W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mamy nowy Widok na potrzeby obywateli

17.07.2017

Uruchomiliśmy pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych na świecie portal, który umożliwia śledzenie online tego, jak działa e-administracja – począwszy od liczby zrealizowanych e-usług, a na statystykach „klikalności” stron ministerstw skończywszy. Wszystko to i wiele więcej znaleźć można od dziś na widok.gov.pl

Portal Widok.gov.pl to nie tylko statystyki, które pokazują zainteresowanie e-usługami w administracji publicznej. To przede wszystkim narzędzie do badań i miejsce, które pokazuje jakie są realne potrzeby i oczekiwania obywatela w tym obszarze. Statystyki zbierane przez stronę widok.gov.pl pozwolą na efektywne wyznaczanie kierunków rozwoju cyfrowej administracji. To jednocześnie jeden z elementów wdrażania w praktyce idei GOV.TECH, którą minister Anna Streżyńska zaprezentowała podczas czerwcowego spotkania Impact’17. Działania, które do tej pory podjęliśmy, jasno pokazały bowiem, jak ważna jest perspektywa użytkownika w planowaniu rozwoju nowych usług i podczas wyznaczania nowych celów działania.

Każdy, kto interesuje się tym, co dzieje się na stronach administracji lub potrzebuje informacji o aktualnych trendach na portalach rządowych, właśnie otrzymał narzędzie, które zaspokaja te potrzeby. Platforma widok.gov.pl została przygotowana z myślą o wszystkich – obywatelach, przedsiębiorcach, dziennikarzach, studentach czy naukowcach. Narzędzie, które dziś oddajemy do użytku, służy także do konfrontacji naszych przekonań dotyczących np. e-usług z realnymi potrzebami obywatela. Wszyscy użytkownicy tej nowej platformy mogą dostarczyć nam bezcennych informacji o tym, czego z zakresu e-usług i e-administracji poszukują w sieci.

Widok.gov.pl jest również nową platformą komunikacji – otwiera niedostępne wcześniej dane publiczne. Ułatwia wyszukiwanie informacji związanych z usługami cyfrowymi i podpowiada jak je wykorzystać na własny użytek, w dowolny sposób.

Koncepcja portalu powstała na bazie doświadczeń z innych krajów, ale najważniejszym założeniem jest dostosowanie platformy do potrzeb i sugestii polskich użytkowników. Zachęcamy więc do obserwowania serwisu i zgłaszania własnych uwag. Wszystkie sugestie analizujemy i na ich podstawie podejmujemy decyzje co do dalszego rozwoju poszczególnych usług.

Strona widok.gov.pl jest pilotażem projektu Zintegrowanej Platformy Analitycznej – rozwiązania, które w kolejnych etapach przyniesie szereg korzyści dla obywateli i przedsiębiorców, przez wykorzystanie danych do optymalizacji działań administracji publicznej w ważnych obszarach potrzeb społecznych i gospodarczych.

Przedsięwzięcie jest wspólną inicjatywą Ministra Cyfryzacji, Ministerstwa Rozwoju, Instytutu Łączności, Centralnego Ośrodka Informatyki oraz kluczowych dostawców e-usług. Projekt został zrealizowany w czasie maj-lipiec (2,5 miesiąca) w trybie wykorzystywania zrealizowanych wcześniej projektów rozwojowych i analitycznych. Koszty to ok. 170 tys. PLN.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
20.11.2017 10:08 Joanna Marczak-Redecka
Pierwsza publikacja:
22.11.2017 13:18 Joanna Marczak-Redecka
{"register":{"columns":[]}}