W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ponad 10 tysięcy osób korzysta z naszej aplikacji Kwarantanna Domowa! Odpowiadamy na Wasze pytania

23.03.2020

Za nami pierwszy weekend aplikacji Kwarantanna domowa. Coraz więcej Polaków chce z niej korzystać. Wraz z nowymi użytkownikami, pojawiają się nowe pytania. Chętnie na wszystkie odpowiemy!

Dłonie trzymające smartfon. Na ekranie ikona i zakryty nieco napis -Zadbaj o siebie i swoich bliskich. Obok dłoni (po lewej stronie) napis kwarantanna domowa.

Najpierw liczby: w systemie aplikacji „Kwarantanna domowa” są niemal 72 tysiące osób. Ponad 15 tysięcy zalogowało się do niej, a przeszło 10 tysięcy wykonało już zadanie startowe. A to oznacza rozpoczęcie pełnego korzystania z naszej apki.

Sporo chętnych

- Stworzyliśmy tę aplikację, aby ułatwić odbycie obowiązkowej kwarantanny domowej. Dzięki niej zyskujemy możliwość szybszej komunikacji ze służbami, ale i dostęp do opieki – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski. – W najbliższym czasie będziemy do niej dodawać kolejne funkcjonalności – dodaje szef MC.

Zainteresowanie aplikacją jest naprawdę duże. Od osób objętych kwarantanną dostajemy wiele pytań od kiedy będą mogli z niej korzystać. Oto najprostsza odpowiedź.

Proces wygląda następująco: w naszym systemie pojawia się informacja, że dana osoba jest objęta kwarantanną, wysyłamy jej SMSa zachęcającego do ściągnięcia i zainstalowania naszej aplikacji.

W związku z tym, jeśli jesteście w kwarantannie nawet od kilku dni, a nie dostaliście SMSa – po ściągnięciu i próbie instalacji aplikacji wyświetli Wam się komunikat, że Waszych danych nie ma w bazie.

Uspakajamy, nasza wiadomość na pewno do Was dotrze. Po jej otrzymaniu komunikat zniknie. Będziecie mogli instalować i aktywować aplikację. Pamiętajmy, aby przy aktywacji podać ten sam numer telefonu, który podaliśmy wypełniając formularz lokalizacyjny (czyli dokument, w którym wpisywaliśmy, gdzie kwarantannę odbędziemy).

WAŻNE! Nie ma możliwości, by z aplikacji korzystały osoby nieobjęte kwarantanną. Jej system jest połączony z bazą numerów telefonów osób, które zostały zobowiązane do przejścia kwarantanny.

O co jeszcze pytacie? Oto najczęściej pojawiające się pytania i nasze odpowiedzi:

Czy mój telefon obsługuje aplikację?

Z naszej aplikacji można korzystać na zdecydowanej większości smartfonów. Jeśli potrzebujecie garści technicznych szczegółów, oto co telefon mieć powinien (i na pewno ma):

  • system Android 6.0 lub wyższy, dostęp do sklepu Google Play lub iOS w wersji nie niższej niż 10.3 i dostęp do sklepu App Store,
  • moduł GPS oraz dostęp do internetu
  • aparat fotograficzny o minimalnej rozdzielczości 5Mpix z możliwością nagrywania wideo

Aplikacja wymaga, aby w określonych sytuacjach Twój telefon umożliwiał jej dostęp do internetu, aparatu, lokalizacji i zdjęć.

Jakie dane o mnie zbiera aplikacja i kto ma do nich dostęp?

Uspakajamy. Przede wszystkim Twoje dane są bezpieczne i nikt niepowołany nie ma do nich dostępu. Zakres danych osobowych przetwarzanych w ramach aplikacji to:

  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu i deklarowany adres pobytu,
  • zdjęcie i lokalizacja,
  • data końca kwarantanny,
  • ID Obywatela – techniczny identyfikator obywatela.

Zastanawiasz się, czy Cię śledzimy? 

Celem aplikacji jest sprawdzenie, czy nie łamiesz zasad kwarantanny. Aplikacja rejestruje działania podjęte podczas wykonywania zadań. Sprawdza lokalizację oraz czas wykonywania zadania, czyli zrobienia zdjęcia.

WAŻNE! Nie rejestruje żadnych innych danych. System sprawdza tylko czas i miejsce realizacji zadania.

Jestem na kwarantannie już od kilku dni. Czy instalując aplikację będę musiał rozpocząć kwarantannę od początku?

Uspakajamy, z aplikacją nie zaczynamy kwarantanny od początku. W systemie jest zapisane kiedy kwarantanna zaczyna się i kończy. Po zakończeniu odbywania kwarantanny Konto Użytkownika zostaje dezaktywowane.

Jak zezwolić na dostęp do usług lokalizacji?

Poprawne działanie aplikacji wymaga zezwolenia na dostęp do usług lokalizacji. Podczas aktywacji aplikacja pyta o dostęp do zasobów lokalizacji oraz aparatu. Jeśli wcześniej zablokowaliście taki dostęp, teraz warto go odblokować. Oto jak to zrobić:

  • telefony z systemem iOS -> Wchodzimy w ustawienia, następnie przewijamy w dół i odnajdujemy aplikacje Kwarantanna Domowa i wybieramy ją. W kolejny kroku wybieramy Lokalizacja i zezwalamy na dostęp.
  • telefony z systemem Android -> W ustawieniach odnajdujemy listę aplikacji, z listy wyszukujemy Kwarantanna domowa i wybieramy zezwolenia (uprawnienia) aplikacji. Następnie należy zezwolić aplikacji na dostęp do lokalizacji.

