W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ministerstwo Cyfryzacji w kontakcie z przedstawicielami portali społecznościowych

06.08.2019

- Staramy się na bieżąco wyjaśniać pojawiające się w ostatnim czasie wątpliwości – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji. Z przedstawicielami platform społecznościowych resort jest w stałym kontakcie. Jednym z efektów tego jest m.in. porozumienie, jakie pod koniec zeszłego roku minister Marek Zagórski podpisał z przedstawicielami Facebooka.

Ekran smartfona z ikonami portali społecznościowych.

Dzięki temu w Polsce działa tzw. punkt kontaktowy, a Polacy, jako jedyni na świecie, uzyskali możliwość skorzystania z dodatkowej instancji odwoławczej w przypadku blokady treści czy też profilu na tym portalu. W razie zgłoszenia portal w ciągu 72 godzin dokonuje ponownej weryfikacji.

- To narzędzie doskonale się sprawdza i daje dobre efekty. Mniej więcej połowa zablokowanych treści jest odblokowywana – mówi Marek Zagórski. Minister cyfryzacji podkreśla, że zachęca również inne platformy, takie jak np. YouTube, by także przystąpiły do punktu. - Rozmowy na ten temat się toczą i są na dobrej drodze – informuje Marek Zagórski.

Szef resoru cyfryzacji podkreśla, że w sprawie działania portali społecznościowych ministerstwo prowadzi również działania na forum Unii Europejskiej. – Jesteśmy w kontakcie z Komisją Europejską. Staramy się zainteresować naszych partnerów doświadczeniami, jakie wynikają np. z działania punktu kontaktowego. Mam nadzieję , że zaowocuje to wypracowaniem na forum UE pewnych mechanizmów, które zwiększą transparentność decyzji podejmowanych przez platformy – podsumowuje Marek Zagórski.

Sprawdź, jak odwołać się od decyzji portalu

 

{"register":{"columns":[]}}