • zwiększenie poziomu eksportu MŚP posiadających w swojej ofercie innowacyjne produkty i usługi.

Opis projektu:

Projekt realizowany jest w partnerstwie z czterema instytucjami: Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa oraz Polską Agencją Kosmiczną. Partnerzy będą odpowiedzialni za realizację głównego zadania projektu tj. programów promocji dla sektorów objętych wsparciem.

Sektory o wysokim potencjale eksportowym i innowacyjnym objęte wsparciem to:

  1. sektor budowy i wykańczania budowli
  2. sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
  3. sektor medyczny i farmaceutyczny
  4. sektor ICT/IT
  5. sektor kosmetyczny
  6. sektor lotniczo-kosmiczny
  7. sektor maszyn i urządzeń
  8. sektor meblarski
  9. sektor motoryzacyjny
  10. sektor pojazdów szynowych
  11. sektor przemysłu kreatywnego
  12. sektor spożywczy
  13. sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
  14. sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
  15. sektor zielonych technologii

Wybrane sektory posiadają wysoki potencjał eksportowy oraz innowacyjny, a także wpisują się w obszary wsparcia powiązane z KIS.
Dla tych sektorów opracowane zostały  programy promocji na lata 2024-2029. Programy promocji obejmują m.in. organizację stoisk narodowych na najważniejszych wydarzeniach targowych na świecie, realizację kampanii promocyjnych i misji gospodarczych.

Stoiska narodowe będą realizowane na najważniejszych wydarzeniach targowych, które są wskazane na poniżej załączonej liście.

Wsparcie dla firm:

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, w ramach komplementarnego działania 2.25 FENG Promocja marki innowacyjnych MŚP, zorganizowała już pierwszy konkurs dla przedsiębiorców. Nabór wniosków o dofinansowanie odbył się w terminie: 16 października - 30 listopada 2023 r.
Do PARP wpłynęło 231 wniosków na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ponad 92 mln zł. Dofinansowanie zostało przyznane dla 136 projektów.
O wsparcie w ramach działania 2.25 mogą ubiegać się przedsiębiorcy z sektora MŚP prowadzący działalność eksportową i uzyskujący przychody z eksportu na poziomie co najmniej 30%. Wymagane jest także potwierdzenie innowacyjności firmy – ponoszenie wydatków na B+R lub wdrożenie innowacji produktowych lub w procesach biznesowych. Wszystkie informacje oraz dokumenty konkursowe są dostępne na stronie  PARP.

 

cztery logotypy

Materiały

Lista wydarzen Targowych​_15 sektorów​_Brand HUB
lista​_wydarzeń​_targowych​_15​_sektorów​_Brand​_Hub​_v2.pdf 0.66MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.04.2024 13:58 Monika Latoszewska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Małgorzata Grządka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB 3.0 25.04.2024 15:05 Monika Latoszewska
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB 2.0 25.04.2024 14:46 Monika Latoszewska
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB 1.0 25.04.2024 13:58 Monika Latoszewska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}