W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Gov.pl coraz bardziej popularny

15.07.2019

Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi – government.se, Holendrzy – gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a my Gov.pl. Jak pokazują statystyki Polacy coraz chętniej korzystają z rodzimego portalu. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odwiedziło go 10 mln użytkowników.

Biała klawiatura z różowym przyciskiem z napisem gov

W pierwszym półroczu 2019 r. odwiedzający Gov.pl wygenerowali ponad 53 mln odsłon i zainicjowali 19 mln sesji. Co ciekawe, średnio każdy z nich spędził na portalu dwie i pół minuty. 25% użytkowników korzystało z rządowych serwisów na urządzeniu mobilnym.

Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł.

W zasięgu wzroku

W ramach portalu Gov.pl działa 19 stron internetowych poszczególnych ministerstw.

Znajdziemy tam nie tylko informacje o tym, czym zajmują się poszczególne resorty, ale też informatory, poradniki, itp. – wszystko w jednym miejscu.

- Gov.pl powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – Gov.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby Gov.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Ułatwiamy życie

Jednym z serwisów działających w ramach Gov.pl jest strona www.obywatel.gov.pl – to najlepsze źródło informacji o naszych e-usługach. To dzięki temu serwisowi możemy zamienić wizytę w urzędzie na chwilę przed komputerem.

E-usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Wśród kategorii są m.in.: „Dokumenty i dane osobowe”, „Kierowcy i pojazdy”, „Małżeństwo”, „Edukacja”.

Łatwe, prawda? Można też skorzystać z opcji „Szukaj”, jeśli nie jesteśmy pewni, w której kategorii znajduje się sprawa, którą chcemy załatwić. Polacy doceniają te ułatwienia.

- Przez ostatnie pół roku obywatel.gov.pl odwiedziło prawie 7,5 mln użytkowników. To o niemal 2,7 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Odwiedzający zainicjowali około 14,3 mln sesji i ponad 29 mln odsłon – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Najczęściej „klikalne” e-usługi to  Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy i Załóż Profil Zaufany.

- Nieustannie pracujemy nad tym, by coraz więcej spraw można było załatwiać przez Internet. Projektujemy usługi przyjazne dla obywateli, wygodne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Taki ma być również cały portal Gov.pl – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski – Chcemy, by spełniał oczekiwania użytkowników, dlatego już wkrótce pokażemy jego nową, jeszcze lepszą wersję – dodaje szef MC.

{"register":{"columns":[]}}