W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Chcemy więcej! Rodzice o warsztatach w naszych Klubach Młodego Programisty

29.07.2019

Uwaga, będziemy się chwalić. 97% rodziców poleciłoby zajęcia innym, a 92% chciałoby ponownie wziąć w nich udział. Co zbiera tak dobre opinie? Bezpłatne warsztaty programowania w naszych Klubach Młodego Programisty.

Trzy buźki z różnymi minami narysowane na tablicy pomarańczową kredą. Widać też fragment dłoni trzymającej kredę.

Kluby Młodego Programisty to kreatywne przestrzenie, w których dzieci wraz ze swoimi rodzicami uczą się programowania. Zupełnie za darmo! Otworzyliśmy je jesienią ubiegłego roku w 16 miastach średniej wielkości.

Co powie mama?

Kluby działają w Nysie, Siedlcach, Lubinie, Inowrocławiu, Zamościu, Żarach, Piotrkowie Trybunalskim, Nowym Sączu, Przemyślu, Suwałkach, Kwidzynie, Jaworznie (do kwietnia 2019 r. Żorach), Ostrowcu Świętokrzyskim, Ełku, Gnieźnie i Stargardzie.

Za nami pierwszy cykl warsztatów. Przez dziewięć miesięcy działania Klubów w bezpłatnych zajęciach wzięło udział ponad 20 tysięcy uczestników. Do października 2020 r. ta liczba się podwoi. Postanowiliśmy zapytać rodziców, co myślą o naszych zajęciach. Ankiety wypełniło 633 respondentów. 80% z nich to kobiety, czyli mamy. Oto wyniki.

Zacznijmy od motywacji – ponad połowa rodziców zapisała swoje dzieci na zajęcia, bo chciała żeby uczyły się programowania. Co trzeci rodzic uważa, że jest to interesujący sposób spędzania wolnego czasu. Co ciekawe, co siódme dziecko biorące udział w warsztatach dojeżdża na nie (mieszkają gdzie indziej, niż działa Klub).

– Warsztaty w Klubach Młodego Programisty oceniane są przez rodziców zdecydowanie pozytywnie. Aż 97% z nich poleciłoby udział w zajęciach innym opiekunom, a 92% ankietowanych rodziców wyraziło chęć ponownego udziału w warsztatach – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – To świetna motywacja dla nas i potwierdzenie tego, czego się spodziewaliśmy – rodzice i dzieci czekali na takie zajęcia – dodaje szef MC.

Średnia ocena warsztatów w pięciostopniowej skali to 4.61. Podobnie z oceną pracy trenerów – średnia to 4.58.

Cztery wymiary

W naszych ankietach zapytaliśmy też jak rodzice oceniają lokalizację Klubów, roboty i materiały edukacyjne oraz wyposażenie.

Lokalizacje, w których odbywają się zajęcia, odpowiadają oczekiwaniom 97% rodziców (76% zdecydowanie tak i 21% – tak).

Z robotów zadowolonych jest 97% rodziców (63% zdecydowanie tak i 34 % – tak), a materiały edukacyjne odpowiadają oczekiwaniom 96% z nich (58% zdecydowanie tak i 38% – tak).

Połowa ankietowanych dowiedziała się o naszych warsztatach z Internetu. Blisko 25% ze szkoły, do której uczęszcza dziecko, kolejne 18% – od rodziny/znajomych, 8% – z plakatu lub ulotki.

We wrześniu ruszamy z kolejną turą warsztatów. Wtedy też planujemy dni otwarte w Klubach Młodego Programisty.

Więcej o Klubach Młodego Programisty na www.klubmlodegoprogramisty.pl

To nie koniec naszych programistycznych aktywności – zaczynamy przygotowania do tegorocznej, siódmej już, edycji CodeWeek – Europejskiego Tygodnia Kodowania. Myślcie nad inicjatywami, a inspiracji szukajcie na www.koduj.gov.pl/czym-jest-code-week. Pamiętajcie też o zgłaszaniu Waszych aktywności na www.codeweek.eu/events

Koniecznie zajrzyjcie także na stronę www.koduj.gov.pl. Znajdziecie tam gotowe scenariusze zajęć programowania, linki do bezpłatnych aplikacji i wiele innych pomysłów na spędzenie czasu w weekendy i wakacje.

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

{"register":{"columns":[]}}