W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zwycięzcy Smart City Hackathonu wyłonieni! Trwa głosowanie internautów.

25.06.2019

Podczas Forum Wizja Rozwoju 24-25 czerwca 2019 w Gdyni, byliśmy współorganizatorem hackathonu, w efekcie którego powstało kilka ciekawych projektów oferujących rozwiązania dla współczesnych miast. Przez 24 godziny programiści, informatycy i wizjonerzy projektowali rozwiązania służące poprawie jakości życia w polskich miastach. Trzy zwycięskie drużyny otrzymały nagrody Ministra Przedsiębiorczości i Technologii. Do 9 lipca trwa głosowanie internautów na najlepszy ich zdaniem projekt.

zdjęcie przedstawia klawiaturę laptopa i ręce programisty na tle innych uczestników hackhatonu

W konkursie liczył się pomysł, kreatywność i ciekawy sposób przedstawienia rozwiązania. Dla uczestników była to szansa na nagrody, ale również podjęcie wyzwania  i intersująca wymiana doświadczeń. Dla MPiT to możliwość poznania ciekawych rozwiązań i pomysłów, które mogą mieć szansę wdrożenia.

Zwycięzcą hackhatonu została grupa młodych programistów działających pod pseudonimem ZION. Stworzona przez nich aplikacja Zmień.to służy do zgłaszania zanieczyszczeń, uszkodzeń, braków w infrastrukturze i inicjatyw w przestrzeni publicznej. Bazuje na społecznościowej ocenie zgłoszeń i współpracy ze służbami miejskimi. Aplikacja  jest dostosowana do prowadzenia dialogu pomiędzy zgłaszającymi, a służbami reagującymi na zgłoszenia, oraz do skalowania poziomu ważności danego zgłoszenia w społeczności użytkowników. Drużyna ZION nie tylko stworzyła trzon aplikacji, ale również przygotowała kosztorys i biznesplan rozwoju projektu. Na ich ręce trafiła nagroda MPiT w postaci czeku o wartości 10 tys. zł.

Drugie miejsce i czek o wartości 5 tys. zł otrzymała drużyna Slavic Monsters za projekt aplikacji Informacja Turystyczna 2.0. Autorzy projektu stworzyli grę miejską, która ma ułatwić miastom angażowanie odwiedzających w poznawanie kultury i historii miejsc, zachęcić turystów do zwiedzania w formie gier mobilnych. Grywalizacja to nowa propozycja dla rozwoju turystyki i promocji miast w łatwy, mobilny sposób.

Aplikacja Eko-sort czyli zdobywca 3 miejsca oraz czeku o wartości 3 tys. zł to rozwiązanie, które ma na uwadze dobro środowiska i rozwój poprawnej segregacji śmieci. Autorzy odwołali się do Wspólnego Systemu Segregacji Odpadów i odpowiedzieli na problem użytkowników z właściwą segregacją odpadów. Rozwiązanie to aplikacja webowa/mobilna, do której użytkownik przesyła zdjęcie w celu rozpoznania rodzaju odpadu i klasyfikacji do odpowiedniego kontenera. Ciekawą propozycją dołączoną do projektu, była opcja współpracy z koncernami, w celu wprowadzeniu do kodów kreskowych na opakowaniach informacji o recyklingu i sposobie utylizacji.

Do konkursu przystąpiło 15 drużyn, liczących łącznie 74 uczestników. Nad programistami przez 24 godziny czuwali mentorzy, którzy słuchali i dzielili się wiedzą oraz doświadczeniem z młodymi twórcami inteligentnych rozwiązań. Wśród propozycji znalazły się również projekty, które dotykały kwestii bezpieczeństwa i wykrywania agresji, rozładowywania nadmiernego zagęszczenia i korków w mieście, integrację lokalnych społeczności, ochronę środowiska, monitorowania jakości powietrza, poprawy bezpieczeństwa wśród pieszych oraz pomoc w przemieszczaniu się osobom niepełnosprawnym.

Do 9 lipca trwa głosowanie na ostatnią nagrodę w wysokości 2 tys. zł, którą przyznają internauci. Zapoznać się z projektami oraz oddać głos możecie tutaj. Zachęcamy do udziału w głosowaniu i wsparcie ważnej dla Was inicjatywy. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi 10 lipca 2019 r. Nowoczesne rozwiązania wspierające rozwój inteligentnych miast to przyszłość, na którą stawiamy. Chcemy, by młode, twórcze umysły znajdowały miejsce na rozwój swoich pomysłów i talentów w Polsce.

Zdjęcia (4)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
27.06.2019 10:59 Monika Prządka
Pierwsza publikacja:
27.06.2019 10:59 Monika Prządka
{"register":{"columns":[]}}