W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

(Nie)Bezpieczni w sieci – znamy zwycięzców!

12.05.2020

Mamy to! Za nami cztery bardzo ciekawe spotkania online z uczestnikami drugiego etapu konkursu i kilka godzin obrad komisji. Wybór nie był łatwy, ale wybraliśmy zwycięzców! Sprawdźcie wyniki „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkursu dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną”.

Po lewej stronie na żółtym tle puchary, po prawej na białym tle napisy: Niebezpieczni w sieci. Konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną. "Nie" zostało przekreślone żółtą kreską. Poniżej logotypy ngo.pl oraz kampaniespołeczne.pl

Na konkurs wpłynęło łącznie 28 zgłoszeń. Wybór nie był prosty – organizacje pozarządowe znane są ze swojej kreatywności, a wśród aplikacji było wiele ciekawych koncepcji. Potwierdzili to uczestnicy II etapu konkursu podczas naszych spotkań online. No dobrze, już czas poznać zwycięzców!

Bezpieczeństwo (w) sieci

Celem naszego konkursu jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat - zależy nam, aby byli świadomymi użytkownikami internetu. Do współpracy zaprosiliśmy organizacje pozarządowe, wierząc w ich potencjał i chcąc z niego czerpać.

- Ogłosiliśmy ten konkurs, bo wierzymy w wyjątkowy zapał i kreatywność organizacji pozarządowych. Nie rozczarowaliśmy się i to mimo tego, że czas nie sprzyjał kreatywnej pracy grupowej – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Cieszymy się, że tyle podmiotów z całej Polski zainteresowało się naszą inicjatywą. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i życzymy Wam kolejnych świetnych pomysłów na działania w obszarze bezpieczeństwa w sieci – dodaje szef MC.

Bezpieczeństwo w sieci, to temat, który jest także jednym z kluczowych obszarów zainteresowań Państwowego Instytutu Badawczego NASK - organizatora konkursu.

- W czasie epidemii rośnie popularność szeroko rozumianych usług cyfrowych, a co za tym idzie - wzrasta aktywność cyberprzestępców. Jako NASK ciągle analizujemy otrzymywane zgłoszenia i identyfikujemy coraz bardziej zaawansowane formy cyberataków. Dlatego też powinniśmy systematycznie poszerzać swoją wiedzę o zagrożeniach w sieci i stosować się do zasad bezpieczeństwa – mówi dr inż. Kamil Sitarski, dyrektor NASK. - Jestem przekonany, że laureaci naszego konkursu przyczynią się do wzrostu poziomu świadomości i bezpieczeństwa użytkowników – dodaje.

Najlepsi z najlepszych

Kapituła Konkursowa wybrała dwa pomysły, na podstawie których powstaną kampanie medialne. Ich celem będzie wzrost świadomości Polaków na temat bezpiecznego korzystania z sieci.

Laureatem pierwszego miejsca jest Stowarzyszenie Góry Kultury, które zgłosiło do konkursu projekt koncepcji pn. „Bezpieczeństwo to nie bajka”. Do fundacji trafi 10 000 zł nagrody pieniężnej. Budżet, który przeznaczymy na realizację kampanii na bazie pomysłu „Bezpieczeństwo to nie bajka” to 300 000 zł.

Laureatem drugiego miejsca jest Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, z pomysłem „Aktywny Senior w Cyberprzestrzeni”. Fundacja otrzyma 5 000 zł nagrody pieniężnej. Na realizację kampanii na bazie pomysłu „Aktywny Senior w Cyberprzestrzeni” przeznaczymy 200 000 zł.

To właśnie pomysły tych organizacji zostały najwyżej ocenione pod względem: pomysłowości i kreatywności, wykonalności i realności założeń, trafności, trwałości i oczywiście – spójności z celami kampanii w I etapie, a następnie w II etapie – również pod względem: dopasowania narzędzi komunikacji do grupy docelowej i tematyki kampanii, aktualności oraz znaczenia podejmowanych w kampanii zagadnień i innowacyjności/ wyróżnialności kampanii.

Dziękujemy wszystkim organizacjom, które wzięły udział w konkursie – za zaangażowanie, świetne pomysły i inspirujące rozmowy w trakcie spotkań online. Zwycięzcom – serdecznie gratulujemy!

Czas na realizację pomysłów

Kampanie edukacyjne, które zrealizujemy we współpracy z dwiema zwycięskimi organizacjami, to kampanie medialne. Zaraz po podpisaniu umów, sztab specjalistów przygotuje strategie w oparciu o koncepcje laureatów. Będzie się działo!

Śledźcie aktualności na stronie konkursowej, jeśli tak jak my, jesteście ciekawi efektów tej współpracy.

***

Organizatorem konkursu są Ministerstwo Cyfryzacji oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK. Patronat medialny nad naszą inicjatywą objęły portale ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.

{"register":{"columns":[]}}