Możesz też odinstalować i zainstalować aplikację ponownie. Upewnij się, że jesteś w lokalizacji, którą zgłosiłeś do odbywania kwarantanny. Jeśli występuje błąd, zadzwoń na infolinię.

Wyłączenie lokalizacji w trakcie wykonywania zadania uniemożliwi Ci jego zakończenie. Otrzymasz wtedy komunikat „Brak lokalizacji GPS”. Aby zakończyć wykonywanie zadania musisz włączyć GPS. Jeśli przebywasz w domu, a nie możesz wykonać zadania, upewnij się, że jesteś poprawnie zalogowany w aplikacji, masz połączenie z internetem i włączony GPS.

Co się dzieje, jeżeli spóźnię się z wykonaniem zadania?

Po upływie 20 minut osoba objęta kwarantanną dostanie wiadomość przypominającą. Jeżeli w wyznaczonym czasie nie wykonamy zdjęcia będzie to sygnał dla policji, że powinna sprawdzić, czy zasady kwarantanny nie są łamane.

WAŻNE! Korzystając z aplikacji nie zapominajmy o tym, aby nasz telefon był naładowany, a dźwięki niewyciszone. Sprawdzajcie SMSy.

Byłem poza domem jak dostałem zadanie, ale nie miałem kontaktu z nikim. Czy zadanie zostanie zaakceptowane?

W trakcie kwarantanny nie możesz opuszczać miejsca, w którym ją odbywasz! Grozi za to kara finansowa. Nie możesz więc wykonać zadania poza zadeklarowanym miejscem odbywania kwarantanny. Wyjście z domu, nawet bez kontaktu z innymi osobami, jest złamaniem warunków kwarantanny.

Co zrobić, gdy aplikacja się zawiesza przy uruchamianiu?

Jeżeli po całkowitym zamknięciu aplikacji (aby nie działała w tle) ten błąd powtarza się, należy wejść w ustawienia telefonu, a następnie w Zarządzaj aplikacjami/Zainstalowane aplikacje/Aplikacje (nazwa zależy od modelu telefonu). Na liście aplikacji należy znaleźć aplikację „Kwarantanna domowa”, a następnie wyczyścić dane aplikacji. W niektórych modelach telefonów, po wejściu w aplikację trzeba przejść do domyślnej pamięci, aby wyczyść dane. Jeżeli to nie pomoże należy odinstalować i zainstalować aplikację ponownie. To samo należy zrobić, gdy pojawia się błąd 472 i komunikat: „To zadanie jest już rozpoczęte. Przerwij je lub kontynuuj”.

Czy mogę ponownie zainstalować aplikację na innym urządzeniu?

Tak, istnieje możliwość ponownego zainstalowania aplikacji na nowym urządzeniu. Należy pamiętać, aby po  każdym instalowaniu aplikacji ponownie się zalogować za pomocą numeru telefonu i kodu logowania przesłanego wiadomością SMS.

Czy muszę czytać wszystkie komunikaty wysyłane przez aplikację?

Tak. Aplikacja wymaga przeczytania komunikatów i zakończenia zadania. Aby wykonać zadanie musisz wybrać je w aplikacji, a następnie kliknąć przycisk „wykonaj”. Jeśli zadanie zmieniło tytuł na kolor niebieski to oznacza, że jest już rozpoczęte. Możesz wejść w zadanie, aby je dokończyć.

Zatwierdzasz przyciskiem „dalej”. Po wykonaniu polecenia, obok jego tytułu, pojawi się niebieskie kółko z białym znakiem akceptacji. Po wykonaniu wszystkich poleceń klikamy „zakończ”. Jeśli nie mamy możliwość zatwierdzenia „zakończ” oznacza, że nie zostały wykonane wszystkie polecenia. O poprawnie wykonanym zadaniu powiadomimy Cię SMSem.

Wy pytacie, my odpowiadamy

Zdajemy sobie sprawę, że to nie wszystkie pytania, które mogą się pojawić w trakcie korzystania z aplikacji. Dlatego będziemy na bieżąco uzupełniać nasz poradnik.

W razie jakichkolwiek problemów technicznych osoby korzystające z aplikacji mogą zadzwonić na przygotowaną dla nich specjalną infolinię - 22 165 57 44.

Kwarantanna domowa – to oficjalna, bezpieczna i bezpłatna aplikacja, która ułatwia przejście obowiązkowej kwarantanny w warunkach domowych.

Umożliwia potwierdzenie miejsca, w którym przebywasz oraz m.in. podstawową ocenę stanu zdrowia.

Dzięki naszej aplikacji zyskujesz szybki dostęp do niezbędnych - pomocnych w czasie kwarantanny - informacji. Możesz też korzystać ze specjalnej infolinii.

Aplikacja daje m.in. możliwość zgłoszenia się do lokalnych ośrodków pomocy społecznej, które w uzasadnionych sytuacjach, mogą dostarczać leki, czy artykuły spożywcze. Dzięki aplikacji szybko można skontaktować się z pracownikiem socjalnym.

Pobierz aplikację Kwarantanna domowa z Google Play lub App Store. Po jej zainstalowaniu zarejestruj się za pomocą numeru telefonu. Twoje konto zostanie zweryfikowane po wprowadzeniu kodu, który otrzymasz w wiadomości SMS.

Więcej informacji na www.gov.pl/kwarantannadomowa

Wszystkie informacje dotyczące działania aplikacji znajdziesz też w jej Regulaminie.

{"register":{"columns":[]}}