W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne konsultacje w sprawie wprowadzenia podatku od usług cyfrowych

01.09.2025

W środę, 17 września, w Ministerstwie Cyfryzacji odbędzie się kolejne z serii spotkań poświęconych konsultacjom założeń podatku od usług cyfrowych. Tym razem spotkanie przeznaczone jest dla zagranicznych izb handlowych.

Kolejne konsultacje - podatek cyfrowy

Spotkanie będzie poświęcone wymianie poglądów i doświadczeń w zakresie projektowanego rozwiązania oraz doświadczeń z innych krajów, w których ono już funkcjonuje. Pierwsze spotkanie w tej sprawie, na którym zaprezentowano główne założenia projektowanego rozwiązania odbyło się 13 sierpnia br. – relacja oraz raport Fundacji Instrat.  

Proponowane rozwiązania wprowadzałyby bezpośredni podatek od skonsolidowanych przychodów największych podmiotów operujących na rynku cyfrowym. Jego zadaniem jest wyrównywanie szans pomiędzy globalnymi graczami, a europejskimi i polskimi przedsiębiorcami. Dlatego przewidujemy wprowadzenie rozwiązań osłonowych dla firm płacących CIT w odpowiedniej wysokości w Polsce.  

Podatek od usług cyfrowych zapłaciłyby tylko firmy o przychodach powyżej 750 mln EUR globalnie. Zaproponowane warianty zaprojektowane zostały tak, by zapewnić najwyższą skuteczność podatku, przy jego maksymalnej prostocie i przejrzystych zasadach. Model podatku od usług cyfrowych (DST) wzorowany jest na regulacjach stosowanych w szeregu innych krajów, w tym Francji, Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii.  

Co ma podlegać opodatkowaniu

  1. Usługi interfejsu cyfrowego 
  2. Usługi cyfrowej reklamy ukierunkowanej (profilowanie) 
  3. Usługi przekazywania danych  

Co nie będzie opodatkowane

  1. Usługi pośrednictwa cyfrowego, gdy głównym celem jest dostarczanie użytkownikom treści cyfrowych (np. programów komputerowych, gier, aplikacji) lub świadczenie im usług komunikacyjnych lub płatniczych (czyli interfejsy cyfrowe, w przypadku których to nie użytkownicy odgrywają kluczową rolę w tworzeniu wartości dla podmiotu udostępniającego interfejs) 
  2. Regulowane usługi finansowe, świadczone przez regulowane podmioty finansowe (np. aplikacje bankowości); 
  3. Sprzedaż towarów lub usług online za pośrednictwem strony internetowej ich dostawcy, w której dostawca nie działa jako pośrednik (np. handel elektroniczny związany z działalnością detaliczną). 

Spotkanie odbędzie się 17 września w godzinach 11:00-12:30 w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji. Izby handlowe mogę zgłaszać chęć udziału w spotkaniu na adres: konsultacje@cyfra.gov.pl  

{"register":{"columns":[]}}