W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

E-usługi i informacje dla przedsiębiorców

Jesteś przedsiębiorcą albo planujesz rozpoczęcie własnego biznesu? Załóż Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl i korzystaj z ułatwień w zakładaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej. W jednym miejscu otrzymujesz szeroki wachlarz e-usług administracji publicznej - również usługi CEIDG, a także kompleksową bazę informacyjną o prowadzeniu firmy.

Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl

Pierwszym krokiem umożliwiającym pełne korzystanie z ponad 300 e-usług na platformie Biznes.gov.pl, a także pełen dostęp do informacji zawartych w rejestrze CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) jest rejestracja Konta Przedsiębiorcy. Jeśli przedsiębiorca chce przez internet załatwić sprawę w CEIDG, zrobi to tylko z Kontem Przedsiębiorcy, które jest połączone z danymi z systemu CEIDG. Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl to:

  • jedno miejsce do załatwiania spraw w rejestrze CEIDG i zarządzania tymi sprawami
  • łatwy dostęp online do urzędów z każdego miejsca i o każdej porze
  • opisy procedur urzędowych, interpretacje prawne, wzory wniosków i formularzy do pobrania
  • automatyczne uzupełnianie dokumentów
  • możliwość założenia skrzynki do e-Doręczeń 
  • odpowiedź z urzędu przekazywana mailowo 
  • oszczędność czasu.

Konto umożliwia załatwienie najczęstszych spraw administracyjnych na jednej platformie. Dotychczas wiązało się to z wizytą w kilku różnych instytucjach, takich jak Urzędy Stanu Cywilnego, Państwowa Inspekcja Pracy, ZUS, NFZ, Główny Inspektorat Transportu Drogowe, Urząd Ochrony Danych Osobowych, urzędy pracy czy urzędy skarbowe i inne.

Wśród przykładowych spraw, które przedsiębiorca załatwi w koncie na Biznes.gov.pl znajduje się:

  • rejestracja, zawieszenie, wznowienie, zakończenie działalności gospodarczej;
  • zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach i ZUS, zaświadczenie potwierdzające status podatnika VAT;
  • wpis do rejestru BDO, certyfikat SZWO i F-gazy czy złożenie sprawozdania o odebranych ściekach od mieszkańców;
  • uznanie kwalifikacji swojego zawodu lub uregulowanie świadczenia usług transgranicznych w Polsce.

Obejrzyj film jak się zalogować i korzystać z Konta Przedsiębiorcy

Rejestracja działalności i zmiana danych w CEIDG

Jedną z najpopularniejszych  usług na Biznes.gov.pl jest rejestracja działalności w CEIDG. Przedsiębiorca w jednym miejscu stworzy i wyśle wniosek, a do tego przy okazji załatwi wszystkie formalności, np. z  ZUS lub urzędem skarbowym. Informacje po wysłaniu wniosku są bowiem automatycznie przekazywane do innych instytucji. 
Najczęściej realizowaną usługą Biznes.gov.pl jest zmiana danych w CEIDG. Wnioski w serwisie są wysyłane sprawnie i szybko, dzięki kreatorom, które krok po kroku prowadzą przedsiębiorcę przez pytania dopasowane do jego sprawy, bez konieczności uzupełniania już istniejących danych w systemie. Z usług można korzystać również na urządzeniach mobilnych, z każdego miejsca na świecie, co znacznie zwiększa ich dostępność.

Biznes.gov.pl jako baza wiedzy 

Na Biznes.gov.pl czytelnicy znajdą kilkaset artykułów o przepisach i obowiązujących formalnościach związanych z prowadzeniem biznesu. To aktualne informacje dla obecnych przedsiębiorców i pełnomocników, ale także dla tych którzy planują nimi zostać w przyszłości. Są tam treści dotyczące m.in. prowadzenia biznesu w Polsce i UE, najnowsze dane dotyczące importu i eksportu, ubezpieczeń, podatków czy inwestycji i wiele więcej. 

Na Biznes.gov.pl możesz skorzystać ze wsparcia konsultantów Centrum Pomocy Przedsiębiorcy. Infolinia Biznes.gov.pl to przestrzeń, w której przedsiębiorca szybko uzyska odpowiedź na nurtujące go pytania dotyczące e-usług CEIDG,  sposobu złożenia wniosków, prowadzenia lub rejestracji firmy w Polsce. Wsparcie można uzyskać za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji: telefonu, livechata czy formularza do zgłaszania pytań. 

Kontakt telefoniczny możliwy jest od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt kalendarzowych, w godzinach 7:00-17:00 pod numerami telefonów: 801 055 088 lub 22 765 67 32.
 

 

{"register":{"columns":[]}}