W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przy MR powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej

19.03.2020

W związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przy MR powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej. W jego skład wchodzą przedstawiciele ponad 50 organizacji turystycznych i transportowych. Jest to reprezentacja całego środowiska – organizatorów turystyki, w tym szkolnej; agentów turystycznych; przewoźników; hotelarzy; branży targowej, rozrywkowej i MICE (turystyka biznesowa) - która jest w codziennym kontakcie z naszym resortem.

Sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej.

- Branża turystyczna, jako jedna z pierwszych, odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Powstanie grupy roboczej ułatwia nam zbieranie postulatów i konsultowanie rozwiązań, które mogą pomóc przedsiębiorcom w zminimalizowaniu ryzyka utraty płynności finansowej – wyjaśnia sekretarz stanu w MR Andrzej Gut-Mostowy.

Inicjatywa powołania grupy powstała podczas spotkania minister  Jadwigi Emilewicz oraz wiceszefów MR: Andrzeja Guta-Mostowego, Olgi Semeniuk i Krzysztofa  Mazura z branżą turystyczną. Odbyło się ono 9 marca w Warszawie.

- Musimy wspólnie z Wami – szeroko rozumianą branżą turystyczną – wypracować i przygotować instrumenty wsparcia, skutecznie je wdrożyć, żeby w miarę spokojnie przetrwać ten trudny moment – mówiła wówczas  Jadwiga Emilewicz.

Sztab kryzysowy

Sztab działa w podgrupach. Pierwsza z nich zajmuje się tzw. touroperatorami, biurami podróży i agentami turystycznymi.  Z kolei druga obejmuje pozostałe segmenty branży: hotelarstwo, turystykę biznesową, szkolną, czy branżę targową. A także  przewozy autokarowe, branżę rozrywkową (koncerty, festiwale), czy turystykę przyjazdową, pilotów wycieczek.

Całość koordynują Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR) i Polski Związek Organizatorów Turystyki ( PZOT).

Kontakt:

media@sar.org.pl

Grupę roboczą tworzą:

  • Polska Izba Turystyki
  • Polski Związek Organizatorów Turystyki
  • Stowarzyszenie Przedstawicieli Organizatorów Turystyki Biznesowej
  • Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych
  • Krakowska Izba Turystyki
  • Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych
  • Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych
  • Polska Izba Przemysłu Targowego
  • Polska Izba Techniki Estradowej
  • Harmony Polish Hotels
  • Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
  • Polski Holding Hotelowy
  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej
  • Klub Agencji Eventowych
  • Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
  • Polska Izba Firm Szkoleniowych
  • Stowarzyszenie Branży Eventowej
  • Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
  • Meeting Professional International Poland Chapter.