W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ministerstwo Cyfryzacji na bieżąco przygotowuje odpowiedzi ws. udostępniania danych z rejestru PESEL

23.09.2016

Od końca sierpnia do 12 września br. do Ministerstwa Cyfryzacji wpłynęło ponad 8 tys. wniosków o sprawdzenie danych w bazie PESEL. Na każdy z nich zostanie udzielona odpowiedź, a w proces ten jest zaangażowanych prawie 30 urzędników z dwóch departamentów.

Jak dotąd udało nam się odpowiedzieć na ponad półtora tysiąca zapytań. Dziennie otrzymujemy średnio 800 nowych zapytań. Obsługa pojedynczego wniosku jest złożonym procesem, każdy wniosek jest analizowany oddzielne – sposób i czas obsługi uzależniony jest od wskazanego przez obywatela zakresu dat i treści wniosku, która potrafi być znacząco zróżnicowana. Dla przykładu – czas obsługi wniosku, przy którym konieczne jest wezwanie do uzupełnienia braków formalnych to minimum kilka dni. Na bieżąco odpowiadamy na pytania o informację w jaki sposób prawidłowo złożyć wniosek. Ze względu na liczbę wniosków, dbałość o precyzję udzielanych odpowiedzi oraz mając na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, obsługa wniosków może się wydłużyć. 
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
20.11.2017 10:10 Joanna Marczak-Radecka
Pierwsza publikacja:
22.11.2017 13:18 Joanna Marczak-Radecka
{"register":{"columns":[]}}