W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznajcie mistrzów algorytmiki i programowania!

24.06.2020

Poznaliśmy zwycięzców naszych Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu. W rywalizacji wzięło udział 396 uczestników. Każda drużyna zmagała się z 15 zadaniami. Na ich rozwiązanie miała 5 godzin.

Bliskie ujęcie złotego pucharu, wokół rozrzucone złote papierowe gwiazdki

Na podium

- Od lat aktywnie wspieramy rozwój młodych talentów informatycznych. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy program rozwoju zaawansowanych kompetencji cyfrowych. Dzięki niemu studenci oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych zdobywają cenną wiedzę i umiejętności z zakresu algorytmicznego rozwiązywania problemów, programowania oraz projektowania gier komputerowych – przypomina minister cyfryzacji Marek Zagórski.

W ostatnią sobotę odbyły się finały tegorocznej, pilotażowej, edycji Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu, skierowanych do uczniów szkół ponadpodstawowych. W rywalizacji wzięło udział 396 uczestników. Każda drużyna zmagała się z 15 zadaniami. Na ich rozwiązanie miała 5 godzin. Kto poradził sobie najlepiej?

Oto nasi zwycięzcy:

  • I miejsce – Posse Computrae z XIV LO z Warszawy (Jonasz Aleszkiewicz, Jakub Bachurski, Paweł Pilarski),
  • II miejsce – Wojownicze Żółwie Ninja z XIII LO ze Szczecina (Michał Staniewski, Tomasz Nowak, Justyna Jaworska),
  • III miejsce - Moje Pole z XIV LO z Wrocławia (Adam Górkiewicz, Marcel Szelwiga, Tytus Grodzicki).

Gratulujemy!

Stawiamy na młodych

Realizację pierwszej, pilotażowej edycji Mistrzostw powierzyliśmy Fundacji Rozwoju Informatyki, która zorganizowała wiele aktywności, takich jak: kółka informatyczne, wykłady, webinaria, sparingi indywidualne i zespołowe. Tym sposobem młodzież ze szkół ponadpodstawowych - pod czujnym okiem nauczycieli, profesorów i uznanych wykładowców akademickich - zgłębiała tajniki algorytmiki i programowania.

W nowym roku szkolnym kolejni uczniowie mogą dołączyć do Programu Rozwoju Talentów Informatycznych, których częścią są „Mistrzostwa Algorytmiki i Programowania”. Inny obszar mogą rozwijać w ramach „Mistrzostw w Projektowaniu Gier Komputerowych”. Tym razem udział będą mogli wziąć nie tylko uczniowie szkół ponadpodstawowych, ale również studenci szkół wyższych! Na ten cel przeznaczyliśmy ponad 82 miliony złotych.

Liczą się kompetencje

W ramach rozwoju kompetencji cyfrowych młodych ludzi, mamy też coś dla nieco młodszych. W tym przypadku postawiliśmy na naukę programowania. W 2018 r., w 16 miastach Polski otworzyliśmy Kluby Młodego Programisty, czyli punkty warsztatowe, w których uczniowie z klas 1-6 szkół podstawowych mogą wziąć udział w bezpłatnych zajęciach programowania. Obecnie, ze względów bezpieczeństwa, zajęcia odbywają się online. Mogą wziąć w nich udział wszyscy chętni. Warsztaty dla uczniów klas 1-3 odbywają się we wtorki o godz. 17.30, a dla uczniów klas 4-6 w środy o godz. 17.30.

Koniecznie dołączcie, warto: https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl/live/

Więcej o Klubach Młodego Programisty na www.klubmlodegoprogramisty.pl

{"register":{"columns":[]}}