W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Moda Polska” – wspieramy ekspansję polskiej branży modowej na zagraniczne rynki

28.03.2019

Powstał nowy program wsparcia branży modowej, Akcelerator Branżowy „Moda Polska”. Stworzyły go wspólnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polski Fundusz Rozwoju przy współpracy ze spółkami z Grupy PFR. Polscy producenci odzieży, obuwia, galanterii i biżuterii mogą zgłaszać chęć udziału w programie do 10 kwietnia 2019 roku. Ma on im pomóc w skutecznej ekspansji na rynki zagraniczne.

Logo Akceleratora Branżowego, w tle ludzie podający sobie ręce.
- Ubrania i tekstylia to jedna z naszych eksportowych specjalności. W zeszłym roku polskie firmy z branży modowej zwiększyły eksport o ponad 15%. To pokazuje, że zagraniczni odbiorcy są zainteresowani naszą ofertą. Warto to wykorzystać – zachęca minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. - Akcelerator Branżowy „Moda Polska” pomoże jeszcze bardziej ożywić ekspansję, zarówno eksportową, jak i inwestycyjną  polskich firm na międzynarodowych rynkach – dodaje.

 

Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu obszarów, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zasłynąć za granicą.

- Po sukcesie Akceleratora Eksportu Branży Meblarskiej przyszedł czas na uruchomienie kolejnego programu wsparcia – tym razem stworzonego z myślą o polskich małych, średnich i dużych przedsiębiorcach modowych, którzy już eksportują lub planują ekspansję na rynki zagraniczne – zapowiada Bartłomiej Pawlak, wiceprezes PFR.

 

Największą część tego sektora stanowi oczywiście przemysł odzieżowy. Jednak branża ta obejmuje także produkcję m.in. obuwia, bielizny, biżuterii (także sztucznej), nakryć głowy, toreb, wyrobów kaletniczych i rymarskich, odzieży skórzanej czy okularów.

Pomimo sygnałów spowolnienia gospodarczego w Europie i związanej z tym większej skłonności do oszczędzania, wartość sektora modowego systematycznie rośnie - aktualnie wynosi ona 29,1 mld zł, a do 2022 r. ma wzrosnąć nawet do 43 mld zł. W tej chwili polski rynek modowy zajmuje 8. miejsce w Europie pod względem obrotów i 6. miejsce w nakładach inwestycyjnych. Akcelerator może dać polskim producentom szansę na jeszcze lepsze wyniki.

Sektor modowy odpowiada za 3,8 % eksportu Polski. Największymi odbiorcami wyrobów „Mody Polskiej” są Niemcy, Czechy, Rumunia, Rosja i Węgry.

Jednym z największych eksporterów polskich ubrań jest firma LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, House i Mohito. Poza salonami w Berlinie czy Londynie, produkty LPP można kupić również w Egipcie, Arabii Saudyjskiej czy Katarze. Europę Wschodnią za cel obrali z kolei właściciele marek Top Secret i 4F. Polskie marki premium reprezentuje natomiast La Mania Joanny Przetakiewicz czy Emanuel Berg, natomiast branżę obuwniczą firmy CCC, Wojas i Gino Rossi.

Program wsparcia obejmuje trzy etapy działań:

  1. Strefa Rozwiązań (24 – 25.04.2019 r.) – dwudniowe spotkanie warsztatowe, które pokaże dostępne narzędziach dla rozwoju eksportu oferowane przez Grupę PFR oraz podmioty współpracujące z Akceleratorem.
  2. Strefa Dialogu (15.04 – 31.05.2019 r.) – dialog firm z administracją publiczną i ekspertami po to, aby wspólnie znaleźć rozwiązania dynamicznego rozwoju całego sektora. Etap ten nastawiony jest na kreowanie nowych rozwiązań dla eksportu.
  3. Strefa B2B (26.04. – 31.05.2019 r.) – spotkanie B2B z instytucjami z Grupy PFR, mające na celu indywidualny dobór narzędzi wsparcia eksportu do potrzeb firmy.

Zgłoszenia można przesyłać do 10.04.2019 r. za pośrednictwem strony: www.startup.pfr.pl

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
03.04.2019 08:42 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
Pierwsza publikacja:
03.04.2019 08:42 Monika Waćkowska-Kabaczyńska
{"register":{"columns":[]}}