W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Czym jest Polityka zakupowa państwa

Polityka zakupowa państwa to dokument strategiczny, kierowany do administracji rządowej. Wszystkie jednostki administracji rządowej mają obowiązek ją stosować, kiedy realizują zamówienia publiczne.

Czym jest Polityka zakupowa

Zamówienia publiczne (potocznie przetargi) to umowy odpłatne, które zamawiający zawierają z wykonawcą. Przedmiotem tych umów są usługi, dostawy lub roboty budowlane. Polityka ma pomóc administracji zarządzać zakupami sektora publicznego w Polsce. Zawiera też zalecenia, którymi zamawiający mają obowiązek się kierować, robiąc zakupy za publiczne pieniądze.


Polityka określa, jak mają działać:

  • organy państwa ‒ aby wspierać rozwój rynku zamówień publicznych, w tym szerszy udział w nim wykonawców MŚP;
  • zamawiający ‒ w zakresie zamówień publicznych, których udzielają.

Dokument ten wskazuje uniwersalne standardy działania dla zamawiających z administracji rządowej. Z powodzeniem mogą być one uwzględniane również przez pozostałych zamawiających, np. jednostki samorządu terytorialnego.
Polityka wprowadza instrumenty i narzędzia, które służą wszystkim uczestnikom rynku zamówień publicznych. Dzięki temu realizacja przetargów będzie korzystna zarówno dla strony publicznej, jak i prywatnej.

Instrumenty

  • Organizacja u zamawiającego
  • Współpraca horyzontalna i wertykalna
  • Usuwanie barier w dostępie mśp do rynku zamówień publicznych
  • Pozasądowe rozwiązywanie sporów w zamówieniach publicznych
  • Rachunek kosztów cyklu życia
  • System zarządzania środowiskowego
  • Weryfikacja technik środowiskowych (etv)

Narzędzia

  • Opis przedmiotu zamówienia
  • Pozacenowe kryteria oceny ofert
  • Zamówienia przedkomercyjne (pcp – pre-commercial procurement)
  • Zamówienia publiczne na innowacje
  • Umowa ramowa
  • Dynamiczny system zakupów
  • Konkurs
  • Building information modeling (bim)
  • Model usług chmurowych - cloud (computing) services
  • Analiza potrzeb i wymagań
  • Wstępne konsultacje rynkowe

Sprawdź, które z tych narzędzi są adresowane do MŚP: Narzędzia dla przedsiębiorcy

{"register":{"columns":[]}}