W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyjaśnienie w sprawie dzisiejszego tekstu w Dzienniku Gazecie Prawnej

02.08.2018

Wykreślanie zmarłych przedsiębiorców z rejestru CEIDG odbywa się na bieżąco i jest w pełni zautomatyzowane. Opisane w raporcie NIK przypadki opóźnień dotyczą rejestrów działalności regulowanej, które prowadzą m.in. urzędy marszałkowskie i urzędy miast. Nie jest więc prawdą, że do wykreśleń z CEIDG dochodzi przypadkowo, często z ogromnymi opóźnieniami.

Wykreślenie z rejestru CEIDG odbywa się automatycznie na podstawie danych z Rejestru PESEL. Gdy tylko informacja o śmierci przedsiębiorcy pojawi się w Rejestrze, w ciągu doby jest on wykreślany z CEIDG. Informacja o tym jest przekazywana do innych urzędów, w tym do ZUS, KRUS oraz ewidencji podatników prowadzonej przez Ministerstwo Finansów.

Informacja o zgonie przedsiębiorcy jest publikowana we wpisie w CEIDG. Jest ona powszechnie dostępna w rejestrze, również dla organów prowadzących rejestry działalności regulowanej, w tym urzędów marszałkowskich i urzędów miast.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
02.08.2018 13:26 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
02.08.2018 13:26 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}