W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkurs „AI4Youth Sztuczna Inteligencja” rozstrzygnięty

03.11.2022

Czy sztuczna inteligencja może pomóc w rozwiązywaniu problemów społecznych? Odpowiedź poznaliśmy podczas gali konkursu finałowego „AI4Youth Sztuczna inteligencja”. Jego celem jest jak najlepsze przygotowanie młodzieży na nadejście rewolucji związanej z AI.

Konkurs „AI4Youth Sztuczna Inteligencja” rozstrzygnięty

Jestem przekonany, że Program AI4Youth będzie inspiracją do działania i przyczyni się do powstania i realizacji nowatorskich rozwiązań. Zachęci też do podejmowania odważnych decyzji, np. o rozpoczęciu działalności startupowej 

- powiedział wiceminister Piotr Uściński podczas gali finałowej konkursu „AI4Youth Sztuczna Inteligencja”.

O projekcie

AI4Youth (AI, ang. Artificial intelligence, AI) to projekt firmy Intel realizowany we współpracy z rządami na całym świecie. Jego celem jest rozwijanie kompetencji młodzieży związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Program ma także zwiększyć umiejętności młodych ludzi – nie tylko technologiczne, ale i społeczne.

Od maja 2021 do listopada 2022 nasze ministerstwo prowadziło ogólnopolski projekt pilotażowy programu. Był on adresowany do uczniów i nauczycieli publicznych szkół średnich. Dziś miało miejsce rozstrzygnięcie konkursu finałowego.

O konkursie

Zadaniem uczestników było opracowanie i wykonanie projektów opartych o algorytmy sztucznej inteligencji. Musiały być one zgodne z tematyką i ideą Celów zrównoważonego rozwoju.

Wyróżnione prace świadczą o dużym potencjale polskich uczniów do tworzenia zaawansowanych rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Nauczanie w szkołach tego rodzaju umiejętności przyczyni się w dłuższym okresie do podniesienia poziomu cyfryzacji i produktywności polskich firm

- powiedział wiceminister Piotr Uściński.

W konkursie wzięło udział ponad 200 uczniów, zrealizowali oni łącznie 88 projektów. Kapituła konkursu wskazała 30 finałowych projektów, spośród których wyłoniono 5 zwycięskich prac.

Zwycięzcy

  • System zdolny do rozpoznawania oraz analizy gestów wykonywanych przez użytkownika (Virtual Hand App) – Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Kole;
  • System diagnostyki guzów mózgu (BTDS) – Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Iłży);
  • Rozszerzenie do przeglądarki Chrome, które dba o poprawną postawę podczas pracy przy komputerze (Straighten Up) – Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie;
  • Aplikacja umożliwiająca poprawę jakości życia osobom niepełnosprawnym poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji do komunikacji z drugim człowiekiem (LiSA Locked-in Syndrome Assistant) – Zespół szkół nr 6 im. Karola Brzostowskiego w Suwałkach
  • Aplikacja pozwalająca na eliminację wad postawy u osób pracujących w pozycji siedzącej, której celem jest nabycie nawyku dobrej postawy przy siedzeniu (Anygarb (Anti-Hump)) – Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie;

Więcej informacji o wynikach konkursu znajdziesz tutaj.

Więcej informacji o AI4Youth.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}