W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Infolinia 116 123 - pierwsza pomoc psychologiczna w zasięgu telefonu i internetu

29.07.2025

Coraz więcej osób zmaga się z przeciążeniem emocjonalnym, stanami depresyjnymi, problemami w relacjach, poczuciem osamotnienia czy uzależnieniem od alkoholu. W sytuacjach kryzysowych wsparcia udzielają konsultanci poradni telefonicznej 116 123 oraz platformy 116sos.pl - dostępni anonimowo, bezpłatnie i o każdej porze. W ciągu ostatniego roku odebrali niemal 50 tysięcy telefonów i odpowiedzieli na ponad 30 tysięcy wiadomości na czacie. Dzięki rekordowej dotacji z Ministerstwa Cyfryzacji, NASK będzie mógł kontynuować i rozwijać to ważne wsparcie przez kolejnych 12 miesięcy.

Infolinia_116_123_i_platforma_116sospl_-_pierwsza_pomoc_psychologiczna_w_zasięgu_telefonu_i_internetu

– Inwestujemy w rozwiązania, które realnie zmieniają życie ludzi. Poradnia telefoniczna 116 123 i platforma 116sos.pl to konkretna pomoc, dostępna natychmiast. Osoby w kryzysie emocjonalnym często nie mogą czekać tygodniami na wizytę u specjalisty. Anonimowa rozmowa – telefoniczna lub online – może być “pierwszą pomocą”, która dostępna jest od ręki – podkreśla wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

Rekordowe wsparcie finansowe od resortu cyfryzacji

Resort cyfryzacji podpisał z NASK kolejną umowę dotacyjną, tym razem o rekordowej wartości ponad 11 mln zł. To ponad 2,5 mln zł więcej niż w poprzednim roku i niemal trzy razy tyle, co w roku 2021. Pozwoli to na utrzymanie platformy 116sos.pl, zatrudnienie większej liczby konsultantów i inwestowanie w narzędzia, niezbędne do niesienia wsparcia osobom w kryzysie.

– W NASK wiemy, że w ramach zapewnienia cyberbezpieczeństwa, powinniśmy dbać także o zdrowie psychiczne obywateli. Dlatego, dzięki Ministerstwu Cyfryzacji, które od samego początku finansuje projekt, zapewniamy możliwość działania bezpłatnej poradni telefonicznej 116 123 oraz platformy 116sos.pl. Dyżury pełnią wykwalifikowane konsultantki i konsultanci Niebieskiej Linii – mówi Katarzyna Skowyra, kierowniczka Zespołu Nowoczesnych Rozwiązań Wsparcia w NASK.

Dowiedz się więcej o platformie 116sos.pl

116 123 na Pol’and’Rock

Raport Niebieskiej Linii pokazuje, że platforma 116sos.pl i poradnia telefoniczna 116 123 stanowią bezpieczną i – co najważniejsze – dostępną od ręki formę kontaktu dla dorosłych, potrzebujących wsparcia. Z pomocy konsultantów można skorzystać całodobowo.

W najbliższym czasie eksperci z NASK, którzy reprezentują platformę 116sos.pl, obecni będą na festiwalu Pol’and’Rock. Będzie można dowiedzieć się, jak działa pomoc przez telefon, z jakimi problemami można się zgłosić i jak wygląda rozmowa z konsultantem.

Współpraca NASK z IPZ

NASK kontynuuje współpracę z Instytutem Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (IPZ). Dzięki umowie z maja 2025 obsługę platformy 116sos.pl powierzono ponownie właśnie Niebieskiej Linii IPZ. To organizacja, która od ponad 30 lat realizuje zadania dotyczące przeciwdziałania przemocy domowej i wspiera osoby w kryzysie.

Dzięki kompetencjom technologicznym NASK i unikalnym doświadczeniom IPZ w obszarze zdrowia psychicznego możliwe jest skuteczne niesienie pomocy.

Pomoc dla dzieci i młodzieży

Wsparcie w ramach 116 123 i 116sos.pl kierowane jest do osób dorosłych. Osoby poniżej 18. roku życia powinny skontaktować się z organizacjami specjalizującymi się w pomocy dzieciom i młodzieży, których oferta jest lepiej dostosowana do ich potrzeb.

Sprawdź, gdzie warto się zgłosić

{"register":{"columns":[]}}