W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pierwszy tydzień e-dowodu

08.03.2019

Niemal 67 tysięcy osób złożyło w tym tygodniu wniosek o e-dowód. Niebawem pierwsi odbiorą swoje nowe dokumenty.

Dłoń trzymająca edowód

Ten tydzień pokazał, że ze złożeniem wniosku o nowy dowód osobisty wielu czekało na 4 marca. Wszyscy, którzy zrobili to właśnie tego dnia – i później – odbiorą e-dowody, czyli dowody osobiste z warstwą elektroniczną.

W okienku i online

Rekord – to najkrótsze podsumowanie poniedziałku 4 marca. Tylko tego jednego dnia o nowy dowód osobisty zawnioskowało 18640 osób. Niemal 4 tysiące z nich wysłało wniosek online. Reszta – załatwiła sprawę w urzędzie. W kolejnych dniach zainteresowanie nie słabło. We wtorek (5 marca) w Rejestrze Dowodów Osobistych złożono 16520 wniosków, w środę (6 marca) – 14940, a w czwartek (7 marca) – 13680. 8 marca tylko do godz. 10.00 w systemie było już kolejne 2990 wniosków. Wnioski złożone online – to ponad 12% wszystkich, które wysłano.

– Ten tydzień pokazał, że dobrze przygotowaliśmy się do wdrożenia e-dowodu. System nas nie zawiódł. Złożenie wniosku zajmowało średnio kilka minut – mówi Karol Okoński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji. – Stale czuwamy nad tym procesem. Dbamy o to, by przebiegał bez zakłóceń – dodaje wiceminister cyfryzacji.

Halo. Odbiór.

Pierwsze spersonalizowane, czyli gotowe do odbioru, dowody osobiste są już w urzędach. W przyszłym tygodniu trafią do rąk właścicieli. – Bardzo nam zależy, aby odbiór nowego dowodu również przebiegał sprawnie. Urzędy zameldowały nam pełną gotowość. Mimo to, w związku z ogromnym zainteresowaniem e-dowodami, apelujemy do urzędników: raz jeszcze sprawdźcie, czy jesteście przygotowani na wzmożony ruch w punktach wydawania dowodów osobistych – mówi Karol Okoński. – W razie jakichkolwiek pytań do dyspozycji urzędników jest m.in. service desk Centralnego Ośrodka Informatyki. Warto ponownie zajrzeć do materiałów szkoleniowych, które Państwo otrzymaliście. Wszystkim nam powinno zależeć jak najbardziej sprawnej obsłudze obywateli – przypomina.

Przed wdrożeniem e-dowodu odpowiednie szkolenie przeszło 5445 urzędników. Wszystkie urzędy zakupiły odpowiednie czytniki umożliwiające m.in. nadanie kodów PIN przez obywateli przy odbiorze e-dowodu. To właśnie ten element może nieco wydłużyć czas obsługi przy wydawaniu nowego dokumentu. Dlatego przypominamy: Czekasz na e-dowód? Pomyśl nad PIN-ami.

{"register":{"columns":[]}}