W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Legitymacja radcy prawnego i aplikanta radcowskiego

14.03.2024

Nowości w mObywatelu 2.0! W aplikacji pojawiły się 2 nowe dokumenty: Legitymacja radcy prawnego i Legitymacja aplikanta radcowskiego. Dzięki nim kolejna grupa zawodowa – blisko 60 tys. osób – ma możliwość potwierdzania swoich uprawnień zawodowych za pomocą dokumentu w telefonie.

Legitymacja radcy prawnego i aplikanta radcowskiego

Kolejne możliwości w aplikacji

Rosnąca popularność mObywatela 2.0 świadczy o tym, że Polacy przyzwyczaili się już do tego, że z aplikacją formalności i sprawy urzędowe załatwią wygodnie, bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. 

Teraz będzie to jeszcze prostsze także w sprawach zawodowych. Radcy prawni i aplikanci radcowscy – grupa blisko 60 tys. osób – dzięki najnowszej aktualizacji może korzystać ze swoich legitymacji zawodowych także w wersji elektronicznej. Dzięki temu potwierdzą swoje uprawnienia szybko, łatwo i bezpiecznie – za pomocą smartfona. 

Elektroniczna wersja tradycyjnej legitymacji

Nowe dokumenty w aplikacji to odpowiedniki tradycyjnych legitymacji. Można się nimi posłużyć np. w polskich instytucjach administracji publicznej czy wymiaru sprawiedliwości. Jednak warto zaznaczyć, że posiadanie ważnej legitymacji tradycyjnej jest niezbędne do korzystania z dokumentu w aplikacji. Z tego powodu cyfrowe legitymacje będą niedostępne dla osób, które nie mają tradycyjnej legitymacji oraz dla tych, których legitymacje są nieaktualne lub unieważnione. 

Z dokumentu w aplikacji skorzystają osoby, które: 

  • są zalogowanymi użytkownikami aplikacji mObywatel (potwierdziły swoją tożsamość za pomocą profilu zaufanego, bankowości elektronicznej lub e-dowodu i dodały mDowód), 

  • są na liście radców prawnych lub aplikantów radcowskich właściwej okręgowej izby radców prawnych. 

Również bez dostępu do internetu

Pamiętaj, że raz dodane do aplikacji dokumenty działają również w trybie offline, czyli bez dostępu do internetu. 

Bez dostępu do internetu nie możesz tylko: 

  • zaktualizować dokumentu, 

  • potwierdzić go za pomocą kodu QR. 

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o metodach potwierdzania dokumentów, sprawdź krótką instrukcję

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Korzystając z aplikacji mObywatel 2.0 możesz mieć pewność, że nikt poza Tobą nie będzie mieć dostępu do Twoich danych. 

Bezpieczeństwo Twoich danych jest dla nas priorytetem. Dlatego korzystamy z najlepszych sposobów ich zabezpieczenia: 

  • szyfrowania danych, 

  • certyfikatów bezpieczeństwa, 

  • biometrii, 

  • dwuetapowej weryfikacji tożsamości. 

Podczas aktywacji mObywatela 2.0 sprawdzana jest autentyczność i integralność danych. Wraz z dokumentem dla Twojego urządzenia wydawany jest też indywidualny certyfikat. Twoje dane są przechowywane w specjalnym szyfrowanym kontenerze, co zabezpiecza je dodatkowo przed cyberprzestępcami. 

mObywatel dla każdego

Aplikację możesz pobrać zupełnie bezpłatnie. Wystarczy telefon z dostępem do internetu. 

  • Jeśli używasz urządzenia z systemem Android – pobierz w Google Play. 

  • Jeśli używasz urządzenia z systemem iOS – pobierz w App Store. 

To nie wszystko! Aplikacja stale się rozwija. Wkrótce pojawią się w niej kolejne dokumenty, usługi i funkcje. Więcej informacji na info.mObywatel.gov.pl

{"register":{"columns":[]}}